Toon posts:

SiS 645 mobo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb voor weinig een P4 kunnen bemachtigen (S478, geen Northwood)
Nu zag ik dat de prijzen voor de MSI Ultra 645 en de Asus P4-333? nogal laag zijn. Wie heeft er recente ervaringen met 1 van die 2 mobo's?. Ik ga m niet oc'en en wil alleen stabiliteit en stilte (intel boxed cooler)

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Als je hem niet gaat opclocken zal ik toch zeker naar de i850 gebaseerde borden. Die van MSI is ongeveer in dezelfde prijsklasse. RDRAM is een fractie duurder dan DDR(266) RAM.

Neem bv:

MSI 850 Pro5 (157 EUR)
256 RDRAM (ca 130 EUR voor 2 x 128 MB)

Neemt trouwens niet weg dat ik ook geinteresseerd ben in de ervaringen van SiS645 gebaseerde borden....

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De tijd dat het merk SiS in een adem werd genoemd met instabiliteit is allang voorbij. De SiS P4 bordjes worden nu door bijna elke reviewer als de beste voor de P4 bestempeld. Geen greintje instabiliteit, nauwelijks langzamer dan de bestaande P4 chipsets en soms zelfs sneller (DDR333 vs DDR266) en daarnaast ook met heleboel fijne overklokfeatures (FixPCI). Ik zou voor de Abit SD7-533 gaan, maar da's een puur persoonlijke keuze :)

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Welke clockdivider reeksen zijn beschikbaar voor deze moederborden?

Ik zelf heb sowieso deze gevonden in een van de handleidingen:
3/3/2/1, 3/4/2/1 en 48/80/30/15

Wie met een Sis moederbord kan het vertellen?

Ik heb andere clockratios nodig:

Vooral bv. 4/4/2/1 zit die erop?

Of nog mooier 4/5/2/1

Ik wil namelijk zeker van zijn dat mijn PCI en AGP op resp. 33 en 66 MHz draaien als de FSB op 133 zit.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga maar voor de Asus denk ik. Net iets meer goede dingen over gelezen.