Toon posts:

INTEL P4 doet het niet in ABIT Th7II - RAID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ej hallo, ik vanavond fijn m'n nieuwe systeempje in elkaar aan het zetten, zet hem aan telt keurig geheugen, ziet keurig al m'n ide apparaten en dan "CPU is unworkable or has been changed. Please recheck softmenu" in het softmenu gekeken, verschillende instellingen als laagste waardes voor CPU geprobeerd maar ik blijf deze melding krijgen.
CPU is een 1.80A oftewel 1.8 Ghz Northwood. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want dit is flink balen!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Laatste bios update misschien installeren ??

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
Geen andere oplossing, mischien instelling of jumper dat iemand toevallig weet?

Laatste bios versie 07/19/2001 staat er op...

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 20:50 schreef ZeRoC00L het volgende:
Laatste bios update misschien installeren ??
Lijkt me moeilijk om daar te komen zonder werkende computer :)

Je kunt de CMOS eens resetten (CMOS jumper omzetten, pc aan, pc weer uit, jumper terug en weer booten (zie boekje :) )... en dan ff in de BIOS de goede CPU kiezen (1800mhz), voor de rest alles default laten en ff de changes opslaan.

Dan zou alles toch wel goed moeten gaan.

• ZeRoC00L
  • Niet online
zie: http://www.abit.nl/eng/download/bios/bios-th7ii.htm

Filename: TH7H38.EXE
Date: 12/04/2001
ID: 38
NOTE:
Support North Wood CPUs.
Improve STD function under Windows XP.
HPT 370 BIOS version: 2.0.1024 .

Welke versie staat er nu op ?

Volg je bankbiljetten

• ZeRoC00L
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 20:58 schreef speed24 het volgende:

[..]

Je kunt de CMOS eens resetten (CMOS jumper omzetten, pc aan, pc weer uit, jumper terug en weer booten (zie boekje :) )... en dan ff in de BIOS de goede CPU kiezen (1800mhz), voor de rest alles default laten en ff de changes opslaan.

Volgens de melding die ie geeft: CPU is unworkable or has been changed.
Lijkt het me wel dat ie POST, maar de BIOS herkent de stepping van deze pro6or niet, omdat deze te nieuw is :)

Volg je bankbiljetten

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 21:01 schreef ZeRoC00L het volgende:

[..]

Volgens de melding die ie geeft: CPU is unworkable or has been changed.
Lijkt het me wel dat ie POST, maar de BIOS herkent de stepping van deze pro6or niet, omdat deze te nieuw is :)
Dit is zo'n leuke melding van SoftMenu 3 van de Abit mobo's ... gewoon ff de BIOS ingaan, CPU goed zetten en CMOS opslaan.. werkt voor mij altijd (na een overclock-avontuurtje :) ).

Dit heeft niet te maken met de nieuwheid van de CPU, gewoon dat ie standaard op bv 1500 staat (als factory default) en dat de CPU die er dan in zit geen 1500 is.

De eerste keer dat je een PC met Abit mobo opstart krijg je dit volgens mij altijd.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 21:07 schreef speed24 het volgende:

[..]

Dit is zo'n leuke melding van SoftMenu 3 van de Abit mobo's ... gewoon ff de BIOS ingaan, CPU goed zetten en CMOS opslaan.. werkt voor mij altijd (na een overclock-avontuurtje :) ).

Dit heeft niet te maken met de nieuwheid van de CPU, gewoon dat ie standaard op bv 1500 staat (als factory default) en dat de CPU die er dan in zit geen 1500 is.

De eerste keer dat je een PC met Abit mobo opstart krijg je dit volgens mij altijd.
Ik heb hem goed ingesteld en gereboot maar hij blijft deze melding krijgen, zelfs 800 mhz wilt ie nog niet doen.
Kan ik een bios update uitvoeren zonder dat m'n systeem start?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 05 maart 2002 21:10 schreef computeraap het volgende:

[..]

Ik heb hem goed ingesteld en gereboot maar hij blijft deze melding krijgen, zelfs 800 mhz wilt ie nog niet doen.
Kan ik een bios update uitvoeren zonder dat m'n systeem start?
Misschien staat de CMOS Clear jumper op de Clear stand. Dan wordt je BIOS gereset elke keer als je opstart..

Verwijderd

Topicstarter

[..]

Nou net gedaan, FF ingesteld, gereboot maar nog steeds hetzelfde gezeik. Hij geeft boven in beeld ook heel vage cpu en bussnelheden aan. Als de proc stuk is, leest ie dan ook niks uit?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 21:30 schreef BalusC het volgende:

[..]

Misschien staat de CMOS Clear jumper op de Clear stand. Dan wordt je BIOS gereset elke keer als je opstart..
Nee BIOS staat goed, ik zal zometeen eens andere jumpers bekijken en instellen hopen dat dat helpt.

• Mir
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Mir

alles uit elkaar trappen en dan weer in elkaar?

zo ben ik eens een taart verloren :(

Verwijderd

Topicstarter
Nee ben ik weer 4 uur bezig met klooien, alles wordt gepost dus is volgens mij goed maar dan die lelijke cpu error.

Verwijderd

[..]

Als je je mobo wil slopen moet je op deze manier je bios resetten.

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nog, alleen niet naar behoren, staat idd ook zo in het boekje vermeld.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Probeer een Preston of Willamette te bemachtigen voor een uurtje, daar kan je dan je BIOS mee flashen.

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
ABIT hé ??
als ik het me goed herinner, had je bij de bx borden van ABIT een optie "speed error" hold (in het bios)
als je die hebt, zet die eens op disabled. Waarschijn lijk doet ie het dan wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 23:15 schreef You-Suk het volgende:
ABIT hé ??
als ik het me goed herinner, had je bij de bx borden van ABIT een optie "speed error" hold (in het bios)
als je die hebt, zet die eens op disabled. Waarschijn lijk doet ie het dan wel :)
Staat automatisch op disabled, kan ik ook niet veranderen dus dat zal het probleem niet zijn.
Hij start wel gewoon door en als ik er een msdos boot flop in doe dan boot ie keurig msdos ben nu proberen te flashen maar flashfloppy is stuk dus moet FF vanaf cd oid

Verwijderd

Ik heb dezelfde mobo maar ander cpu (willamette 2 ghz). Na een bios update/reset krijg ik dat bericht ook altijd. Als je linksonder van scherm kijkt tijdens bios initialistie zie je welke bios versie je hebt. Dat zijn een hele reeks cijfers/letters en de laatste 2 moet 38 zijn. Als ie het echt niet doet met je cpu en je kunt de bios niet updaten, kunnen we als je in de buurt woont ff mijn cpu erin rammen en bios flashen :)

Verwijderd

Topicstarter
Klopt heb bios geflasht, cmos gereset, herkende hem als Pentium 4 1.8 Northwood 800 Mhz IPV Pentium 4 258 Mhz, FF proc op 1800 gezet en voilla ben nu XP aan het installen.

/me bedankt iedereen in dit topic voor de hulp!

Verwijderd

HELP, ik heb net hetzelfde probleem, mijn Abit moederbord wil niet werken met mijn P4 2,2 en ik raak op geen enkele Abit site.

Kan iemand de nieuwste bios versie (TH7H38.EXE) even online zetten zodat ik die kan downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
Note:

* You won't need to update BIOS until the latest bios has improve / fix some functions.
* You won't need to upgrade through all of the BIOS files, just upgrade to the latest one please and it will include all previous improvments.
* Besides downloading the bios file, you also need the flash utility to flash bios rom.
* For more detailed information about how to update the bios, click here please.
* For more FAQs about BIOS relationship, click here please.

Model: TH7II-RAID
BIOS File
Description
th7h38.exe

1. Support NorthWood CPUs.
2. Improve STD function under Windows XP.
3. HPT 370 BIOS version: 2.0.1024.
4. BIOS compile date: 12/04/2001.

FAQ: Why does my system hung up at Windows screen after flash the BIOS from newer version to older one?
th7h4w.exe

1. Some modification to improve the WHQL status.
2. HPT370 RAID BIOS version 1.11.0402.
3. BIOS compile date: 10/04/2001

th7h37.exe

1. First release.
2. HPT370 BIOS version: 1.11.0402.
3. BIOS compile date: 07/19/2001.
http://fae.abit.com.tw/eng/download/bios/th7-ii.htm

Verwijderd

[topic=455696/1/25]

Verwijderd

Bedankt iedereen, mijn pc loopt als een zonnetje!!
Pagina: 1