hallo dan,
ik ben nou al een week aan het kloten om lilo volledig werkend te krijgen,maar tot nu toe zonder succes.ik 'lurk' nu meer dan een jaar in dit forum om wijzer te worden van bepaalde zaken maar nu heb ik iets waar ik nie uitkom en heb maar ff geregistreerd
systeem :
epox 8k7a amd1.4
256mb ddr
IBM 35 GB
suse 7.3
HDA: dvd
HDB: vrij
HDC: writer
HDD: vrij
Promise Ultra IDE controller >>
HDE: Quantum fireball 2,5 GB : SuSE linux 7.3
HDF: vrij
HDG: IBM 35 gb : WIN98SE
HDH: vrij
---
lilo config : (onrelevante regels verwijderd)
append="enableapic"
boot=/dev/hde >>LILO staat in MBR van 1e HD
lba32
vga=791
message=/boot/message
prompt
timeout=100
image=/boot/vmlinuz
root=/dev/hde3
label=suse
initrd=/boot/initrd
other=/dev/hdg1
label=win98
table=/dev/hdg
---
het probleem:
als ik me comp aanzet kom ik dus netjes in het grafische lilo-menu.lilo werkt op zich dus wel.als ik kies voor linux dan werkt het ook.
maar,als ik windows kies,dan wordt het scherm 2 seconden zwart en ik kom vervolgens weer terug in hetzelfde menu.dit blijft zich herhalen.
ik heb ook al geprobeert om lilo in de boot sector(/dev/hde1)en de root sector(/dev/hde3) te installeren,maar ook dat zonder succes.
als ik de 'secondary cable' uit met ide controller haal(hde,hdf),en dus alleen hdg en hdh overblijven start windows ook gewoon op,de bootsector hdg is dus goed.
ik begrijp't nie meer
jullie misschien?
alvast bedankt!
ik ben nou al een week aan het kloten om lilo volledig werkend te krijgen,maar tot nu toe zonder succes.ik 'lurk' nu meer dan een jaar in dit forum om wijzer te worden van bepaalde zaken maar nu heb ik iets waar ik nie uitkom en heb maar ff geregistreerd
systeem :
epox 8k7a amd1.4
256mb ddr
IBM 35 GB
suse 7.3
HDA: dvd
HDB: vrij
HDC: writer
HDD: vrij
Promise Ultra IDE controller >>
HDE: Quantum fireball 2,5 GB : SuSE linux 7.3
HDF: vrij
HDG: IBM 35 gb : WIN98SE
HDH: vrij
---
lilo config : (onrelevante regels verwijderd)
append="enableapic"
boot=/dev/hde >>LILO staat in MBR van 1e HD
lba32
vga=791
message=/boot/message
prompt
timeout=100
image=/boot/vmlinuz
root=/dev/hde3
label=suse
initrd=/boot/initrd
other=/dev/hdg1
label=win98
table=/dev/hdg
---
het probleem:
als ik me comp aanzet kom ik dus netjes in het grafische lilo-menu.lilo werkt op zich dus wel.als ik kies voor linux dan werkt het ook.
maar,als ik windows kies,dan wordt het scherm 2 seconden zwart en ik kom vervolgens weer terug in hetzelfde menu.dit blijft zich herhalen.
ik heb ook al geprobeert om lilo in de boot sector(/dev/hde1)en de root sector(/dev/hde3) te installeren,maar ook dat zonder succes.
als ik de 'secondary cable' uit met ide controller haal(hde,hdf),en dus alleen hdg en hdh overblijven start windows ook gewoon op,de bootsector hdg is dus goed.
ik begrijp't nie meer
jullie misschien?
alvast bedankt!