Toon posts:

videokaart op 333 of 350?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een elsa gladiac gts (32 mb), maar kan0 het geheugen nu op 333 Mhz of op 350 MHz draaien? want hij staat standaard op 333, maar op elsa's site staat dan het 350 Mhz RAMDAC is, duhuz.....

Verwijderd

ramdac is iets anders. Kijk daarvoor in de faq.
Het geheugen loopt standaard op 333 mhz, maar ik denk dat je het wel tot 350 mhz kunt overclocken

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ramdac is heel wat anders als ramgeheugen.
Ramdac hoef je niet te letten ,bijna bij alle videokaarten van de afgelopen jaren 350mhz ,sommige ietsies meer ,zoals matrox.

Je videokaart loopt dus gewoon op 333mhz.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hij kan wel sneller :P

zie sig...

Verwijderd

yeppaz, een MX kan ook sneller btw :P
Als je het geheugen wilt overclocken moet je trouwens een tune progje gebruiken als powerstrip
Info @ faq

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op dinsdag 05 maart 2002 19:41 schreef floduR het volgende:

zie sig...
Mijn hercules pro wil niet echt ,op 483 geeft ie al artifacts ,dus ik heb hem nu op 443 staan ipv 400mhz standaart. Voor geheugen dan.

Volgens mij kan de core wel aardig veel sneller ,nog niet echt geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 19:41 schreef floduR het volgende:

zie sig...
hmm hoe heb jij dat zo ver overgeclocked gekregen? extra cooling of zoiets? en zo ja wat voor cooling enzo?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Mij Asus V7100 Pro Geforce 2MX (met 40 mm fan en ram heatsinks) loopt stabiel op --> core = 240 Mhz
mem = 240 Mhz

Lekkerrr hoor zo'n asus kaartje dat standaard al op 200@200 loopt met zeer goede actieve cooling --> nu trek ik de GF1DDR (die dus eerst de mx eruit trok, weet iedereen) er wel DIK uit :P

Wat doet die Ramdac eigenlijk ??? waarom altijd 350 en nooit hoger --> is ie overclockbaar :7 :?

De meeste mensen deugen!

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 19:48 schreef grimmyreaper het volgende:

[..]

hmm hoe heb jij dat zo ver overgeclocked gekregen? extra cooling of zoiets? en zo ja wat voor cooling enzo?
ja, ik weet ook niet hoe ik em zo ver krijg

kreeg em eerst niet boven de 390 en hij werd 60 graden
toen hield ik een keer grote schoonmaak in m'n pc, alles opbergen (hardware) stof eruit enz...

toen werd ie nog maar 42°C :? (op 200/333) (ipv 52)
(zonder hulp, alleen open kast)

toen wou ie een stuk sneller, maar dan heb ik er wel een echte ventilator tegenaan staan zo een van 20x20cm weinig lawaai en veel verplaatsing, apart in het stopcontact
blaast schuin van voren in een open kast

maar het lag ook aan de drivers, met 27.30 kreeg ik em niet zo ver met 27.42 wel (met hogere nog niet getest)

met zo'n koeling kreeg ik m'n proc van 1522 naar 1564, best handig
hoger wil ie ook wel, maar dan heb ik te weinig voltage

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 19:45 schreef Bartjuh het volgende:

[..]

Mijn hercules pro wil niet echt ,op 483 geeft ie al artifacts ,dus ik heb hem nu op 443 staan ipv 400mhz standaart. Voor geheugen dan.

Volgens mij kan de core wel aardig veel sneller ,nog niet echt geprobeerd.
Mijne geeft bij 409 al artifacts :'( en 366 is standaard. Mijn tnt ging van 125 naar 157. Toen kreeg ie geen stroom genoeg.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Pagina: 1