[Debian] /usr/local weggehaald, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik had een programma geinstalleerd wat z'n troep in /usr/local/local had gezet. Aangezien dat daar niet hoort, had ik dat naa /usr/local gekopieerd.
Later een reinstall van (een andere versie van) dat programma, dus dacht ik: "Laat mij eerst die oude troep in /usr/local/local opruimen"

Wat doet deze dombo dus?
Vanuit /usr dus een mooie "rm -R local" |:(

Ik vraag mij nu af wat ik allemaal verwijderd heb. Programma's zoals MySQL en Apache heb ik gewoon weer met make install terug kunnen zetten, maar wat zou ik nou uit /usr/local/lib kunnen missen? Krijg ik hier nog veel problemen mee? stonden daar belangrijke packages?

Verwijderd

als 't goed is staat (bijna) alles in /usr/lib en /usr/*, niet /usr/local/*. als je iets mist merk je 't vanzelf, maar echt devastating zal 't niet zijn, vooral niet als je je netjes aan apt-get packages houdt ;)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ben uiteindelijk alleen maar kwijt wat ik zelf gecompileerd had, maar aangezien je op een snelle 4.5GB 7200RPM SCSI disk nogal eens wat laat staan in /usr/src ben ik nu dus NIETS kwijt (ding was nog niet voor productie, ik was em nog aan't configgen)

Verwijderd

Standaard staat in /usr/local alleen zut die je zelf hebt gecompileerd en geinstalleerd. Dus dat ben je kwijt. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat Debian daarvan afwijkt.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op dinsdag 05 maart 2002 21:45 schreef janjanjansen het volgende:
Standaard staat in /usr/local alleen zut die je zelf hebt gecompileerd en geinstalleerd. Dus dat ben je kwijt. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat Debian daarvan afwijkt.
Dat dacht ik ook ...
Maar in /usr/local staat wel wat povray zut ... en nog wat, maar dat kan ik nu niet zien, zit onder Windows ...

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.