Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[it] gesloten met verkeerd argument

Pagina: 1
Acties:

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
[topic=430769/1/25]

Bovenstaande topic is met de verkeerde reden gesloten. De laatste dagen is namelijk bekend geworden dat het Motorola kabelmodem dat gebruikt wordt door Chello wel degelijk geuncapt kan worden (lees: dit bericht wordt met > 100 kB/s naar t.net geslingerd ipv 16 kB/s).

Zo zie je maar dat het domweg sluiten van topics geen oplossing biedt en discussies vroegtijdig afbreekt.

Verwijderd

Ten eerste vraagt de user of het programmatje Fuck upc nog werkt, dit programmatje werkt al heel lang niet meer.
Als je bronnen zou kunnen geven waar staat dat de Motorola kabelmodem weldegelijk te uncappen is zou ik dat heel fijn vinden.
Topicstarter vraagt imo dus dan ook naar de bekende weg en die staat aangegeven in de FAQ.
Ik merk zelf dat de link die ik gegeven heb niet klopt, hij verwijst niet direct naar het onderdeel waar hij eigenlijk naar toe moest verwijzen.
Het gaat dus om deze Quote:
Die eikels van Chello/@home/mxstream/[vul provider in] hebben mijn verbinding afgeknepen. Hoe voer ik die zooi op?

Je kunt het antwoord al raden: niet.
Bij mxstream wordt de snelheid in de KPN centrale bepaalt, er valt dus simpelweg niets te hacken aan je verbinding, tenzij je van plan bent de plaatselijke telefooncentrale binnen te vallen.
Bij kabel ligt dat iets anders. Door technische specificaties bij de makers van je kabelmodem op te vragen kun je een goed idee krijgen hoe die afgeknepen worden.
Over het algemeen werkt het zo: je modem download een firmware van een hoofdstation en in die firmware is de snelheid begrenst. De enige manier om daarom heen te komen is te zorgen dat je een "fake" hoofdstation neergooit, dat een ongelimiteerde firmware aan het modem doorgeeft, maar tegelijkertijd wel andere vitale communicatie met de kabelaar mogelijk maakt. Voor zover bekend is dit niemand gelukt. Daarnaast zal het waarschijnlijk vele malen duurder zijn dan een dikke huurlijn naar je huis te laten leggen. Je kunt dus stellen dat dat ook praktisch onmogelijk is.
Ik laat hem dan voorlopig ook gewoon dicht. Mocht in overleg met de andere i&t mods iets anders blijken dan zal het topic vanzelfsprekend weer open gaan. :)
Het topic is dus niet domweg gesloten maar op grond van de FAQ i.c.m. met de search.

Verwijderd

Ik denk dat er nog wel een andere reden voor dat slotje aan te wijzen is. Het is nl. domweg niet legaal zoiets te doen.

Het posten van hacks&cracks is op GoT niet toegestaan, dus ook het posten van een crack voor je kabelmodem niet.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-11 12:14
Als HGA kan ik het volgende zeggen: het slotje blijft, omdat uncappen simpelweg illegaal is.

DIT IS MIJN WEBSITE