Verbinding Internet maar er komt niets binnen

Pagina: 1
Acties:

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

Topicstarter
Hallo na zoeken in de faq en mijn kennis uitgeput te hebben stel ik hier de vraag maar.
ik heb een "nieuwe" pc een celeron 400 met een epox bx moederboard. die heeft 2 isa sloten en iets van 4 pci sloten.
nu komt het probleem.
ik heb er win98se opstaan en de isa modem en isa geluidskaart erin gestopt maar nu kan ik niet internetten.
De computer geeft bij het opstarten aan dat de modem irq 5 heeft en dma 0,0 maarja...

De computer waar ik de modem uitgehaald heb werkt wel met deze modem onder win95.
ik heb hem geinstalleerd als standaard modem en hij stond op irq 3 en adres 2f8 bij omschrijving modem gaf hij aan tornado davicom modem v34.

Maar deze modem werkt dus niet in de nieuwe pc. hij wordt herkend als tornado sfm336HD modem maar ik heb er geen drivers voor dus ik installeer telkens gewoon de standaard 33600 modem drivers.
IK zit helemaal vast , heb al zitten kloten met andere irq's en adressen maar ik vraag me af of de kaart nou hardware matig irq 3 heeft zoals in pc 1. of moet ie op irq 5 staan zoals bij het opstarten aangeven wordt?

zucht HELP!

ik kan dus wel met het internetverbinden icoon verbinding maken maar daarna laadt er gewoon geen pagina maar in (alleen de eerste ongeveer 50 seconden werkt het)

...

Verwijderd

[forum=4] --->> [forum=6]

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op dinsdag 05 maart 2002 22:00 schreef M@FI@ het volgende:
[forum=4] --->> [forum=6]
Eh...het gaat hier toch over een modemprobleempje? :?

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 22:03 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Eh...het gaat hier toch over een modemprobleempje? :?
Yep, en een modem is hardware :)

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Op dinsdag 05 maart 2002 22:05 schreef Silverstar het volgende:

[..]

Yep, en een modem is hardware :)
Bedoeld om verbinding met het internet te maken, of met een andere computer(via de telefoonlijn). Hoort in IT dus. ;)

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 22:22 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Bedoeld om verbinding met het internet te maken, of met een andere computer(via de telefoonlijn). Hoort in IT dus. ;)
Ga daar maar verder met M@FI@ over in discussie, ik ben hier geen modje, dus ik bemoei me er verder niet mee :P

• earthforce

earthforce

Topicstarter
ja hallo, heeft niemand dan ontopic iets te vermelden???
i need help!

...

Verwijderd

Je kunt dus wel contact maken met je modem aangezien je vermeld dat het na 50 sec. weer uit gaat.

1) probeer alle modem instellingen te verwijderen in je systeembeheer en start dan weer op, als het goed is zal windows het app. herkennen en installeren of om de drivers vragen.

2) Duidelijk is wel dat je de juiste drivers misschien nodig hebt. Een mailtje naar de fabrikant met deze vraag is denk ik de simpelste oplossing, of zoek even op hun site.

(8>

• earthforce

earthforce

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 22:51 schreef Eljo het volgende:
Je kunt dus wel contact maken met je modem aangezien je vermeld dat het na 50 sec. weer uit gaat.

1) probeer alle modem instellingen te verwijderen in je systeembeheer en start dan weer op, als het goed is zal windows het app. herkennen en installeren of om de drivers vragen.

2) Duidelijk is wel dat je de juiste drivers misschien nodig hebt. Een mailtje naar de fabrikant met deze vraag is denk ik de simpelste oplossing, of zoek even op hun site.

(8>
ja ik heb op de site gekeken maar kan niets vinden en win98se herkent de modem wel ja een tornade sfm336HD maar ik heb die drivers dus niet :( :( :(

...

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 09:27
Als windows hem wel herkent moeten de drivers toch op de windows CD staan anders kan die hem toch ook niet herkennen :?

P.S. Heel vet plaatje heb je bij je naam!!!! :)

sensei_d.fpv channel

Verwijderd

Geven je IRQ of/en DMA aan dat ze al bezet zijn stel dan een andere in er zijn i.p. genoeg opties, gewoon een kwestie van proberen.

(8>

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Is dit niet iets?

edit:

Het is in ieder geval iets, dit staat er namelijk in een van .inf bestanden:
[code][Strings]
ClassName = "Modem"
Mfg = "Tornado"
Modem1 = "Tornado SFM336HD"
Modem2 = "Tornado SFM336ED"
Modem3 = "Tornado LFM336HD"
Modem4 = "Tornado LFM336ED"[/code]

Verwijderd

ruk je geluidkaart er is uit.. dan proberen.. :D

• earthforce

earthforce

Topicstarter
ik heb nu de goede drivers gedownload van het driverforum of zoiets maar heb nog niet de kans gehad ze te proberen.
Ergens betwijfel ik ook of dat het probleem is.
Als standaard 33k6 modem had ie toch moeten werken??
Ik heb de modem eerst geprobeerd zonder geluidskaart dus daar ligt het zowieso niet aan.
Op de oude compaq had de modem irq 3 en geheugenadres (wat ik kon zien) 2f.
Ook staat in de bios van de nieuwe pc, modem wakeup op irq 3?
moet ik me daar wat van aantrekken?
Zucht computers.....

...

• earthforce

earthforce

Topicstarter
ook hier heb ik gevonden wat het probleem was.
de 33k6 modem is te oud om in het bx meoderboard te werken, het heeft iets te maken met signaalsterkte ofzo.
heb nu een v92 trust modem en die deed het in 1 keer :)

...

Pagina: 1