Hoi,
Ik draai Smoothwall 0.9.9 GPL SE en ik heb een aantal probleempjes.
Allereerst :
Ik zit op internet via Telenet (kabel), dit werkt met DHCP maar je moet een proxy server invullen in je browser (proxy.pandora.be:8080).
Als ik Smoothwall geïnstalleerd heb, probeerd deze te registeren, dit lukt niet.
Dit lijkt me de oorzaak van een ontbrekende proxy server instelling.
Op zich vind ik dit niet zo'n groot probleem als 't nou niet zo zou zijn dat de optie met die DynDNS ook niet wil werken.
Telkens deze wil updaten, gaat die op internet ZONDER proxy settings.
Kan ik ergens in config files dit wijzigen ? (Ik ben niet zo linux minded en 'k ben een oen als 't om linux draait, maar ik hoop in ieder geval dat 't wel gaat).
2de probleem, misschien hangt dit een klein beetje vast aan't vorige :
Updates...
Ik download die vrolijk van de smoothwall site, ik kies in de webinterface voor uploaden en dan ... doet die niets meer.
CGI-scriptje is maar aan't laden en laden maar doet uiteindelijk niets meer.
Iemand suggesties ?
thanks !
Ik draai Smoothwall 0.9.9 GPL SE en ik heb een aantal probleempjes.
Allereerst :
Ik zit op internet via Telenet (kabel), dit werkt met DHCP maar je moet een proxy server invullen in je browser (proxy.pandora.be:8080).
Als ik Smoothwall geïnstalleerd heb, probeerd deze te registeren, dit lukt niet.
Dit lijkt me de oorzaak van een ontbrekende proxy server instelling.
Op zich vind ik dit niet zo'n groot probleem als 't nou niet zo zou zijn dat de optie met die DynDNS ook niet wil werken.
Telkens deze wil updaten, gaat die op internet ZONDER proxy settings.
Kan ik ergens in config files dit wijzigen ? (Ik ben niet zo linux minded en 'k ben een oen als 't om linux draait, maar ik hoop in ieder geval dat 't wel gaat).
2de probleem, misschien hangt dit een klein beetje vast aan't vorige :
Updates...
Ik download die vrolijk van de smoothwall site, ik kies in de webinterface voor uploaden en dan ... doet die niets meer.
CGI-scriptje is maar aan't laden en laden maar doet uiteindelijk niets meer.
Iemand suggesties ?
thanks !