Ik heb een 56k modem geinstalled.. deze modem wil niet inbellen vanachter de huiscentrale omdat hij zegt dat ie geen kiestoon krijgt. Dit heeft waarschijnlijk te maken met "een 0 draaien voordat je een nr. van een buitenlijn intikt" Weet iemand hoe ik dit probleem oplos ? Bij voorbaat dank.
ja als je je inbel bij de provider bijv
071700500 is doe je gewoon
0,071700500 :-)
die komma staat voor een seconden pauze dus als je nog meer tijd nodig hebt zet je er gewoon 2 komma`s neer
071700500 is doe je gewoon
0,071700500 :-)
die komma staat voor een seconden pauze dus als je nog meer tijd nodig hebt zet je er gewoon 2 komma`s neer
jups...
start
configuratiescherm
modem
daaronder zit ergens een plek waar je kan opgeven of je eerst nog een 0 moet draaien oid...
(kweet niet of je met normale telefoons ook een 0 moet draaien?)
Maar soms is dat niet genoeg; en dan moet je nog een pause-commando erbij proppen omdat de modem mogelijk te snel de rest erachteraan rammelt....
Ik had een ISDN-centrale (quatrovox) waarbij ik met een analoge modem (neeeeee niet voor internetten maar voor faxen) eerst # moest laten draaien. 0 was voor gewoon telefoneren, een # was voor verbindingen met data; die verbinding kon niet gestoord worden bij oppakken van een ander toestel op een andere poort....)
Maar check de handleiding van je modem, je OS en je centrale.
start
configuratiescherm
modem
daaronder zit ergens een plek waar je kan opgeven of je eerst nog een 0 moet draaien oid...
Maar soms is dat niet genoeg; en dan moet je nog een pause-commando erbij proppen omdat de modem mogelijk te snel de rest erachteraan rammelt....
Ik had een ISDN-centrale (quatrovox) waarbij ik met een analoge modem (neeeeee niet voor internetten maar voor faxen) eerst # moest laten draaien. 0 was voor gewoon telefoneren, een # was voor verbindingen met data; die verbinding kon niet gestoord worden bij oppakken van een ander toestel op een andere poort....)
Verwijderd
Lees ff de handleiding van je huiscentraledoor googem.
daar staat het gewoon in, in de oude huiscentrales, was het iets van #33 wat je voor je nummer moest draaien
daar staat het gewoon in, in de oude huiscentrales, was het iets van #33 wat je voor je nummer moest draaien
Jepz , ik heb vroeger isdn gehad ook vanachter de huiscentrale en toen was een extra 0 ook altijd genoeg , toen waren er ook geen extra komma`s nodig ( zie 2 berichten hierboven) en het probleem is dat ik een naamloze modem <vaag ding > met motorola chipset heb (zonder boekjeOp dinsdag 05 maart 2002 21:52 schreef wfvn het volgende:
jups...
start
configuratiescherm
modem
die komma had ik het dus ook over (maar wist niet zeker meer of het die komma was...) alleen had ik het over dat pauze-geval....Op dinsdag 05 maart 2002 22:05 schreef chiel3d het volgende:
[..]
Jepz , ik heb vroeger isdn gehad ook vanachter de huiscentrale en toen was een extra 0 ook altijd genoeg , toen waren er ook geen extra komma`s nodig ( zie 2 berichten hierboven) en het probleem is dat ik een naamloze modem <vaag ding > met motorola chipset heb (zonder boekje)
Maar zoals al 2maal eerder gezegd: check handleidingen (van huiscentrale dus) om te kijken wat je moet draaien voor een buitenlijn (als je wat moet draaien voor een buitenlijn)
Ja ik weet uit de handleiding van mijn huiscentrale dat ik eerst een 0 moet draaien voor een buitenlijn .. dat doe ik dus .. ik was alleen bang dat de rest van het nr. er te snel achteraan kwam zodat ie geen tijd had om te kiezen. Dus ik heb ook geprobeerd met die komma`s maar het wil niet echt lukken .. hij blijft de zelfde melding geven.. en ik hoor ook niet het "typische" inbelgeluid.. als ik nu probeer in te bellen tikt ie alleen zachtjes..Op dinsdag 05 maart 2002 22:07 schreef wfvn het volgende:
[..]
die komma had ik het dus ook over (maar wist niet zeker meer of het die komma was...) alleen had ik het over dat pauze-geval....
Maar zoals al 2maal eerder gezegd: check handleidingen (van huiscentrale dus) om te kijken wat je moet draaien voor een buitenlijn (als je wat moet draaien voor een buitenlijn)
Hang je pc dan eens direct aan de buitenlijn (dus omzeil de centrale) en kijk wattie dan doet.... (uiteraard die 0 en komma's weer verwijderen)Op dinsdag 05 maart 2002 22:15 schreef chiel3d het volgende:
[..]
Ja ik weet uit de handleiding van mijn huiscentrale dat ik eerst een 0 moet draaien voor een buitenlijn .. dat doe ik dus .. ik was alleen bang dat de rest van het nr. er te snel achteraan kwam zodat ie geen tijd had om te kiezen. Dus ik heb ook geprobeerd met die komma`s maar het wil niet echt lukken .. hij blijft de zelfde melding geven.. en ik hoor ook niet het "typische" inbelgeluid.. als ik nu probeer in te bellen tikt ie alleen zachtjes..
Verwijderd
Ik ken drie situaties die het zouden kunnen zijn
1- Bij jouw centrale moet je een ander nummer geven voor een buitenlijn (ligt niet voor de hand, maar toch)
2- De toon is te kort, verlengen met AT-commando in je setupsting, of P0,,020...... als kiescode)
3- De binnenlijn heeft vaak een andere toon dan een buitenlijn. Een modem controleert dat vaak voordat het gaat bellen. Via een AT-commando kun je "Wait for dialtone" uitzetten.
Ik heb nu geen AT-commandoset bij de hand, maar die zal wel bij je modem zitten.
1- Bij jouw centrale moet je een ander nummer geven voor een buitenlijn (ligt niet voor de hand, maar toch)
2- De toon is te kort, verlengen met AT-commando in je setupsting, of P0,,020...... als kiescode)
3- De binnenlijn heeft vaak een andere toon dan een buitenlijn. Een modem controleert dat vaak voordat het gaat bellen. Via een AT-commando kun je "Wait for dialtone" uitzetten.
Ik heb nu geen AT-commandoset bij de hand, maar die zal wel bij je modem zitten.
Verwijderd
je moet gewoon op de centrale instellen dat je modem een directe buitenlijn heeft.
sommige modems herkennen die binnenlijnen niet altijd. heb ik ook last van gehad.
sommige modems herkennen die binnenlijnen niet altijd. heb ik ook last van gehad.
Verwijderd
misschien is het niks, maar ben ook al modem(s)(software)
tegengekomen , waar je de letter W moest geven ipv ,
dus : 0,012345678 moest 0W012345678 worden .
daarna geen probleem.
daarna geen probleem.
Verwijderd
De komma geeft een bepaalde pause en gaat dan verder.Op woensdag 06 maart 2002 10:09 schreef Oldy het volgende:
misschien is het niks, maar ben ook al modem(s)(software)
daarna geen probleem.
De W wacht op een (nieuwe) kiestoon voordat de rest van het nummer gebeld wordt.
Pagina: 1