Toon posts:

Is de cpu temp die PC-Health (bios) aangeeft idle?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeempje is nogal onstabiel de laatste tijd. Volgens PC Health in de Bios van mijn Iwill KK266 draait cpufan op 2600 rpm (is een Noisecontrol Silverado), en bij current CPU temp blijft ie na 10 minuten nix doen op 52 graden Celsius hangen. En dan doe ik dus nix CPU intensiefs (BIOS lijkt me niet bepaald CPU intensief!). Is dat niet veels te heet al? System temp is 35 graden C.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:18
Bios temp wil idd nog wel eens raar doen. Zelf geeft'ie bij mij ook een temp aan die eerder hoort bij max. stressed dan idle :)

Nix van aantrekken en mbm5 nog eens laten kijken, geloof dat die wel kloppen >:)

edit:
zie net dat jij ook een Asus mamaplankje hebt, misschien iets typisch asus dat'ie dan raar gaat doen :?

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 20:25 schreef FragFrog het volgende:
Nix van aantrekken en mbm5 nog eens laten kijken, geloof dat die wel kloppen >:)
owh jah?
dan hebben m'n ouders een SUPER DELL, want de CPU èn case zijn 3 graadjes... lekker frisjes ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is een Iwill. Ik vergat te zeggen dat het een Tbird 1.4 is, niet overgeclocked. Maar ik zie dat mijn undersign up to date is dus dat snapte je wel. :)

programmaatje is wel bij tucows te krijgen?

ik ga ff downen.

Verwijderd

Topicstarter
hm

nou issie 55 graden

dit kan niet goed zijn...

Verwijderd

Topicstarter
CPUFAN speed = +-2600

Is dat wel genoeg?!?

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-07 10:59
Op dinsdag 05 maart 2002 20:31 schreef Gr0und_Zer0 het volgende:
CPUFAN speed = +-2600

Is dat wel genoeg?!?
Ja dat vraag ik me ook af, bij mij heb ik zo'n 5500. Maar dat is Coolermaster, en ik weet niet of dat veel uit maakt. Kheb er niet zoveel verstand van.

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

• FragFrog
Op dinsdag 05 maart 2002 20:27 schreef bouke_h het volgende:

[..]

owh jah?
dan hebben m'n ouders een SUPER DELL, want de CPU èn case zijn 3 graadjes... lekker frisjes ;)
Nee, dan hebben je ouders een bagger pc, want je mobo ondersteunt geen (herkenbare) warmtesensors :P

• FragFrog
CPUFAN speed = +-2600

Is dat wel genoeg?!?
Issie wel beetje weinig ja :)

Zelfs mijn noname el-cheapo standaart P3 koeler loopt nog op 3700rpm, 2600 is aan de lage kant :)

Kijk anders eens of'ie wel op het juiste voltage loopt :D

Verwijderd

Topicstarter
ik had 8 volt adapterkabeltje erop. nu 10 v, en nu draait ie op 2925.

eventjes bij noisecontrol checken wat normaal is voor die silverado.

Verwijderd

Topicstarter
Drehzahl: 1600 bis 3100 U/Min

Hm. Ok, dat klopt dan. Lijkt me. Die dingen maken juist minder lawaai terwijl ze goed horen te koelen.

Vrrrrrdomme! :(

Heb de voeding buiten de kast, alle harde schijven en cdrom eruit gesmeten en nog wordt ie 40 graden C (zegt pchealth in bios dus). Dat kan toch niet ok zijn?

Verwijderd

Topicstarter
En dit zegt me helemaal nix:

Vcore.
+3.3V
5V
12V

• Artix
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-03-2020

Artix

Whatever

Was die niet altijd zo warm? Misschien is tie een keer verschoven je heatsink dan he!! FF er af halen nieuwe compound erop netjes weer monteren. En opnieuw testen.

Haal meteen alle stof uit je fan helpt ook veel hoor.

:P

[/edit]
verdomme weer die kut smileys >:)
[edit]

ABit nf7-s barton 2500+ Geforce4 ti4680

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee... Ik weet wel dat ie het maanden lang goed deed.

En ik heb nu alle harde schijven eruit gedondert, de voeding buiten de kast en nu wordt ie 35 graden C. Ben alleen bang dat ie als alles weer in de kast zit hij weer te warm wordt. Ik denk dat die Silverado naar de klote is ofzo!!! Nou ja, een Koolancekast stond toch al op het verlanglijstje... :)

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

wat is er in hemelsnaam mis met een stressed temp van 52 graden als je cpu stressed is.
Ik heb wel gemerkt dat mijn tb 1200 na een bios update als ik nix deed op de p.c. aanzienlijk warmer werd dan daarvoor maar dat is een bekend fenomeen bij den KT7A.

Maar je cpu mag 90 graden worden dus ik zou me niet zo druk maken oftie nou 50 of 60 graden is.
Je instabiliteit is misschien wel een driver die loopt te kloten o.i.d. doe eens een nieuwe install van je OS en kijk dan eens wat dat opleverd .. volgens mij bereik je daar veel meer mee dan je druk maken van een cpu ( bij mij istie trouwens altijd zo rond de 50 graden met een el cheapo deluxe coolermaster en hij draaid rocksteady stable.

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

Topicstarter
Hm.

Als ie 60 mag worden... Hm.

Misschien heb ik inderdaad wel iets verkeerd geinstalleerd... Ik zal voor de lol alle nieuwe drivers bij elkaar downloaden...

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
wil niet veel zeggen maar dit is een vrij normale temp hoor, ik heb 55C stressed met een globalwin cak38II (maakt hele grote pokkeherrie op volle snelheid) m`n vcore is wel 2,10V

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
ehm ... die silverado koelt gewoon niet ... hij is alleen maar stil ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb me kop boven de open kast gehouden, en die van mij is helemaal niet stil... :(

Ik ga maar een Koolance kastje bestellen... Lekkere levertijden trouwens :(.

• Gizz
  • Laatst online: 22:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Op woensdag 06 maart 2002 14:03 schreef CyCLoNe iets
Die 90 graden is midden in de core en de temperatuur wordt uitwendig onder de core gemeten. Reken er dus maar op dats als je sensor 60 graden aangeeft dat je dan erg dicht bij die 90 graden core zit.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Verwijderd

Natuurlijk is dat IDLE want die BIOS is nie helderziend ofzo hoor, hij geeft de temp weer die de CPU op dat moment is

Verwijderd

CPUFAN speed = +-2600

Is dat wel genoeg?!?
hmmm kweetnie bij een athlon maar bij een P4 loopt de standaard koeler op 5000 RPM...

• Gizz
  • Laatst online: 22:34

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoeveel casefans heb je en die fan van je silverado, die kan je toch harder en zachter laten lopen? Staat ie nu op z'n max?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:29

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Op woensdag 06 maart 2002 16:57 schreef Gizz het volgende:

[..]

Die 90 graden is midden in de core en de temperatuur wordt uitwendig onder de core gemeten. Reken er dus maar op dats als je sensor 60 graden aangeeft dat je dan erg dicht bij die 90 graden core zit.
mmmm tja zal wel als jij het zegt ....
Ik snap alleen jouw theorie niet dat als de externe temp 60 graden is de core dan 90 is .. kijk dat er wat temp verschil is ben ik wel met je eens maar jij hebt het over een verschil van 50 % en dat lijkt me zwaar overdreven.

En verder als je dit forum erop na zoekt zijn er jongens die hem over de 80 graden hebben gehad en de cpu werkt ook nog steeds ..

Kortom volgens mij kan die cpu nog heel wat meer hebben dan 50 graden :)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Verwijderd

mijn TB1000 stuitert stressed ook boven de 60 graden. hoewel ik vette cooler en zilver prut gebruik.
Ik denk dat het een combinatie is van slechte meting en TB. TB's worden in vergelijking tot XP's redelijk warm.

Ik zou mer niet druk om maken. Eventueel kan je proggie "CPU cool" gebruiken om je CPU te coolen. idel wordt ie dan 33 graden of zo. Stressed blijft jammer genoeg het zelfde....
Pagina: 1