Cistron Maxx traag met P2P proggies

Pagina: 1
Acties:

• Vincent Meijer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:07

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken Cistron Maxx ADSL. In principe ben ik zeer tevreden over de snelheid. Helemaal omdat ik hiervoor Mxstream advanced had. Mijn probleem/vraag is het volgende. Als ik bij een snelle server wat download haal ik 800 a 850 Kbyte/s. Als ik nu ga downloaden via KaZaA of Edonkey bijvoorbeeld dan haal ik bijna nooit hoge snelheden. Meestal blijft ie ergens tussen de 50 en 200 Kbyte/s hangen. Dit terwijl ik soms wel meer dan 50 dingen tegelijk download via P2P. Ik zoek ook altijd de snelste users op maar dit helpt blijkbaar niet. Ik zou zeggen dat als je meerdere dingen aan hebt staan in beide programma's dat je toch wel 400 a 500Kbyte/s of meer moet halen? Zo ver ik weet heb ik ook alle instellingen goed staan. Verder heb ik ook ingesteld dat ie meerdere files van verschillende users tegelijk download. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Systeem specs

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 16:09
Dat is bij iedereen zo, de upload aan de andere kant is altijd traag. Zelfs als je heel veel tegelijk download krijg je een Cistron Maxx verbinding niet eens vol (luxeprobleem :P )

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Ik kan het me haast niet voorstellen, helemaal als je meerdere programma's naast elkaar hebt draaien.

Systeem specs

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Is er dus niemand die hier wat zinnigs over te vertellen heeft?

Systeem specs

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Doe ff normaal joh, zijn reactie is heel zinnig.
Hoe snel je connectie ook is, je blijft afhankelijk v/d upload van anderen en het aantal aangeboden files.
Kijk ik heb met kazaa ook wel files waar 400 users achterhangen en die toch maar met 20 KB p/s gaan, heel normaal.

B.t.w. beetje illegaal, maar met jouw connectie zou ik helemaal geen p2p doen, maar newsgroups en fxp boards...

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op dinsdag 05 maart 2002 23:08 schreef meijern het volgende:
Als ik nu ga downloaden via KaZaA of Edonkey bijvoorbeeld dan haal ik bijna nooit hoge snelheden. Meestal blijft ie ergens tussen de 50 en 200 Kbyte/s hangen.
Wat voor protocol gebruiken die programma's? Hoeveel overhead zit daar in? Ben je niet gewoon zo hard bezig met uitzoeken welke server het snelste is dat er geen bandbreedte meer is voor de daadwerkelijke download?
Heb je die programma's gelimiteerd op een bepaalde upload? Zo nee, wat gebeurd er als je ze limiteerd op een upload van zo'n 200 kbps?

• luckyjan
  • Laatst online: 10-08 21:03
Nou er zijn maar weinig users die bijv ook een 800kbps upload hebben, verder kunnen er daar een paar tegelijk aan het downloaden zijn?? of te wel je kunt nooit voorspellen als je met kazaa en dat soort programma's bij iemand download wat je download snelheid is.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:52
Mijn verbinding kan max 60 kb/s maar per kazaa/morpheus download haal ik meestal maar tussen de 1 en de 30 (met 15 ofzo ben ik al blij) dat ligt gewoon puur aan de upload van de andere user (en hoeveel uploads die tegelijk heeft).

Das gewoon het nadeel van p2p. uploads zijn bijna altijd trager dan downloads.

Strava

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 13:00 schreef KillerAce_NL het volgende:
Doe ff normaal joh, zijn reactie is heel zinnig.
Hoe snel je connectie ook is, je blijft afhankelijk v/d upload van anderen en het aantal aangeboden files.
Kijk ik heb met kazaa ook wel files waar 400 users achterhangen en die toch maar met 20 KB p/s gaan, heel normaal.

B.t.w. beetje illegaal, maar met jouw connectie zou ik helemaal geen p2p doen, maar newsgroups en fxp boards...
*kuch* fxpboard....lame *kuch*

je kan beter een goede group joinen in de scene....das veeeeeeeeel beter :) :) :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat is een stapje verder in de illegaliteit cartman.
Vergis je niet wat je je dan allemaal op de hals kunt halen.
Zeggen de woorden: "opsporingsbevoegdheid, lid zijn van criminele organisatie" je iets ?

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 13:00 schreef KillerAce_NL het volgende:

P2P hoeft natuurlijk niet illegaal te zijn :)
Maar ik heb nergens de download gelimiteerd. Ik heb m'n eigen upload ook zo ver moeglijk terug geschroefd. En je blijft natuurlijk altijd afhankelijk van de upload van anderen. Als ik dus in KaZaA 50 files tegelijk download van nog meer verschillende users met allemaal genoeg bandbreedte en ook nog eens Edonkey aan zet met 30 files ofzo dan blijft ie nog steeds hangen op 200Kbyte/s max. En je kan zien dat ie meerdere files download. Je zou toch zeggen dat elke user wel gemiddeld een paar Kbyte/s upload haalt. Dus 30 + 50 files x gemiddeld 2 users per file (is denk ik meer) x 3Kbyte/s = 480Kbyte/s. Dit heb ik dus nog nooit gehaald.

Systeem specs

• Vincent Meijer

Vincent Meijer

You better believe it!

Topicstarter
Ik heb trouwens wel gemerkt dat als je iets meer upload verkeer hebt dat je download snelheid enorm keldert.

Systeem specs

Pagina: 1