Toon posts:

PCTV SAT beeldprobleem met ntsc-banden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een tijdje heb ik een pctv sat kaart waarmee ik ook ntsc (amerikaanse) video banden kan bekijken. Telkens als ik echter via het bijgeleverde programma PCTV Vision een amerikaanse band wil bekijken is het beeld maar voor 3/4 correct weergegeven, het onderste gedeelde is zwart of groen. Het kijken naar PAL banden levert geen problemen op.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Dank u bij voorbaat,
Rene

P.S Ik heb op een Geforce 2 videokaart en een Ati Mach 64 kaart geprobeerd

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

Mag ik misschien vragen waar jij feeds van NTSC kanalen wegtrekt?.. :)

DatDus.DE --- DatDus!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Heb je de pctv ook op ntsc ingesteld voor het kijken van ntsc banden? Misschien dat dat iets oplost. Laatste drivers van de PCTV al geïnstalleerd?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
Ten eerste moet je je programma instellen om NTSC te gebruiken.

Ten tweede, gebruik je toevallig een videorecorder die NTSC playback on PAL-TV heeft? Dat gaat fout omdat die videorecorder er geen PAL signaal van maakt maar een PAL-60 signaal.

Ik had dit probleem ook een keer toen ik een NTSC band wilde opnemen. 'k heb er jammer genoeg nooit een oplossing voor gevonden :(

Mijn oom heeft de band toen omgezet naar een PAL-video (hij doet aan prof. videobewerking...)