Toon posts:

Rare SCSI controller...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vandaag een Dawicontrol SCSI controller gekocht... de manual gedownload en gelezen en vervolgens geïnstalleerd... maar daar gaat het fout... Mijn PC start op, je hoort 't bekende bios piepje, IDE apparaten worden herkent en vervolgens zie ik 2 maal de naam van m'n SCSI kaartje en de bios-init... en dan staat 'ie vast...

SCSI kaartje:
Dawicontrol DC-2975U (1997!)

Het is geen IRQ probleem (denk ik) want ik heb alle andere kaartjes al uit de PCI sloten gesloopt... daar kan het denk ik niet aan liggen dan...

Weet iemand wat er aan de hand is?

Didymus

Verwijderd

probeer eens een ander pci slot

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles al geprobeerd... zelfs al m'n kaarten eruit gehaald (behalve m'n video kaart maar die is AGP...) en ieder pci slot geprobeerd... werkt nog steeds niet... zal wel kaduuk zijn..;)

Verwijderd

Bioschip er ff uit halen, indien mogelijk of, of met een jumber uitschakelen.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 17:03 schreef gilseboer het volgende:
Bioschip er ff uit halen, indien mogelijk of, of met een jumber uitschakelen.
Hmm, daar zijn ook wat minder grovere manieren voor hoor :). Met jou 2 oplossingen reset je je BIOS, Didymus kan volgens mij gewoon in de BIOS komen (hij hoort het bekende BIOS piepje, da's meestal na de Memory test e.d., in die tijd kan je nog wel n de BIOS komen) en daar kan je gewoon netjes de BIOS resetten als je wilt. Als hij ook in de BIOS gaat hangen is het een kwestie van even het batterijtje op je mobo d'r uithalen en vervolgens er weer in doen, dan is de data van de BIOS gereset, je moet nu wel veel opnieuw instellen (tenzij je alles eerst standaard had gelaten natuurlijk ;)).

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 17:17 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Hmm, daar zijn ook wat minder grovere manieren voor hoor :). Met jou 2 oplossingen reset je je BIOS, Didymus kan volgens mij gewoon in de BIOS komen (hij hoort het bekende BIOS piepje, da's meestal na de Memory test e.d., in die tijd kan je nog wel n de BIOS komen) en daar kan je gewoon netjes de BIOS resetten als je wilt. Als hij ook in de BIOS gaat hangen is het een kwestie van even het batterijtje op je mobo d'r uithalen en vervolgens er weer in doen, dan is de data van de BIOS gereset, je moet nu wel veel opnieuw instellen (tenzij je alles eerst standaard had gelaten natuurlijk ;)).
Ik bedoelde die van de scsikaart dan wel he

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
heb je nog apparaten op die scsi kaart aangesloten? en zijn die wel proper getermineerd?

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 00:00 schreef Didymus het volgende:
Hallo,

Ik heb vandaag een Dawicontrol SCSI controller gekocht... de manual gedownload en gelezen en vervolgens geïnstalleerd... maar daar gaat het fout... Mijn PC start op, je hoort 't bekende bios piepje, IDE apparaten worden herkent en vervolgens zie ik 2 maal de naam van m'n SCSI kaartje en de bios-init... en dan staat 'ie vast...

SCSI kaartje:
Dawicontrol DC-2975U (1997!)

Het is geen IRQ probleem (denk ik) want ik heb alle andere kaartjes al uit de PCI sloten gesloopt... daar kan het denk ik niet aan liggen dan...

Weet iemand wat er aan de hand is?

Didymus
Kijk even op de DawiControl site...
Http://www.dawicontrol.com

Ze ondersteunen die kaart nog gewoon hoor!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 21:47
Deze kaart heb ik zelf ook, ben er heel tevreden over!!
Kijk eens in je bios of je iets van SYMBIOS op Auto of Enabeld heb staan, zet deze dan disabled!
Pagina: 1