Toon posts:

3dmax, texturing probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

Ik heb een probleem met het applyen van textures op een object, zoals u op de gif kunt zien kan ik die niet applyen.. ik heb nochtans elke stap gevold zoals beschreven op 3dcafe's tutorial..(http://www.3dcafe.com/asp/tutorials/max/mapcoord/mapcoord.asp)

Als iemand me zou kunnen zeggen waarom ik die bmp niet kan applyen, please do so, ik weet het ff niemeer...

Thx in advance

Afbeeldingslocatie: http://skempi.vizzzion.org/cant_appy_texture.gif

• Error323
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 20:24

Error323

d-_-b

Haal de UVWmap is weg uit de modify list en try again. daarna apply je de uvw map weer kijken of dat werkt ^_^.

github.com/Error323

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
volgens mij probeer je een bitmap te applyen, en je moet een material applyen. Er staat namelijk bitmap, terwijl je niet verder in je stack omhoog kunt..heb je een leeg grijs material gekozen, en toen de bitmap aan de diffuse toe gekend?

specs

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 09-09 15:42
je probeert nu een material aan je UVW map toe te wijzen, slecteer alleen de teepot (dus niet de mapping zoals nu) en try again

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 00:05 schreef gladiool het volgende:
volgens mij probeer je een bitmap te applyen, en je moet een material applyen. Er staat namelijk bitmap, terwijl je niet verder in je stack omhoog kunt..heb je een leeg grijs material gekozen, en toen de bitmap aan de diffuse toe gekend?
Ben ik met je eens, je moet bij je maps > diffuse een bitmap toekennen. En niet een bitmap als material nemen (wat aan het plaatje te zien is wel het geval is)!

Succes ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thx guys, ik ga zodadelijk eens proberen, ik begrijp nu wat ik fout had gedaan...

• Error323
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-08 20:24

Error323

d-_-b

ik zou het idd altijd bij diffuse doen jah.. maar gladiool hij zit al bovenin de stack zegmaar... in z'n hoogste layer van die material (aangezien knopje grijs is) Dus ik denk dat tie gewoon ff z'n uvw moet removen en material toepassen dan weer uvw apply-en

github.com/Error323

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Op woensdag 06 maart 2002 00:05 schreef gladiool het volgende:
U gaat door voor de koelkast! :P

de betaler vervuilt

Pagina: 1