Werkende install

Pagina: 1
Acties:

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:49
Beetje een aparte topic, maar ach.

Als ik dus mandrake installeer, gaat er nooit wat mis. Maar als ik Redhat installeer lukt het me bijna nooit goed.

Hij crasht, of de ene keer al op de selectie van pakketen of dan weer als hij op 85 % zit, zelfs lilo wil niet, hij start dan op en laat LI zien, verder niet. Dat is wat Mandrake nooit doet. Maar als ik Redhat van een 'schone' hdd installeer doet hij het keurig, wel wil de installatie wel eens op de selectie van vid. kaart crashen.

Overgens spreek ik hier over versie 7, 7.2 heb ik laatst gedownload maar die wil niet branden (heerlijk he, |:( )
Is dat in 7.2 opgelost?

|>

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 09:17

zwik

randomized

Waarschijnlijk kom je daar alleen achter door het te proberen. Ik kan er eigenlijk weinig van zeggen. Maar misschien doet de installatie van RedHat het beter als je alleen de nodig hardware laat zitten en de rest eruit haalt.

Succes verder.

Verwijderd

nou, met redhat heb ik raar genoeg vaak dat mijn cdtjes corrupt zijn, je meot rekening houden met de md6 sum, en doe anders gewoon een ftp install, die gaan altijd goed. btw probeer gentoo eens ( www.gentoo.org )

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Red Hat = Crap Rat >:)
Sorry voor de flame maar redhat is nou eenmaal niet fantastisch, als mandrake je bevalt moet je gewoon daar bij blijven, wil je iets geavanceerder dan zou ik debian, gentoo of slackware nemen en als je echt wat wil leren is LFS wel aan te raden.

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Afgezien van de kwaliteit van RedHat 7.2 , heb ik met ongeveer 20-40 klikjes versie 7.2 kunnen installeren op mijn machine zonder enig probleem. Dus die installer kan ook goed werken. Mandrake daarentegen is hier in een aantal versies een drama gebleken (de installer dan). Ik denk dat het sterk afhangt van de hardware die je hebt. :)

• bigben04
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 22:33
Op dinsdag 05 maart 2002 19:49 schreef BezurK het volgende:
Red Hat = Crap Rat >:)
Sorry voor de flame maar redhat is nou eenmaal niet fantastisch, als mandrake je bevalt moet je gewoon daar bij blijven, wil je iets geavanceerder dan zou ik debian, gentoo of slackware nemen en als je echt wat wil leren is LFS wel aan te raden.
Red Hat is niet per definitie slechter dan Mandrake: ik gebruik Red Hat (ben ook een behoorlijke n00b), omdat die tenminste wil installeren bij mij, in tegenstelling tot Mandrake. In mijn geval was het juist Mandrake die bij elke poging tot installatie vastliep.

edit: om ook nog even op janjanjansen te reageren: in mijn PC zitten 3 insteekkaarten (geluid, netwerk en video), een harde schijf en een cd-romspeler. Lijkt me niet al te complex toch?
Pagina: 1