Toon posts:

Public IP address router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Ik heb tussen mijn kabelmodem en mijn eigen PC's een edimax router staan. Weet iemand hoe ik op een eenvoudige manier het IP address wat de router van chello krijgt vanuit mijn eigen pc kan opvragen zonder gebruik te maken van de administrator tools van de router. Omdat het address wat je van chello krijgt wel eens kan veranderen wil ik een script bouwen dat het door chello uitgegeven ip address opvraagt en dit vervolgens per email verstuurd:) Heeft iemand hier een oplossing voor?

Thanx WPS

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:44

WouterG

Dit is geen ondertitel

http://grc.com/default.htm dan onder hot spots naar shields op gaan en dan op de knop probe my ports duwen en dan komt hij daar te staan, er zal een meer simpele manier zijn, maar die schiet me ff niet te binnen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Moet dat script op je clients draaien ?

Dat zal niet gemakkelijk worden om vanaf je clients zomaar je extern ip te weten te komen van je router.

Dit is een mogelijke oplossing:
Je kan de eerste gateway van je ISP te weten komen met traceroute. Als je ISP met kleine subnetjes werkt (512 hosts max) kan je eventueel met een script dan eerst die traceroute doen en daar de 2de hop uithalen.

Dan beginnen alle op alle mogelijke hosts in dat subnet een traceroute direct op dat ip doen. Als je met 1 hop er bent (als eerste hop dat ip is) dan heb je het externe ip van je router gevonden ;)

Maar dat scriptje zou dan wel een tijdje duren (als het grote subnets zijn)...
Als je met subnetjes van 512 hosts zit moet je dan 509x een traceroute op 1 ip doen.
Nu kan je dat serieus versnellen gewoon met opties max 1 hop te zetten. Dan heb je altijd een hop en zal het wel vooruit gaan. Je kan waarschijnlijk het fine-tunen met de wat goeie opties...

Moet je natuurlijk wel wat kunnen scripten in (ba)sh/awk/perl of andere andere script taal.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Deze is ook makkelijk:
www.whatismyipaddress.com
*D

Verwijderd

Heb je geen hostnaam waar je gebruik van kan maken? Bij @Home krijg je zoiets als 'cp123456-a.tilbu1.nb.nl.home.com' die netjes naar je public ip verwijst...

hostnaam is uiteraard volledig fictief bedacht geworden.