terratec sixpack, geen geluid uit rear??

Pagina: 1
Acties:

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ik heb sinds vandaag de terratec sixpack, instalatie ging perfect, geluid en alles werkt, mooi helder enz. maar nu volgend probleem:

als ik via sixpack+5.1 control panel mn speakers ga testen (ruis op elke speaker zetten), dan doen mn achterspeakers het wel, maar als ik een MP3tje of een WAVje afspeel, dan hoor ik alleen geluid door mn voor speakers... (met counterstrike ook trouwens)

in control panel staat ie natuurlijk ingesteld als 4 speaker..

wat kan dit wezen?? (speakerset is trouwens een FPS1000)

Verwijderd

De achterste speakers doen het alleen als de specifieke applicatie daar ook ondersteuning voor biedt. Een goed voorbeeld is een DVD. De meeste DVD's zijn opgenomen met Surround Sound... daar doen de achterste speakers het dus wel... met gewoon muziek (mp3, cd's) zul je de achterste speakers niet horen, aangezien muziek vrijwel ALTIJD in stereo wordt opgenomen, niet in surround... is dus heel normaal :P - heb trouwens geen idee of CounterStrike ondersteuning heeft voor Surround (Dolby of Fourpoint). Waarschijnlijk niet anders zou je m wel horen.

Probeer het dus eens met een DVD waarop duidelijk staat dat hij is opgenomen met Dolby Surround (en stel dat dus ook in in het geluidsmenu van de DVD zelf, anders doet ie het nog niet)....

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Topicstarter
ah ok... dan is dat opgelost...

maar nu nog een ander probleem..

vanmiddag toen ik hem net had geinstaleerd, starte ik counter-strike op... heel leuk, zie je ook zon logo'tje van sensaura langskomen...

helaas zodra ik een wapen gebruikte (geluid maakte), liep CS vast...

toen heb ik sensaura uitgezet, opnieuw opgestart, probleem weg!
nu heb ik sensaura weer aangezet, maar nu krijg ik dat logotje niet meer, en loopt CS ook niet meer vast...
dus nu weet ik niet eens of sensaura wel geladen is!

(btw, waar zorgt sensaura voor? als ik maar A3D onder CS heb, vindt ik het best...)

Verwijderd

Geen idee... geen ervaring met sensaura... als iemand me kan uitleggen wat het precies is, graag! Leer ik ook nog ns wat :P

Verwijderd

Als ik me niet vergis is dat een optie voor games om het geluid "ruimtelijker" te laten klinken, zoals EAX van Creative dat heeft (wat deze kaart ook ondersteunt)