[Router]kan mijn eigen website niet zien

Pagina: 1
Acties:

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26

WouterG

Dit is geen ondertitel

Topicstarter
Is er een manier om toch mijn website te controleren ondanks dat deze op een server achter mijn router met NAT draait? Ik wil dan wel het externe ip gebruiken.
Ik zit dan te denken aan een site die mijn site binnenhaalt en die dan mooi aan mij laat zien. Andere oplossingen zijn natuurlijk ook welkom.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je hebt dus een ineten webserver die normaal alleen voor intern is maar jij wil hem van extern benaderen. Map ip:poort extern naar ip:poort intern lijkt me linux kan dit wel ik weet niet wat voor router je hebt

• mol99
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 18:36
Helaas heb je er niet bijgezet om wat voor router het gaat. Als het om een Vigor 2200 seria gaat moet je gewoon upgraden naar firmware versie 2 of hoger dan lukt het wel.

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:37
Ik heb hetzelfde probleem, en als ik iets perse vanaf buiten wil proberen, dan gebruik ik de cache server van m'n provider, in m'n webbrowser ingesteld. Maar normaal werk ik gewoon op 't interne IP. Als ik ook perse als request IP adres een bepaald IP adres wil (en niet dat van de cache server van m'n provider), dan moet ik 't aan een ander vragen of ie er op wil kijken...

edit: voor de duidelijkheid: Ik heb ook een webserver op een intern ip draaien en een port geforward op m'n router (die ook met ipchains NAT werkt), zodat m'n webserver vanaf buiten te bereiken is. Maar met de beperking zoals TomcatX 't beschrijft.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:16
komt vaker voor, ook bij bijvoorbeeld Freesco.
Oplossing: gewoon interne IP gebruiken :)

Sometimes you need to plan for coincidence

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 12:29
Andere oplossing is door in je Internet Explorer een Proxy in te stellen, dan kan je op Extern Ip surfen naar je Interne Bak
Pagina: 1