Toon posts:

pc probies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Heb sindskort een nieuwe pc, maar deze doet heel raar.
Hangt best wel vaak o.a bij mp3 convert naar wav (een keer hangt ie wel andere keer niet), bij het downloaden van bv een cd via een site, het proberen te spelen van een gedownload demo, en laatst ook in MSWord was ik bezig ook net met kazaa op de achtergrond, en keer terug naar MSWord om wat te doen hangt ie gewoon, en ik start 'm opnieuw op krijg geen beeld ineens na windows opstartscherm. Nou ok leuk dus ingelogd ed na vijf min. gaat ie leuk vanzelf rebooten. Ik begrijp 't niet meer :?, maar HELP ME!!!

Overige specs:
AMD XP 2000+, msi k7t266 pro2, ati radeon 8500 retail, 512ddr dane, 40x plextor, 16x pioneer dvd.

Verwijderd

Zet je voltage eens iets hoger ik heb em op 1.85V en hij is super stabiel!

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
welk os :?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-08 16:10

YellowCube

Wait...what?

het is handig om te weten welk besturings-systeem je gebruikt...Misschien wilde je dat al typen, maar deed je machine plots een reboot :+
Nee, zonder gekheid... ik neem aan dat je windows gebruikt. Welke versie ?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Ik zou eerst eens proberen zoveel mogelijk randapparatuur los te koppelen, en alle overbodige onderdelen (geluidskaart enz.) er uit te halen, alleen maar om te testen. Als het dan wel werkt, ga je alles 1 voor 1 toevoegen en kijken bij welk apparaat de problemen weer beginnen.

Je OS opnieuw installeren wil ook nog wel eens helpen trouwens :)

Verwijderd

ey wat ik zei VOltage omhoog kan heel goed zijn want zoals ie zegt bij een grote activiteit loop ie vast dus staat voltage telaag dus ipv 1.67v 1.85v Doen!

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op dinsdag 05 maart 2002 19:51 schreef Ceyene het volgende:
Ik zou eerst eens proberen zoveel mogelijk randapparatuur los te koppelen, en alle overbodige onderdelen (geluidskaart enz.) er uit te halen, alleen maar om te testen. Als het dan wel werkt, ga je alles 1 voor 1 toevoegen en kijken bij welk apparaat de problemen weer beginnen.

Je OS opnieuw installeren wil ook nog wel eens helpen trouwens :)
Dit zou ik alleen doen als de computer helemaal niets doen, om te kijken of er een van de onderdelen kapot is. Aangezien bij jou alles het verder doet hoef je dit niet te doen :+

Zoals al eerder gezegd: Welk besturingssysteem gebruik. Windows Millenium is niet bekend geworden om zijn stabiliteit namelijk.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 19:53 schreef MasterDisaster het volgende:
ey wat ik zei VOltage omhoog kan heel goed zijn want zoals ie zegt bij een grote activiteit loop ie vast dus staat voltage telaag dus ipv 1.67v 1.85v Doen!
1,85 is dan ineens wel weer heel erg hoog, dat heb je eigenlijk alleen nodig als je gaat overclocken. Probeer eerst 1,75 ofzo. Hoe lager, hoe beter voor je temperatuur :)

Verwijderd

Wat maakt temperatuur nou uit een athlon kan nog stabiel op 60graden draaien
90ofzo is fataal })

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

sorrys late reactie, maar ik draai XP...

Kan het aan mijn videokaart liggen denken jullie, want die shit (sorry voor taal gebruik) hangt gewoon helemaal. Ook geen CTRL ALT DEL werkt.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 19:55 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Dit zou ik alleen doen als de computer helemaal niets doen, om te kijken of er een van de onderdelen kapot is. Aangezien bij jou alles het verder doet hoef je dit niet te doen.
Ieder zijn eigen mening denk ik - aangezien de peecee zooo vaak vastloopt... is de kans heel groot dat het iets met je hw is... ik zou dus gewoon mijn methode even proberen - kan nooit kwaad... je hebt alleen wat tijd nodig :)

Verwijderd

Hoewel... lijkt ook wel op je internet verbinding (downloaden, spellen spelen (die ook verbinding kunnen maken met het net, typen met kazaa op de achtergrond... allemaal internet-gerelateerde applicaties)...

• Compubiter
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Is de PC compleet gekocht of zelf in elkaar gezet. Compleet gekocht? Terug naar de winkel. Valt natuurlijk gewoon onder garantie als er iets kapot is.

edit:
OK, heb ff op je naam geklikt en ik zie dat je alle onderdelen los hebt gekocht. Dan valt dit natuurlijk meteen af :9

Heeft de computer het al vanaf het begin gehad, of was het pas nadat je bijvoorbeeld Kazaa installeerde. Drivers geinstalleerd die niet digitaal ondertekend waren?

Verwijderd

Ik heb precies hetezelfde probleem.
Regelmatig moet ik resetten.
AMD 1800+
Asus a7v266e
Asus 7700 TI
windows xp
768 mb

Alle hardware stuk voor stuk erin zetten (tuusentijds iedere keer starten) heeft geen oplossing gegeven.

Het windows log zegt wel iets over de video kaart..
|:(

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 19:47 schreef Issy het volgende:
Beste mensen,

Heb sindskort een nieuwe pc, maar deze doet heel raar.
Hangt best wel vaak o.a bij mp3 convert naar wav (een keer hangt ie wel andere keer niet), bij het downloaden van bv een cd via een site, het proberen te spelen van een gedownload demo, en laatst ook in MSWord was ik bezig ook net met kazaa op de achtergrond, en keer terug naar MSWord om wat te doen hangt ie gewoon, en ik start 'm opnieuw op krijg geen beeld ineens na windows opstartscherm. Nou ok leuk dus ingelogd ed na vijf min. gaat ie leuk vanzelf rebooten. Ik begrijp 't niet meer :?, maar HELP ME!!!

Overige specs:
AMD XP 2000+, msi k7t266 pro2, ati radeon 8500 retail, 512ddr dane, 40x plextor, 16x pioneer dvd.
Ga eens snel je geheugen testen.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
geheugen checken of temperatuur nakijken, als je het niet meer weet kan ja altijd nog alles opnieuw installeren
Pagina: 1