[oud/dos] videokaart en dosdrivers

Pagina: 1
Acties:

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-01 21:33

Markao2000

it's all about the beats

Topicstarter
Ja idd dit is een ongelofelijk oud systeem, maar het krijgt een nieuwe kans.
Zo ook de mensen die nog echt verstand hebben van dos.

Het probleem is dat ik een 486 dx2-66 omgebouwd heb naar een P-120, dus nieuw mainbord, proc en videokaart.
Als ik het apparaat puur in dos-modus gebruik dan geeft ie normaal beeld, echter zodra ik een beeld met kleuren tevoorschijn tover, dan rolt het beeld over het scherm.
Er is dan geen flikker te zien, en dus kan ik bv ook het setupprogramma van m'n stokoude Gravis Ultrasound niet draaien!
Het vreemde is dat die oude simpele spellen het wel doen, Wacky Wheels, Raptor enzo.

De vraag is nu of ik een soort dosdriver of vesa driver nodig heb. Ik heb zelf ook nog wel lekker zitten Dossen vroeger dus weet ern nog wel het een en ander vanaf maar dit niet meer.

De videokaart die erin zit is een Diamond Stealth 64 DRAM geval.

En ja ik heb me al helemaal lens gezocht op T-net en via google maar ik kom er niet uit...

Oerbrood!

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 16:02

deejee007

Ubuntu fan

Probleem nog gevonden in afgelopen half jaar?
Heb namelijk hetzelfde probleem

Niels en Lieke in the house

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:48

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

univbe heette het tooltje geloof ik. iets dergelijk iig.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:39
euh, kan aan mij liggen, maar had dos helemaal geen drivers nodig voor videokaart :?

Denk dat het zowiezo niet wil eigenlijk, omdat DOS naar ik meen alleen gebruikt maakt van de 2D chip op je kaartje... :)

//edit

<font color=blue>-Warez.. check je mail-</font>

[ Voor 0% gewijzigd door Pollewob op 20-11-2002 22:47 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• Maximum_Overkill
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 08:43

Maximum_Overkill

Merry Winter-een-mas!

wat voor monitor heb je? als de res. te hoog of onbekend is voor de monitor gebeurt zoiets. Heb je al vesa drivers geprobeerd? BTW dat had ik ook op m`n oude 486 als ik psycho pinball ging draaien in high settings

specs |Abit Fatal1ty AN8 SLI| AMD 64 3500+ | 2x 512 MB DDR 433 Kingston HyperX| WD 200 Gb 8MB 7200RPM | Plextor PX-708A| Toshiba SDM-1502 DVD-ROM | Soundblaster Audigy 4 | XFX Geforce 7950GX2 XXX | Princeton 19" TFT

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

UniVESA... Dat progsel heb ik nog wel ergens (op een heel oude shareware CD). Als iemand 't nodig heeft ga ik wel ffkes zoeken. Echter, ik denk dat idd je monitor een bepaalde resolutie niet aankan. Zal wel een VGA monitor zijn die je een SuperVGA signaal probeert te voeren.

[Edit]
Je zegt er helaas niet bij wanneer -specifiek- de problemen met rollend beeld optreden. Met kleuren :? dus als je in DOS je commandprompt met ANSI.SYS van wat kleurtjes voorziet :?

Forget your fears...
...and want to know more...

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 16:02

deejee007

Ubuntu fan

Is inderdaad een heel oud beeldscherm.
Philips 3CM9809.

Beeld begint te rollen gelijk bij opstarten. Alleen laat hij zien welke videokaart erin zit en daarna begint hij te rollen.

Zal dus wel te oud zijn dat beeldscherm. Was ook een krijgertje.

Niels en Lieke in the house

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
dit probleem heeft volgens mij niks met univbe drivers te maken.. die zorgen alleen maar dat je hogere resoluties enzo kan gebruiken, en dat moet je nou juist niet hebben met zo'n oude monitor..

Probeer anders es in je bios wat in te stellen bij video modus (oid). Misschien werkt ie beter als je hem op EGA of andere modus zet..
En heb je ook al geprobeerd de monitor even aan en uit te doen als het beeld zo 'rolt'? Heb ik nl. ook wel es bij een oude monitor.. dies gewoon niet helemaal goed meer en als je hem uit doet en weer aan geeft ie weer goed beeld.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
In de veilige modus de instelling op 800 600 zetten, dan moet ie weer goed zijn.
Pagina: 1