NIC niet werke

Pagina: 1
Acties:

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 12:25
Ik heb zo'n mooi NIC-je. Op werk gebruiken we die niet. Komt uit een IBM netvista. Volgens de IBM site is het een INTEL 10/100. Prik 'm in mn SOLTEK bordje maar XP ziet gewoon helemaal niks. De IBM driver ervoor geeft een lijst van 30 nics, een paar geprobeerd, maar er wordt gewoon geen hardware gedetecteerd. 2 PCI sloten vrij, beide geven geen sjoege.
Op de kaart zelf staat geen informatie buiten een paar lugubere nummers waar ik wat mee geprobeerd heb te vinden, maar noppes.
Extra1: Hoe krijg ik mn kaart gedetecteerd?
Extra2: Het schijnt een INTEL PRO/100VE te zijn

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Vind je BIOS hem ?
Staat hij in de lijst van devices bij bootup ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:03

TF

bla bla

je bios een op plug and play os

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-08 11:15
heb je al in het configuratiescherm>systeem>hardware gekeken of ie daar niet toevallig bij overige apparaten gedumpt is?

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:47
Geef eens de nummers die er op staan.
Staat er op één van de chips een grote i ? (van intel)

We need more info ! :Y)

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 12:25
HEBBES.
Volgens de insiders is een een kaart uit een recente NETVISTA en die gebruikt PCI 2.2, terwijl de SOLTEK die ik heb PCI2.1 is. Heb 'm geswapped met een Intel 100/S kaartje en die werd meteen herkend.
Is het soms PCI2.2 eigen dat de kaarten dus iets langer zijn? Zal het eens nazoeken op 't net.
Het was kennelijk een intel pro/100VE. Op de chip stond inderdaad een I en met chipnr 82562. Terug te vinden op de Intel site.
Trouwens, waarom zetten ze er niet met een vette sticker "INTEL PRO/100VE" op? Daar kan ik me nou :( over maken.
Was ook niet helemaal duidelijk dat het PCI2.2 was.... (zag wel op de IBM site een enorme lijst van modellen waarin íe niet werkte)
THANX allen!!
Pagina: 1