Waarom beveiligen mensen hun verbinding niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Ik gebruik al een tijdje languard network scanner (www.languard.com). Dit programma kan een hele ip reeks scannen op netbios / snmp / os detection / security etc..
Dit programma werkt echter met elke ip reeks, dus je kan ook gewoon een hele adsl reeks scannen ipv alleen je LAN.

Voor de grap een keer een xs4all adsl reeks gescand, niet te geloven wat je dan allemaal tegenkomt. Hele bedrijven die gewoon met al hun shares (vaak zelfs zonder password) op internet staan!

Hier een voobeeldje van een kleine scan.

Afbeeldingslocatie: http://www.miezenbeek.nl/netbios.jpg

Als mensen nou nog een password op hun shares zouden zetten ok.. maar dat doet ook bijna niemand. Ik heb maar via internet iemands printer hier geinstalleerd en een document bij die persoon uitgeprint hoe die zijn C-schijf van internet af kon krijgen ! ;(

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

In eerste instantie zou ik zeggen dat het onkunde van consumenten is: zij weten immers niet dat zoiets link kan zijn. Maar je schrijft dat ook bedrijven vanalles open hebben staan, dat is toch wel raar. Je zou zeggen dat die hun zaakjes goed beveiligd hebben.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Kzou niet teveel scannen. Dit valt op bij je ISP en je krijgt hier waarschuwingen voor.

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 10:24
[b]Op dinsdag 05 maart 2002 22:24 schreef Flyduck Ik heb maar via internet iemands printer hier geinstalleerd en een document bij die persoon uitgeprint hoe die zijn C-schijf van internet af kon krijgen ! ;(
haha.. dan schrik jeje eigen tog ook de pleuris. komt der opeens een vreemd papiertje uit je printer rollen.. is je printer gewoon gehacked!! haha

• Flyduck
Op dinsdag 05 maart 2002 22:35 schreef MetHod het volgende:
Kzou niet teveel scannen. Dit valt op bij je ISP en je krijgt hier waarschuwingen voor.
Mwah ik zit bij Quicknet dus dat zal wel meevallen :)
Maar gebruik het meestal alleen om netwerken van klanten te scannen eigenlijk...

Verwijderd

Waarom beveiligen mensen hun verbinding niet?
Waarom zijn er zoveel mensen die poorten scannen?

• Flyduck
Op dinsdag 05 maart 2002 22:39 schreef Courage het volgende:

[..]

Waarom zijn er zoveel mensen die poorten scannen?
Jah dat vraag ik me ook wel eens af >:)

Verwijderd

Erg erg erg......netbus en ander trojans zie je ook gewoon nog heel veel.....wel erg leuk om te zien voor een keertje :)

Verwijderd

Ik heb het ff geprobeerd en het maakt weinig uit; wel of geen wachtwoord, want bij Windhoos 9x kun je die gewoon 'cracken' en je bent alsnog binnen.

• theXE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-06 21:14
hee, languard 3 is nou ook uit he.. ken je nog makkelijker naar binne

Verwijderd

hier op school iemand die laptop share had aansten met sexfilmpje met vriendin... was toen ook wel lachen hier >:)

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heeeeej, daar zit mijn IP tussen ;) ;) ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2002 @ 18:10:
hier op school iemand die laptop share had aansten met sexfilmpje met vriendin... was toen ook wel lachen hier >:)
Sure, je doet je naam weer eer aan.

Verwijderd

Volgens mij hebben mensen hun poorten open laten staan omdat windows standaard geinstaleerd wordt met alle poorten open en daar wordt nergens melding van gemaakt dat dat zo is.
Bij windows werkt de beveiliging namelijk precies omgekeerd als bij alle andere systemen, en dat weten de mensen niet dus bij een standaard instalatie staat alles open en moet de gebruiker alles zelf dicht zetten. En dat veel mensen dat niet weten klopt, ik ben er ook door schade en schande achtergekomen.
Ik zelf woon op een studentencomplex waar iedereen een 100 mbitlijntje heeft naar het internet, en daar is de grootste klacht bij de helpdesk "hey ik heb opeens 40 GB aan warez op mijn computer staan en ik weet zeker dat ik dat er niet opgezet heb"
En de ISP (div. instanties) heeft er nog nooit bij nagedacht dat je een hoop problemen kunt oplossen door voorlichting te geven.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:02
Oudje :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.