Hub aan Hub

Pagina: 1
Acties:

• MenaceD
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Kheb al ff zitten searchen maar kom er toch nie helemaal uit. Kwil mijn netwerk (2 computers,1 ADSL home) koppelen aan t netwerk van mijn buurjingen (2 computers, 1 ADSL home) nu hebben we allebei een netwerk via een hub. Die twee hubs moeten dus aan elkaar worden gekoppeld, maar beide uplink poorten zijn bezet door de alcatel modems (getweakt). Kheb gelezen over verbinden met poorten met een crosskabel??? kan dit nou wel of niet?

Kwil dus ff weten wat de 'snelste oplossing' is en de goedkoopste: een straight UTP kopen en dan een of ander cross-koppelstuk eraan hangen of gewoon een lange cross-kabel (duurder). Geef eens wat reacties hoe jullie t zouden doen

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:27
Ik zou gewoon 1 van de modems met een crosskabel in een normale poort doen, en dan de hubs op de volgende manier: hub1(uplink) <--> hub2(normaal)

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Crossed moet je hebben.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Carny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-06 23:48

Carny

DatDus!

- Inderdaad, een cross cable zal prima werken.
- hoeveel meter moet je overbruggen? Meet dit op, pak er een prijslijst bij van een lokale pc-toko en ga ff rekenen:
lange cross (duur) of:
losse kabel met stekkertjes (goedkoop) met als je die nog niet hebt een tang erbij (duur) of ISDN tang (zelfde stekkertjes, minder professioneel & duurzaam, maar goedkoper)
Je kan natuurlijk ook een lange straight nemen, stekkertje van ene kant afknippen, en er een los stekkertje op doen met bovengenoemde tang.. maar, denk dat dat nodeloos duur doen is dan, tenzij je een kant spatwaterdicht moet hebben (gegoten stekkers zijn nu eenmaal spatwaterdichter dan losse stekkers die je erop zet, al kan een stukje krimpkous eromheen ook een hoop wonderen doen...
veel succes! :)

DatDus.DE --- DatDus!

• MenaceD
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 19:46 schreef j_iscool blabla...
Oke, dus dan zou ik dus een korte goedkope cross kunnen nemen om me ADSL modem in een gewone aan de hub te hangen, alleen... Maakt t dan nog uit welke van de twee hubs we gebruiken voor de uplink, heeft t nog gevolge voor snelheid/priorities ?

• Jorn
Op dinsdag 05 maart 2002 20:00 schreef MenaceD het volgende:

[..]

Oke, dus dan zou ik dus een korte goedkope cross kunnen nemen om me ADSL modem in een gewone aan de hub te hangen, alleen... Maakt t dan nog uit welke van de twee hubs we gebruiken voor de uplink, heeft t nog gevolge voor snelheid/priorities ?
Ik geloof niet dat het uitmaakt, je hebt altijd de langzaamste snelheid. :)

• MenaceD
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 20:05 schreef j_iscool het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat het uitmaakt, je hebt altijd de langzaamste snelheid. :)
QUE ?

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 20:08 schreef MenaceD het volgende:

[..]

QUE ?
Bij een hubje zal het sowieso niet zo snel zijn. En idd, je netwerk hangt af van de zwakste schakel(©:))

• Jorn
Op dinsdag 05 maart 2002 20:08 schreef MenaceD het volgende:

[..]

QUE ?
Nou, als de ene hub bv 10/100 megabit is en de andere maar 10, dan zal de communicatie tussen de hubs dus met maximaal 10 megabit gaan.

// edit: Te laat :(

Verwijderd

Ik zou zeggen, leer eerst fatsoenlijk typen.
De populaire bink uithangen doe je maar in je eigen buurt.

Misschien dat de rest dan ook wel lukt.

• Jorn
Op dinsdag 05 maart 2002 20:24 schreef wilvs het volgende:
Ik zou zeggen, leer eerst fatsoenlijk typen.
De populaire bink uithangen doe je maar in je eigen buurt.

Misschien dat de rest dan ook wel lukt.
Hoe bedoel je?

• borgdaville
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 21:18
Op dinsdag 05 maart 2002 19:42 schreef MenaceD het volgende:
Kheb al ff zitten searchen maar kom er toch nie helemaal uit. Kwil mijn netwerk (2 computers,1 ADSL home) koppelen aan t netwerk van mijn buurjingen (2 computers, 1 ADSL home) nu hebben we allebei een netwerk via een hub. Die twee hubs moeten dus aan elkaar worden gekoppeld, maar beide uplink poorten zijn bezet door de alcatel modems (getweakt). Kheb gelezen over verbinden met poorten met een crosskabel??? kan dit nou wel of niet?

Kwil dus ff weten wat de 'snelste oplossing' is en de goedkoopste: een straight UTP kopen en dan een of ander cross-koppelstuk eraan hangen of gewoon een lange cross-kabel (duurder). Geef eens wat reacties hoe jullie t zouden doen
gewoon cross-kabel tussen beide hubs op normale poorten en dat werkt. Een Uplink is gewoon een gecrosste poort, dus dat je geen crosskabel meer nodig zou hebben.

Maar wat mij wel interessant lijkt om te weten, is het mogelijk om jullie 2 ASDL lijnen op een server te laten binnenkomen en dan te kunnen internetten(lees downloaden en uploaden :9~ ) op dubbele ASDL snelheid. Als je het op een normale manier zou doen, zou je dan 1 server met 3 NICs moeten hebben, 1tje voor je LAN en die andere voor de 2 ASDL lijnen. Maar omdat jullie de ASDL op een hub aansluiten weet ik niet hoe dit werkt en of jullie uberhaupt wel met een server werken.

Familieman, nerd, mooi weer fietser, buitenmens en levensgenieter...

Pagina: 1