Toon posts:

[WC] TEC... ik word gek...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik wil op mijn toekomstige AMD XP2000+ peltier-koeling zetten. Ik heb nu "gewoon" waterkoeling, maar ga een stapje hoger.

nou wil ik dus 2 peltiers van 172watt ofzow.
maar hoe ga ik dat met de voeding doen?
ik ga een enermax 431watt kopen, dus houd ik mijn atx 235watt en at 200watt over. Kan ik iets met die 2 voedingen doen om die2 172watt peltiers te voeden?
ik wil echt alles uit die XP halen, dus unlocken, volt-modden enz. komen er allemaal bij.
zijn die 2 172watt peltiers dan wel genoeg?
oja, het waterblok word een DD Maze II en de radiator word een Black Ice II met 2 12mm papst eronder.

hmmz, heb de search gebruikt maar ik word een beetje gek, weet het allemaal niet zo zekerz enz.

alvast thanx! :)

(ik wil trouwens zoiets, maar waar koop ik zo`n coldplate?)

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 14:38

Corn

Raar jongetje

Lees eens wat over parallelschakelen van voedingen, zodat je met die twee je peltier van stroom kunt voorzien.... Kan de link ff niet vinden, maar je kunt vast wel Google gebruiken

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:52
gewoon kijken op Dabits site, daar vind je alle info voor het bouwen van een pelt voeding :)

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Topicstarter
maar dan moet ik er een bouwen, 2 VERbouwen, ok, maar 1 helemaal gaan nouwen, hmmz,

is er niet een simpelere oplossing voor die 1 of 2 voedingen?

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-02 22:15
Op dinsdag 05 maart 2002 20:24 schreef Allanzoet het volgende:

(ik wil trouwens zoiets, maar waar koop ik zo`n coldplate?)
dat is toch de danger dan maze 2-2?

de normale danger dan maze 2 heb niet die plaat eronder dacht ik..

GoT a clue? Specs

• snars
  • Niet online
http://www.euro-unique.com/nederlands/trafo.html en naar deze thread [topic=369522/1/25] (LET op het Officiele Dabit Keurmerk dat wordt toegekend :D)...ik ben best wel een elektron00b maar ik heb me laten vertellen dat geschakelde voedingen een hoger rendement hebben en beter beveiligd zijn tegen overspanning dan een ringkerntrafo+gelijkrichter+condensators. Voor lagere prijzen zijn ze niet te vinden (kijk maar es naar die 24v 11.6A voeding....of als je twee TEC's gebruikt: die 50A-voeding >:))

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 20:46 schreef _sNaRs_ het volgende:
http://www.euro-unique.com/nederlands/trafo.html en naar deze thread [topic=369522/1/25] (LET op het Officiele Dabit Keurmerk dat wordt toegekend :D)...ik ben best wel een elektron00b maar ik heb me laten vertellen dat geschakelde voedingen een hoger rendement hebben en beter beveiligd zijn tegen overspanning dan een ringkerntrafo+gelijkrichter+condensators. Voor lagere prijzen zijn ze niet te vinden (kijk maar es naar die 24v 11.6A voeding....of als je twee TEC's gebruikt: die 50A-voeding >:))
hmmz,?

bedoel je nou dat 2 voedingen aan elkaar beter presteren dan een home-made?

maar ik wil 2 peltiers van 172watt. kan dat op die 2 voedingen van mij?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 20:41 schreef 007BigHarry het volgende:

[..]

dat is toch de danger dan maze 2-2?

de normale danger dan maze 2 heb niet die plaat eronder dacht ik..
waar is die maze 2-2 dan te koop?
ik zie alleen een maze 2 staan voor 67 :?

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-02 17:08

Maku

Derp

Ik kan ze op oc'shop ook niet vinden :( ik wil natuurlijk wel die nieuwste als ik ga waterkoelen !

Verwijderd

Die 24V/50A voeding van euro-unique.com is inderdaad een leuk ding. En voor die prijs is het al helemaal om je rot te lachen.

Het ding heeft een nadeel: een mede-tweaker vertelde me dat de voeding aan de achterkant een paar backplaneconnectoren had ipv een 220V in / 24V uit met 'gangbare' connectoren.

Wacht even met aanschaffen totdat de aansluitingen bekend zijn. euro-unique schijnt geen antwoord te geven.

edit:

Aan die 2 computervoedingen heb je niets, als je 172W TEC's gaat gebruiken. Ze leveren domweg niet genoeg stroom.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:13

Epsilon

Op dinsdag 05 maart 2002 22:02 schreef DaBit het volgende:
Wacht even met aanschaffen totdat de aansluitingen bekend zijn. euro-unique schijnt geen antwoord te geven.
jawel hoor, want ik had ook gemailt naar hun om wat te vragen over die voeding :)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-02 18:55

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op dinsdag 05 maart 2002 22:02 schreef DaBit het volgende:
Het ding heeft een nadeel: een mede-tweaker vertelde me dat de voeding aan de achterkant een paar backplaneconnectoren had ipv een 220V in / 24V uit met 'gangbare' connectoren.
Is dat erg dan? kan je daar niet zelf een paar 'normale' connectoren aan modden?
En is die 24 V/11 A voeding sterk genoeg om een Drift 0.8 172 W continu te voeden? Want volgens mij krijg ik nooit een goede 24 V/11 A voeding zelf gebouwd voor 45...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 22:50 schreef Demoniac het volgende:
Is dat erg dan? kan je daar niet zelf een paar 'normale' connectoren aan modden?
En is die 24 V/11 A voeding sterk genoeg om een Drift 0.8 172 W continu te voeden? Want volgens mij krijg ik nooit een goede 24 V/11 A voeding zelf gebouwd voor 45...
Tuurlijk kun je er wat draden aan fabrieken. Je moet alleen weten welke aansluiting wat is. Overigens heb ik dat ding hier niet staan: ik kreeg een vraag van een mede-tweaker.

24V/11A is voldoende voor een drift-0.8. En die krijg je voor 45 euro inderdaad niet zelf in elkaar geklust.

• Demo

Demo

Op dinsdag 05 maart 2002 23:23 schreef DaBit het volgende:
24V/11A is voldoende voor een drift-0.8. En die krijg je voor 45 euro inderdaad niet zelf in elkaar geklust.
Ik voel een inkoop-actie aankomen (alhoewel, best lastig verzenden natuurlijk die voedinkjes...)

offtopic:
DaBit, in jouw sig:
Ze zouden een Serious Sam level moeten maken met allemaal Pimmetjes Fortuin erin.
Ben ik het helemaal mee eens... kan niet iemand een skin maken voor een of andere FPS game? Alhoewel, natuurlijk zonde van je tijd om die aan zo'n persoon te besteden >:)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Verwijderd

ff die url bookmarken :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 23:35 schreef Demoniac het volgende:
offtopic:
DaBit, in jouw sig:
Ze zouden een Serious Sam level moeten maken met allemaal Pimmetjes Fortuin erin.
Ben ik het helemaal mee eens... kan niet iemand een skin maken voor een of andere FPS game? Alhoewel, natuurlijk zonde van je tijd om die aan zo'n persoon te besteden >:)
offtopic:
Het is dat ik niet zo'n spelletjesfreak ben (hoewel SS2SE wel lekker is om even goed te raggen), maar anders had ik al lang een Q3 of UT level gemaakt met Els Borst, Tineke Netelenbos, Pimmetje, Bill Gates, Balkenende (zelfde skin als Bill Gates :) ), etc. Jan Pronk niet, da's zielig.

Niet dat ik nou zo'n hekel aan die lui heb, maar het lijkt me bijzonder grappig: Balkenende met een shotgun in z'n klauwen.

• KryTech
  • Laatst online: 08:46
Op dinsdag 05 maart 2002 23:23 schreef DaBit het volgende:

[..]

Tuurlijk kun je er wat draden aan fabrieken. Je moet alleen weten welke aansluiting wat is. Overigens heb ik dat ding hier niet staan: ik kreeg een vraag van een mede-tweaker.

Die mede tweaker ben ik dus. Ik heb ondertussen al heel wat data sheets en dergelijke doorgebladerd maar elke voeding pakt een andere pin verdeling zo ongeveer. De voeding die ze daar verkopen is dus een ericsson. Nu kan ik daar dus echt niks over vinden. Meten is weten en inderdaad ik heb wel een zeer sterk vermoeden welke draden ik moet pakken maar z'n ding wil behoorlijk vonken als je hem verkeerd aansluit en das wat zonde. Zodra ik meer weet poste ik het schema'tje wel de connectoren zijn 2x din 41612 (H15). Uitgang is een male. Female stekkers zijn overal te koop zag ik al ik moet dus alleen nog de goede pinnetjes weten.

Verwijderd

Topicstarter
dus aan die 2 voedingen heb ik niks, ik moet dus of er 1 helemaal gaan bouwen of ik koop een kant en klare voeding.

wat is het goedkoopst?
wat heb ik nodig? (onderdelen of welke voeding?)

pfff, dit is best lastig...

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
Op woensdag 06 maart 2002 17:07 schreef Allanzoet het volgende:
dus aan die 2 voedingen heb ik niks, ik moet dus of er 1 helemaal gaan bouwen of ik koop een kant en klare voeding.

wat is het goedkoopst?

koop die 24V 50A voeding van euro-unique nou maar, want zo goedkoop kan je er heel waarschijnlijk zelf geen 1 maken.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 17:12 schreef InterCC het volgende:

[..]

koop die 24V 50A voeding van euro-unique nou maar, want zo goedkoop kan je er heel waarschijnlijk zelf geen 1 maken.
dus daar kunnen 2 peltiers van 172watt op draaien?

hmmz, ok dan word het die voeding, maar nog een andere vraag waar haal ik die coldplate vandaan die hier word gebruikt?

• snars
  • Niet online
Op woensdag 06 maart 2002 17:07 schreef Allanzoet het volgende:

wat is het goedkoopst?

http://dabit.trybit.com , daar staat hoe je zelf een voeding kunt maken met de al eerder genoemde ringkerntrafo.
En het goedkoopst is dus die geschakelde voeding van euro-unique...maar dan zitten er dus nog wat haken en ogen aan de aansluiting (volgens Dabit en Krytech)

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Topicstarter
mja deze voeding wil ik dan kopen,

GESCHAKELDE VOEDING 24V 50Amp

Specificaties:
Ingangsspanning : 220Volt / 50Hz
Uitgangsspanning : 24Volt
Uitgangsstroom : 50Amp
68 euro

maar wat zijn de probleempjes ervan?

Verwijderd

dit ken ik dus ook LOL ik heb een poos op accu's gedraaid maar dat steeds maar weer opladen is ook niet echt leuk dus heb ik maar een powerbox gekocht (kan je zelf het A en V instellen voor 65euro)

Verwijderd

Ik wil dus ook een voeding hebben voor de 172 W peltier die ik heb besteld.
Deze voeding is niet duur in verhouding met wat ik heb gevonden voor zelfbouw voedingen, en de voeding van oc-shop voor 1 Drift 0,8.

Ik ben dus ook opzoek naar een voeding maar deze voeding is volgens mij super groot, en is ook een beetje overkill voor 1 172 w peltier, ik heb maar 11 A nodig. Dus wat heb ik aan een 50 A voeding.

Weet iemand of de voeding van OC-Shop goed is en wat het kost om zelf een 24 v 11 A niet geschakelde voeding te maken. Ik heb de Conrad catologus maar hierin kan ik niet wijs worden wat ik zou moeten aanschaffen om een eigen voeding te bouwen.

• KryTech
De geschakelde voeding van euro-unique heb ik voor een deel aan de gang. Aansluit punten gevonden en er komt prachtig 24 volt uit zo leek het. Maar!?! er zitten 2 aansluitingen aan de voorkant (RD/TD) met een ledje erboven met communication. Als de voeding spanning krijgt gaat dat ledje als een gek knipperen. Ok lekker boeie hoor ik jullie denken maar het probleem is dat dit ledje na 1 minuten stopt met snel knipper en het connecte lijkt op te geven en op dat moment schiet de spanning naar 27 volt?!?!

Ok dat zuigt dus hard. Nu zijn die aansluitingen aan de voorkant optisch en nu ben ik mijn optische kabel ff kwijt dus ik weet niet wat er gebeurd als ik er gewoon een willekeurig apparaat aan hang en of de spanning dan wel 24 volt blijft. Misschien valt het wel te regelen achterop de voeding door wat pennetjes te connecte of zo maar zoals ik al eerder zei ik heb geen verdere specs. En euro-unique laat nog steeds niks horen ik ga ze morgen is ff bellen....

Momenteel nog niet kopen dus of er moet een telefooncentrale deskundige zijn die weet wat je er aan moet doen :P

Verwijderd

in [topic=431656] kan je wel janken dat je gf2 kapot is, en nu wil je 2 178W peltiers op een xp zetten :?

Daar kan je nog veel meer mee slopen, en geloof me: als het een machine is waar je nog lang probleemloos van wil genieten: begin er niet aan.

Dan nog het stroomverbruik van die perltiers.... na een jaar gebruiken had je voor de kosten van de stroom een sneller model kunnen kopen....... (in dit geval een p4 omdat er nog niet sneller is)

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 23:02 schreef gve het volgende:
in [topic=431656] kan je wel janken dat je gf2 kapot is, en nu wil je 2 178W peltiers op een xp zetten :?

Daar kan je nog veel meer mee slopen, en geloof me: als het een machine is waar je nog lang probleemloos van wil genieten: begin er niet aan.

Dan nog het stroomverbruik van die perltiers.... na een jaar gebruiken had je voor de kosten van de stroom een sneller model kunnen kopen....... (in dit geval een p4 omdat er nog niet sneller is)
:Z

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 21:39
Hee, het is mooi dat ik hier een aantal mensen hoor die dus ook problemen hebben met die 24V 50A voeding.
Ik heb er nu ook al een paar maanden zo'n eentje, maar weet dus ook niet hoe het aangesloten moet worden, en die winkel reageerd inderdaad niet :(
KryTech: keep posting, ik ben benieuwd wat je allemaal kan ontdekken en hoe euro-unique reageerd als je belt. Ik heb zelf nog helemaal niks aangesloten op de voeding, maar als jij (of iemand anders) nou erachter kan komen waar ik de 220V in mag prikken en de 24V dan kan vinden, ben ik je eeuwig dankbaar! *D

Verwijderd

KryTech:

Kun je uitvinden welke lijnen de sense-lijnen zijn?

• Peertje NL
  • Laatst online: 31-01 20:52
er bestaat niks degelijker dan een ringkerntrafo met bruggelijkrichter en een paar elco's.
En als die geschakelde voeding kapot is, suc6 ermee met je 150 componenten ipv 4

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 08:26 schreef ShaDoW het volgende:

[..]

:Z
En waarom dat?
1) Topic opener is een jongen van 16 geloof ik die nog niet kan solderen. (niet lullig bedoeld) Is het dan niet iets te veel van het goede om dan aan de extreme peltier koeling te beginnen?
2) Hij heeft blijkbaar niet zo veel te besteden (logisch als je jong bent), maar peltier koeling kost klauwen met geld. De kans dat je iets sloopt is ook vele malen groter.

• KryTech
Op donderdag 07 maart 2002 09:32 schreef _Evert_ het volgende:
Ik heb zelf nog helemaal niks aangesloten op de voeding, maar als jij (of iemand anders) nou erachter kan komen waar ik de 220V in mag prikken en de 24V dan kan vinden, ben ik je eeuwig dankbaar! *D
Nou dat kan ik je wel vertellen. Zet de voeding rechtop neer zodat de tekst dus horizontaal en leesbaar rechtop staat. Dan zie je aan de achterkant 2 grote connectoren van bijde 15 pins. Van de onderste connector pak je van de lange zijde (connector heeft 2 rijen met pinnen dan de rij pakken met de meeste pinnetjes) de 3e en 5e vanaf onder! Daar sluit je de 220 op aan.

Dan pak je de bovenste connector. En pak je aan de korte zijde de bovenste en de onderste voor je 24 volt dc uitgang. Bovenste is de plus onderste is de min.

krytech: Kun je uitvinden welke lijnen de sense-lijnen zijn?

Nou als ik weet wat het zijn misschien wel. Ik neem aan dat dat gewoon meetlijnen zijn zeg maar. Dat als die een bepaald signaal opvangen die dat doorgeven aan de voeding? Zodat ik wel 24 volt weet te houden? Explain a bit more plz...

Verwijderd

Op donderdag 07 maart 2002 13:28 schreef KryTech het volgende:
krytech: Kun je uitvinden welke lijnen de sense-lijnen zijn?

Nou als ik weet wat het zijn misschien wel. Ik neem aan dat dat gewoon meetlijnen zijn zeg maar. Dat als die een bepaald signaal opvangen die dat doorgeven aan de voeding? Zodat ik wel 24 volt weet te houden? Explain a bit more plz...
Over lijnen waar veel stroom doorheen gaat ontstaat spanningsval. Da's logisch, want een draad heeft een eindige weerstand. Nu wil je meestal toch op de plek van aflevering braaf 24V hebben ipv 23.6 vanwege spanningsval. Vandaar dat de meeste zwaardere voedignen uitgerust zijn met sense-lijnen. Deze meten de spanning op de afleverplek, en regelen de uitgangsspanning van de voeding bij zodat er op de afleverplaats 24V beschikbaar is.

Nog een opmerking: dit soort voedingen doet het meestal niet goed als ze onbelast zijn. Voor een betrouwbare test moet je er toch een ampere of 10 vanaf trekken. Ik heb ooit een voeding gezien (5V/150A) die het niet goed deed als er niet minstens 50A vanaf getrokken werd.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:13

Epsilon

Op woensdag 06 maart 2002 17:20 schreef Allanzoet het volgende:

[..]

dus daar kunnen 2 peltiers van 172watt op draaien?

hmmz, ok dan word het die voeding, maar nog een andere vraag waar haal ik die coldplate vandaan die hier word gebruikt?
daar kan je makkelijk 2 pelts aan hangen
zelfs 4 >:)

• _Evert_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-02 21:39
Op donderdag 07 maart 2002 13:28 schreef KryTech heen heel verhaal
Bedankt! Dit lijkt goed te werken. Alleen krijg ik er iets van 26 tot 27V uit. Dat is een beetje veel :(
En voorlopig kan mijn alu home-made waterblokje de bak warmte absoluut niet aan, dus moet ik daar eerst ook wat op verzinnen.

Als ik het voltage terug wil brengen met een paar volt, neem ik aan dat ik gewoon een weerstand ertussen moet zetten? Dat zal dan wel een laagohmige weerstand worden. Reken ik het goed als ik op 11A 4V weg wil snoepen voor de peltier, dat ik dan een weerstand van R=V/I=4/11=0.36ohm moet hebben? DAt is wel heel weinig?!

Maar ik ben benieuwd of je kan uitvinden wat die andere pins doen, en of die 24V misschien wel op de voeding zelf te regelen is!?

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen die zelf een 24 V voeding hebben gemaakt met ringkerntrafo's enzo. Volgens mij is het maken van zo'n voeding niet echt moeilijk, maar wel duur.

Ik krijg één 172 peltier en hier wil ik een voeding voor hebben die 11 A kan leveren. Weet iemand wat het ongeveer gaat kosten om alle benodigdheden te bestellen bij Conrad.

Ik heb hier al wel eens iemand gezien die een > 22A voeding had gemaakt, die was volgens mij meer dan 300,- gulden kwijt. Ik hoef maar 11 A dus.

• Demo

Demo

Trouwens, zit er in zo'n geschakelde voeding niet ook gewoon een ringkerntrafo en dikke elco's?
Als die voeding niet werkt kan je dat er toch ook altijd nog uit slopen? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 07 maart 2002 10:46 schreef gve het volgende:

[..]

En waarom dat?
1) Topic opener is een jongen van 16 geloof ik die nog niet kan solderen. (niet lullig bedoeld) Is het dan niet iets te veel van het goede om dan aan de extreme peltier koeling te beginnen?
2) Hij heeft blijkbaar niet zo veel te besteden (logisch als je jong bent), maar peltier koeling kost klauwen met geld. De kans dat je iets sloopt is ook vele malen groter.
tfoe, ga jij ff op je bek... |:(

ik heb in mijn leven (en die is nog kort) al 4 soldeerbouten er doorheen gejaagd wegens ouderdom ervan. Ga mij niet vertellen dat ik niet kan solderen. Ik wilde mijn kaart niet gaan solderen omdat dat wel HEEL erg klein is, maar ik heb al gezegd in dat topic dat ik het gewoon ga doen. En, ik ga aan die peltiers op een xp beginnen omdat ik het een uitdaging vind, als het kapot gaat, ja, das dan weer jammer. Ik heb nu al zoveel aan die pc gedaan en heb (omdat ik veel probeer) het een en ander gesloopt, ja jammer. En, ik heb soms idd geen geld genoeg, maar ik heb verder geen vaste lasten, dus al het geld kan ik uitgeven voor uitgaan, mijn pc, en mijn andere hobby. Als ik ff rustig aan doe, heb ik na een tijdje mijn geld bij elkaar. Dat heet sparen.

duz ik maak zelf wel uit wat ik koop voor hoeveel.

nog een moraal van dit verhaal:
niet vooroordelen omdat ik nog maar 16 ben. (en dus weing ervaring en geld heb volgens jou)

Duidelijk???

mja, maar weer ff ontopic:

ik wacht idd nog wel ff met het kopen van die voeding.

• Demo

Demo

*schop*
Al meer bekend over die voedingen?

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-02 22:19
heeft iemand al eens opgemerkt dat die voedingen bij euro unique enorm groot zijn...

en als wij hier zoveel DaBit aanhangers hebben is het iemand ook opgevallen dat dabit op zijn site schrijft dat een pelt het beste rendement heeft op 80% van de spanning.

zelf een voeding bouwen is leuk met relatief weinig onderdelen.. ik heb alleen ipv ringkernen een (gratis) 19v->24v balk trafo gebruikt, met wat elco's en een brug van wheatstone.

ondertussen ben ik bezig met de gegevens van de site van dabit een mooit htmlletje te maken waar je slechts 2 variabelen hoeft in te geven om er vervolgens een mooi onderdelen lijstje uit te krijgen.

let wel deze is met de aanbevolen 1.5 veiligheids factor gedaan.

'k zal eens aan de maken vragen of ik em mag posten.

Sinlath | Opinions may contain latency

• KryTech
Ben er nog steeds niet helemaal uit met die voeding. Het is een nogal complex ding :) Ben wel weer een paar stapjes verder maar zonder documentatie is het zo verdomd lastig en de print is dubbel layer dus dat schiet ook al niet echt op vooral omdat je maar aan 1 kant van de print kan komen omdat de andere kant compleet bedekt is met koelribben die je niet zo 123 kan verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
de grote ervan maakt mij niks uit, ik zet hem gewoon achter mijn kast.

Maar wat is nou precies het probleem?
de aansluitingen, ja ok, maar wat precies? :?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:25
Op vrijdag 08 maart 2002 13:10 schreef Allanzoet het volgende:

[..]

tfoe, ga jij ff op je bek... |:(

ik heb in mijn leven (en die is nog kort) al 4 soldeerbouten er doorheen gejaagd wegens ouderdom ervan.
Zegt dat iets over jou of over je soldeerbouten ?

Sine heeft al zeker 10 jaar een weller magnastat(TCP-S)
en om nou te zeggen dat ie alleen maar in de kast gelegen heeft ... een paar puntjes heeb ik er wel al mee versleten ja

Repareren doe je zo.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:17
<table width="80%" border="1" bordercolor="black" bgcolor="white" cellpadding="4" cellspacing="0" align="center"><tr><td width="25%" align="center"><font size="2" color="blue">Phreak Interrupt! :Y)</font></td>
<td width="55%" align="left"><font size="2">Ik heb je topictitel veranderd. Houd je please aan de richtlijnen zoals die vermeld staan in dit topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/359380/.
</font></td></tr></table>

• KryTech
Op zondag 10 maart 2002 18:47 schreef Allanzoet het volgende:
Maar wat is nou precies het probleem?
de aansluitingen, ja ok, maar wat precies? :?
De aansluitingen zijn het probleem niet. Het probleem zit hem in het afgegeven voltage. Als je de voeding aanzet komt er netjes 24.0 volt uit. Maar na ongeveer 1 min springt de spanning naar de 27.0 volt toe. (deze waardes zijn exact) Dat de spanning omhoog springt komt door een extern printje die vastzit met een 12 aderige bandkabel. Op dat printje zitten een zooi weerstand condencatoren een grote eeprom of iets in dien aard en 2 optische in/uitgangen.

Als de voeding wordt aangezet gaat hij zoeken naar een optisch signaal hij vindt uiteraad niks en lijkt dan te stoppen met zoeken. Op dat moment springt de spanning naar 27 volt. Als ik dat exteren printje loshaal is de spanning direct al 27 volt. Dat printje bepaald dus de uitgangs spanning.

Dat printje is fucking ingewikkeld en ik zou niet weten hoe ik er achter kan komen wat ik moet veranderen voor de 24 volt. Ik zat er aan te denken om gewoon de ingang/uitgang te verbinden met een optische kabel, maar het is geen standaard huis tuin en keuken kabel maar een industrieele optisch kabel... Oftewel ik weet niet hoe ik er aan moet komen en wat ze kosten.

Dus als iemand z'n kabel te leen heeft :P (Het schijnt wel een standaard formaat kabel te zijn weet geen type nummers etc)
Pagina: 1