2 adsl verbindingen koppelen ?

Pagina: 1
Acties:

• CaineTanathos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:00
(jarig!)
wel ik zit te denken om samen met mijn buurman (die ook adsl heeft) samen 1 verbinding te maken als dat mogelijk is

hij heeft een externe alactel modem en ik een interne van asus (wel een aparte computer).

wat heb ik nu allemaal nodig ?

wat ik denk is een router die mijn buurman zijn modem koppelt met de de netwerkkaart van mijn systeempje en dan nog een netwerk kaart in mijne server (of router of hoe je het ook kan noemen) die naar mijne 100 Mbit hub gaat

zou het dan mogelijk zijn?

specs van mijn computer met adsl modem:
P133
128 Mb ram
10 Giga HD
windows 2000 prof

Perilous to us all are the devices of an art deeper than we possess ourselves.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Op dinsdag 05 maart 2002 22:30 schreef CaineTanathos het volgende:
wel ik zit te denken om samen met mijn buurman (die ook adsl heeft) samen 1 verbinding te maken als dat mogelijk is

hij heeft een externe alactel modem en ik een interne van asus (wel een aparte computer).
samen tot 1 verbinding maken. nu maakt het niet veel uit hoe en wat. als je dit wilt doen neem ik aan dat je het over loadbalancing hebt, dwz de "lasten" verdelen over 2 lijnen. het beste om dit te doen lijkt mij om 1 computer hiervoor aan te wijzen als "internet gateway". Op deze gateway sluit je de 2 modems aan. nu moet je wel even kijken of je Windows gaat gebruiken of een linux/unix(*nix) variant hiervoor gaat gebruiken. er is veel mogelijk ik zou gaan als je niet veel verstand hebt van dit voor een win2K server, maar beter adviseer ik je voor BSD te gaan (linux kan ook) als je voor een *nix variant gaat. dan zou ik je zeker de volgende lees matariaal aanraden:
op http://www.linuxdoc.org/ zijn de volgende te vinden
- advanced-routing-howto
- ethernet-howto
- Home-Network-mini-HOWTO

in het geval dat je de internet gateway opzet met 2 lijnen zou ik ook een proxy-servertje daarop zetten.

ik zou in jou schoenen staande voor *nix gaan en dan het liefst voor openBSD (veiligste) hiervoor zou een computer met de volgende specs voldoen
3 netwerk kaarten ( 1 voor je netwerk samen met de buurman) de andere 2 voor je adsl modems .. of als je usb hebt de netwerkaarten vervangen door usb aansluitingen)
een p100 is voor bsd zat echter voor een 450 mhz bak heb je tijdens het installeren en andere dingen meer plezier.
32mbram of hoger wil do..

en dan als hulpmiddel:
op http://www.webmin.com/ heb je ook een leuke webbased config tooltje

dis niet een nacht configgen dis een paar dagen let er wel op .. met win2k .. tja moet er denk wel inzitten .. maaruh .. loadbalancing over 2 externe lijntjes ? kweenie .. komt meer bij kijken.

Suc6 elk geval

Tja vanalles

Verwijderd

surfdoubler....

in combinatie met winroute

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:56
Op woensdag 06 maart 2002 12:42 schreef spudsimon het volgende:
surfdoubler....

in combinatie met winroute
Meer details plz? klinkt interresant namelijk... zit ook al een tijdje te denken aan zo'n oplossing

• Obruut
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 07:44
Met SyGate Office Network (NIET de home), www.sygate.com

Daarmee kun je invoudig meerdere internet verbindingen "bundelen"..

Read error : 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection!