Toon posts:

Nvidia TNT II M64

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, alweer een probleempje.....

Heb dus al een tijdje Win XP, en dus die Nvidia TNT II M64. Maarja, MOHAA draait niet zonder die Detonator drivers, dus die ff gedownload en erop gezet. Leuk? Ja spelletje doet het goed. Maar nu duurt het afsluiten van XP dus wel 2 minuten. (Ja, komt door video kaart) Is hier iets tegen te doen, of is dit gewoon helaas pindakaas.... Vind het namelijk bar irritant........

Greetzz Rob

Verwijderd

probeer eens verschillende detonators :?
en anders, tsjah... probeer nog ff XPtweak oid :? tis wel een raar prob vind ik.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 21:06 schreef X101X het volgende:
Ja, alweer een probleempje.....

Heb dus al een tijdje Win XP, en dus die Nvidia TNT II M64. Maarja, MOHAA draait niet zonder die Detonator drivers, dus die ff gedownload en erop gezet. Leuk? Ja spelletje doet het goed. Maar nu duurt het afsluiten van XP dus wel 2 minuten. (Ja, komt door video kaart) Is hier iets tegen te doen, of is dit gewoon helaas pindakaas.... Vind het namelijk bar irritant........

Greetzz Rob
Ik denk dat het inderdaad aan je kaartje ligt.

Win XP vraagt nogal wat aan je kaartje vooral als je alles aan hebt je kan beter je prestatie verhogen door alleen visuelitatie aan te zetten.

Heb ik ook gedaan versneld het proces wel tot zo'n 50 %

• retspan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 01:26
Bekend probleem. Oplossing:

Go into Admin Tools
Go into Services
Locate service called "NVIDIA Driver Helper Service"
Shut this down
Disable this service
Reboot.

Suc6! ;)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Koop een nieuwe videokaart :+
Die tnt2m64 is echt traaaaaaaaaaaaaaaag vergeleken met een geforce.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

SHUTDOWN WORKS, BUT ITS REAL SLOW
If it appears that Win XP is not shutting down, give it some time. Some users report a minute or longer for shutdown to visibly start. Generally, this is a consequence of software that is running when shutdown is attempted; it also may have something to do with particular hardware. If you experience this problem, be sure to close all running programs before attempting shutdown and see if this solves your problem. If so, then you can determine, by trial and error, which program(s) are involved.

Newsgroup correspondent Sarah. provided one specific solution for this. In Control Panel | Administrative Tools | Services, stop the Nvidia Driver Helper service. (You can also get this by launching SERVICES.MSC from a Run box.) Many other newsgroup participants quickly confirmed that this solved this extremely slow shutdown problem for them. According to correspondent Gan Ming Teik, downloading and installing the new version 23.11 Nvidia driver also solves this problem.

Correspondent Graeme J.W. Smith reported a more obscure cause of slow shutdown: In Win XP Professional, the Group Policy Editor has a security option to clear the pagefile at system shutdown. The same setting also forces the hibernation file to be wiped at shutdown. These processes take long enough that users may think that shutdown has hung. Since someone actually has to have set this policy, the problem will be pretty rare, but is worth mentioning. To change the setting, click Start | Run, type GPEDIT.MSC, click OK. Drill down to Computer Configuration | Windows Settings | Security Settings | Local Policies | Security Options. In the right pane, find Shutdown: Clear virtual memory pagefile.
Van http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm

Gevonden via [topic=303455/1/100]
Waar kan ik meer info vinden over afsluit problemen van XP?

Kijk hier: http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm

Verwijderd

windows xp instaleert standaard een detonator (de 12. nogwat) dus die heb je al.. ik neem aan dat je Detonator XP bedoelt..

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op woensdag 06 maart 2002 09:09 schreef Thund3rKn0L het volgende:
windows xp instaleert standaard een detonator (de 12. nogwat) dus die heb je al.. ik neem aan dat je Detonator XP bedoelt..
Je vergeet dat MOHAA een OpenGL engine heeft en de standaard drivers bij WinXP/2k geen OpenGL driver library meeleveren...Tja, Micro$oft wil iedereen aan de D3D hebben :)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

inXs

known as inXs

op www.tweakXP.com staan allerlei oplossingen

superB

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost, thanx...

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 22:52 schreef bobo1on1 het volgende:
Koop een nieuwe videokaart :+
Die tnt2m64 is echt traaaaaaaaaaaaaaaag vergeleken met een geforce.
Ik heb nu ook nog een TNT2 M64 (deze week een andere trouwens :)), maar met 2d heb ik absoluut geen problemen ermee. Afsluiten gaat gewoon normaal, dus het is onzin om daar een nieuwe voor te kopen. :P

🌞🍃

Pagina: 1