Toon posts:

adobe en netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op ons werk gebruiken wij Adobe producten ( designpakket= photoshop, Illustrator, Indesign)
Zover ik weet maakt Photoshop een eigen " swapfile" aan ?
Wij werken op dit moment met lokale bestanden en backuppen elke avond ons werk naar de server mbv een backup batch.(Ik geloof dat er Robocopy wordt gebruikt om een mirror op de server te plaatsen ?)

Volgens onze systeembeheerder is het werken met bestanden vanaf de server een te grote belasting op het netwerk en storingsgevoelig.
In het verleden werkte ik bij mijn vorige werkgever altijd met bestanden vanaf de server.

wordt er immers niet een tempfile lokaal gebruikt en werk photoshop met een " swapfile of Scratchfile?

Wie kan mij meer over de belasting van het netwerk en
de voor en nadelen vertellen en enige technische info bij het werken met bestanden op de server ?

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 05:51
Scratch file wordt standaard geplaatst op je C schijf.

• capedro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 09:15
Op woensdag 06 maart 2002 00:20 schreef Toombs het volgende:
op ons werk gebruiken wij Adobe producten ( designpakket= photoshop, Illustrator, Indesign)
Zover ik weet maakt Photoshop een eigen " swapfile" aan ?
Wij werken op dit moment met lokale bestanden en backuppen elke avond ons werk naar de server mbv een backup batch.(Ik geloof dat er Robocopy wordt gebruikt om een mirror op de server te plaatsen ?)

Volgens onze systeembeheerder is het werken met bestanden vanaf de server een te grote belasting op het netwerk en storingsgevoelig.
In het verleden werkte ik bij mijn vorige werkgever altijd met bestanden vanaf de server.

wordt er immers niet een tempfile lokaal gebruikt en werk photoshop met een " swapfile of Scratchfile?

Wie kan mij meer over de belasting van het netwerk en
de voor en nadelen vertellen en enige technische info bij het werken met bestanden op de server ?
Ik vind het een beetje raar, de originele bestande kunnen gemakkelijk geplaatst worden op de server.

Echter het zal wel om grote bestanden gaan en als je natuurlijk een 10MBit LAN hebt... heb je natuurlijk een vreselijke netwerkload.

Als ik de systeembeheerder was, zou ik de bestanden via het netwerk laden van de server. (8>
• Je hebt alles centraal
• Je piekt nu 's nachts op je netwerk, nu wordt dat verdeeld over de dag.

Verder weet ik natuurlijk niet wat er verder aan dataverkeer over het LAN gaat (administratieve pakketten etc).

Maar de motivatie "Storinggevoelig" vind ik een beetje onzin :( Als het netwerk goed is aangelegd qua topologie dan is er nix aan de hand (of jullie systeembeheerder weet dat hij eigenlijk niet genoeg kennis heeft om systeembeheerder te zijn :o en dus bang is dat hij een storing niet kan oplossen :7 ).

* capedro heeft wel een keer een storing meegemaakt bij een bedrijf wat vanaf de server werkt, maar dat waren de SCSI-schijven in de main-server die te warm werden en daardoor niet meer wilde werken. Airco in het serverhok en alles was opgelost!

My weblog