Toon posts:

[Smoothwall] @Home e-mailaccount werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Smoothwall draait hier nu al een paar maandjes perfect als routertje voor 3 clients, in combinatie met @Home. Alles werkt (op die rotte @home proxy na dan, maar wie boeit dat? ;)) behalve de e-mail. En dan wel alleen de hoofdaccount, want de 2 extra accounts verzenden en ontvangen als een speer. De hoofdaccount doet het of héél traag, of gewoon helemaal niet.

Als mailservers heb ik altijd al mail.home.nl t/m mail3.home.nl gebruikt, en die werken goed. Alleen bij de hoofdaccount dus niet, en die heeft me pa iedere dag nodig voor zijn werk.

Ik heb 's een keer gebeld naar @home, en nadat ik zeker wist dat de @home-meneer niet wist wat een router was (>:)), wist ik hem over te halen om mijn account te resetten. Zo gezegd, zo gedaan en na een half uurtje deed de hoofdaccount het net zo goed als de 2 anderen. Maar na een paar dagen was het weer hetzelfde, dus dat was niet echt een oplossing...

Ik heb voor de zekerheid de poorten 25 en 110 opengezet, maar daar lag het (wat ik al verwachtte) niet aan.
Is dit een nadeeltje van een router (net als geen bestanden kunnen verzenden vanaf Windows Messenger, geen @Home-proxy kunnen gebruiken enz..), of doe ik iets verkeerd?

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:16
geen @home proxy kunnen gebruiken is een voordeel hoor :)

je verteld alleen niet wat de foutmelding is als je die mail op wil halen.

je kan natuurlijk ook proberen om ipv mail.home.nl dit IP in te vullen: 213.51.129.115

Sometimes you need to plan for coincidence

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 08:39 schreef Groentenboer het volgende:
geen @home proxy kunnen gebruiken is een voordeel hoor :)
Eye know, maar voor de abbonnee funkties op de @home portal heb je 'm wel nodig...
je verteld alleen niet wat de foutmelding is als je die mail op wil halen.
Soms geen, dan duurt het gewoon verschrikkelijk lang voordattie verbinding krijgt. Maar meestal zijn het gewoon time-outs en dattie de server niet kan vinden.
je kan natuurlijk ook proberen om ipv mail.home.nl dit IP in te vullen: 213.51.129.115
Ik zal dat eens proberen, maar ik kan gewoon naar mail.home.nl pingen vanaf die client, dus dan zou het met mail.home.nl toch ook moeten werken?