Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een vraagje m.b.t. de nokia 8850. Ik kan er een overkopen, echter de display maakt geen goed contact meer (bekend Nokia probleem). Als je op het scherm drukt doet ie 't wel maar das natuurlijk niet de bedoeling bij een telefoon :). Mijn vraag is hoe duur zal 't zijn om dit te repareren (bijv. bij een Nokia Service Centre). Ik heb wel zo'n nokia club pasje maar dat is nog van m'n 3310 (zouden ze dat helemaal opzoeken?), maar volgens mij is zo'n pas sowieso nutteloos.

<font color=red>Mod break: Graag geen "groeten" onder post zie hier waarom niet.</font>

Verwijderd

Jonguh wil je weten wat dat kost? ik had een 3310 ook beeldscherm kapot! ikke naar belcompany had geen garantie kostte me 100 euro excl. verzendkosten reparatiekostyen etc...
Probeer het in beverwijk!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Ik heb ook een nokia 8850 gehad met hetzelfde probleem, ik heb er toen een nieuw display ingezet is heel makkelijk zelf te doen....

Nieuw display kost bij stuntprijzen.net €45.38 (een origeneel 8850 display)
En ik heb een display rubber meebesteld en die kost €6.81

Wel vreemd eigenlijk toen ik het display bestelde was er geen display voor de 8850 maar ik heb me toen laten vertellen dat het display van de 8210 er ook oppaste en dat klopt ook, want die heb ik er toen ook ingezet!

Verwijderd

Een beetje tweaker kan het zelf ook wel repareren :z

edit:

fuck it binnetie was mij voor :( ;)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03 10:18
opendraaien..
stukje papier ertussen..
dichtdraaien..

genieten..

:+

Verwijderd

Topicstarter
Das waar, echter als ik 'm dan sloop :)

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Op dinsdag 05 maart 2002 23:09 schreef Cereal het volgende:
opendraaien..
stukje papier ertussen..
dichtdraaien..

genieten..

:+
Klopt inderdaad! Zo had ik het ook opgelost met mijn 8850. Als je het kapje loshaalt, zie je dat in het frame van de 8850 naast het display een gat zit aan beide kanten. Gewoon vastlijmen met secondelijm, goed aandrukken, elastiekje strak eromheen en een dag laten drogen. Werkt weer als nieuw!

Succes ermee.

Volvotips.com

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Op dinsdag 05 maart 2002 23:08 schreef Binnetie het volgende:
Ik heb ook een nokia 8850 gehad met hetzelfde probleem, ik heb er toen een nieuw display ingezet is heel makkelijk zelf te doen....

Nieuw display kost bij stuntprijzen.net €45.38 (een origeneel 8850 display)
En ik heb een display rubber meebesteld en die kost €6.81

Wel vreemd eigenlijk toen ik het display bestelde was er geen display voor de 8850 maar ik heb me toen laten vertellen dat het display van de 8210 er ook oppaste en dat klopt ook, want die heb ik er toen ook ingezet!
Dat klopt niet! Een 8850-display is dikker dan die van een 8210 en heeft een andere vorm. Daarbij heeft een 8210-display er altijd een frame aan vastzitten.

Volvotips.com

• SenZatioN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-02-2025

SenZatioN

Improvise...

Langleve de truck uit het Casio FX-82 rekenmachinetijdperk! ;)

My software never has bugs, it just develops random features...

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus gisteren langs die Nokia Service Punt geweest bij het muntplein in A'dam. Toen vroeg ik hoe duur het was om een nieuw beeldscherm te krijgen (misschien had ik beter kunnen zeggen dat ze iets met die contactpunten moesten doen). Die gast keek een beetje raar toen ik zei dat de garantie al verlopen was. Na geneuzel in de computer kwam ie uit op 60 Euro. Aan jullie vraag zal ik 't doen? Ik kan die nokia overkopen voor 100 euro + 60 euro reparatie. Dus 160 in totaal, simlock vrij uiteraard. Ik neem aan dat ze meteen ook de laatste software erop kwakken bij die Nokia Centre.

p.s. (ik ben niet zo'n handige tweaker, anders had ik 't natuurlijk wel zelf gerepareerd :D)

Verwijderd

Probeer t eerst gewoon zelf, het is echt heel simpel wel even een torx 6 schroevendraaier kopen / lenen. Nieuw rubbertje erin douwe en klaar. Ik had t ook nog nooit eerder geprobeerd en was in 10 min klaar.

succes

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-02 16:10
Op dinsdag 05 maart 2002 23:22 schreef Bart-Willem het volgende:

[..]

Dat klopt niet! Een 8850-display is dikker dan die van een 8210 en heeft een andere vorm. Daarbij heeft een 8210-display er altijd een frame aan vastzitten.
HMZ... en toch was het een 8210 display, ik heb ze zelf nog gezien op een markt bij ons in de buurt en daar lag zo'n schermpje en er lag een papiertje naar met: geschikt voor 8210/8850
Pagina: 1