Toon posts:

Internetverbinding traag onder XP (modem?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds afgelopen week een andere computer. (Athlon 1700+ ,ECS MOB, 40 GB HD etc. Dit alles draait onder XP PRO ENGELS.

Maar ik heb nu het volgende probleem. Er zit een HaM analoog modem in (merk) en ik heb de laatste drivers geinstalleerd voor XP maar de verbindingssnelheid is zeer traag (24 kb) terwijl dit normaal zo'n 48 kb moet zijn. Het inbellen duurt ook erg lang. Dit is knap irritant want zo is ff internetten geen bal meer aan. Terwijl bij mijn vriendin haar iBook op hetzelfde account, inbelnummer en telefoonlijn de verbinding wel heel erg goed werkt.

Maar nu het vreemde. Ik ben naar de winkel teruggeweest met mijn PC en zij hebben daar ingelogd op mijn account en daar was de verbinding wel normaal! Zij hadden dezelfde provider (Planet Internet). Bij Planet weten ze het ook niet. Aan de telefoondraad ligt het ook niet want die heb ik ook al vervangen. Dus bij mij is de verbinding heel erg traag en bij een ander op mijn account en zelfde inbelnummer wel normaal. Misschien dat iemand hetzelfde probleem heeft of gehad en er een oplossing voor gevonden heeft.

Alle tips zijn welkom!!!!!

Verwijderd

probeer je pc eens te aarden, maak een kabel vast aan je pc kast en aan je verwarming.

zo kreeg ik 1,5 jaar terug mij isdn weer aan de praat

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip! Ga het gelijk uitproberen. Maar wat is de beste manier om je systeem te aarden?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
kan ook storing op de lijn zijn. of een modeminstelling, als je een softwaremodem hebt en die op hardware laat draaien bijvoorbeeld

Verwijderd

'k Had een soortgelijk probleem (verbinding bevroor soms tijdens internetten en bij het verbreken van de verbinding reageerde het (E-tech 56k) modem pas na een sec. of 15).

Na het verwijderen van MSN en Messenger was het probleem over.
Pagina: 1