Volgens iemand uit mijn klas kon je je @home lijn ook splitsen met een ISDN-splittertje. Dus ik er een kopen , ik sluit hem aan, maar vervolgens is internet op beide computers echt megasloom... Terwijl het bij diegene die het zei wel lukt thuis... wat doe ik fout????
Ik denk niet dat dit kan, klinkt een beetje vreemd, ISDN is heel wat anders als een utp netwerk
Verwijderd
Mijn vader geloofde daar ook ooit heilig in, dus heb ik het hem laten proberen (hij wilde niet luisteren, je kent dat soort professionals). En dat werkt dus niet.
Ook een beetje vreemd als in een ISDN kabeltje 4 draden zitten en in zon UTP kabel een stuk of 8?
Ook een beetje vreemd als in een ISDN kabeltje 4 draden zitten en in zon UTP kabel een stuk of 8?
Verwijderd
Het verbaast me dat het uberhaupt werkt..
Je doet niets fout. Je kunt ethernet niet even splitsen naar 2 computers met een ISDN splittertje..
Je doet niets fout. Je kunt ethernet niet even splitsen naar 2 computers met een ISDN splittertje..
duh, maar ik bedoel of er niet iets simpelers is...Op dinsdag 05 maart 2002 19:27 schreef Gerbens het volgende:
ooit van een HUB gehoord?
Ehm... no offence... maar:
UTP-10Mbit is OOK 4-aderig
Een ISDN-splitter doet geen zak en is niet een speciaal geval voor ISDN. Voor mijn part gebruik je die splitter om een splitter voor koptelefoons van te maken (als je een ISDN-stekker aan de koptelefoons zet)
Zo'n splitter is gewoon een no-nonsense splitter. Geen ingewikkelde (wat zeg ik... gewoon helemaal geen) elektronica inside.
Op dinsdag 05 maart 2002 19:24 schreef gamer2001 het volgende:
ghehe, shit happens* WFvN stond iets anders toen ik het quotte
Ook jullie hebben er niet zoveel kaas van gegeten..Op dinsdag 05 maart 2002 19:22 schreef Gerbens het volgende:
Mijn vader geloofde daar ook ooit heilig in, dus heb ik het hem laten proberen (hij wilde niet luisteren, je kent dat soort professionals). En dat werkt dus niet.
Een ISDN-splitter doet geen zak en is niet een speciaal geval voor ISDN. Voor mijn part gebruik je die splitter om een splitter voor koptelefoons van te maken (als je een ISDN-stekker aan de koptelefoons zet)
Zo'n splitter is gewoon een no-nonsense splitter. Geen ingewikkelde (wat zeg ik... gewoon helemaal geen) elektronica inside.
Iets simpelers dan extra netwerkkaart en dan crosskabeltje ertussen, hub of bijvoobeeld een USB-LAN-adaptersje is er niet.Op dinsdag 05 maart 2002 19:27 schreef loekie2002 het volgende:
[..]
duh, maar ik bedoel of er niet iets simpelers is...
jij nog minder want 10mbit kan ook op 2 aderig lopen 100mb is 4 aderig 1gbit is 6(of glas) en isdn gaat over de middelste 4 op een rj45 stekker en netwerk over 1236Op dinsdag 05 maart 2002 19:27 schreef wfvn het volgende:
[..]
[..]
Ook jullie hebben er niet zoveel kaas van gegeten..
jah sorry maar ik heb een hekel aan dat soort betweter opmerkingen die nog niet helemaal correct zijn ook.
usb lan bestaat wel. van sitecom en nog andere diverse merken.Op dinsdag 05 maart 2002 19:30 schreef wfvn het volgende:
[..]
Iets simpelers dan extra netwerkkaart en dan crosskabeltje ertussen, hub of bijvoobeeld een USB-LAN-adaptersje is er niet.
Verwijderd
Op dinsdag 05 maart 2002 19:27 schreef wfvn het volgende:
Op dinsdag 05 maart 2002 19:24 schreef gamer2001 het volgende:
ghehe, shit happens /me stond iets anders toen ik het quotte
[b]Ohw? ik heb er niks aan veranderd hoor.
![]()
nou hooooooop ik dat jet het met 2 aderig hebt over BNC.... zelfs 100 mbit kan 2 aderig (ook BNC)Op dinsdag 05 maart 2002 19:32 schreef Attilla het volgende:
[..]
jij nog minder want 10mbit kan ook op 2 aderig lopen 100mb is 4 aderig 1gbit is 6(of glas) en isdn gaat over de middelste 4 op een rj45 stekker en netwerk over 1236
jah sorry maar ik heb een hekel aan dat soort betweter opmerkingen die nog niet helemaal correct zijn ook.
maar we hebben het hier dus over RJ-45-stekkers...
Geen ruzie maken over een paar draadjes 
We zijn het in ieder geval eens dat je hier geen ISDN splitter voor kan gebruiken. Ik denk dat een hub beter werkt
We zijn het in ieder geval eens dat je hier geen ISDN splitter voor kan gebruiken. Ik denk dat een hub beter werkt
nee ik heb het over utpOp dinsdag 05 maart 2002 19:37 schreef wfvn het volgende:
[..]
nou hooooooop ik dat jet het met 2 aderig hebt over BNC.... zelfs 100 mbit kan 2 aderig (ook BNC)
het KAN zeg ik dan bedoel ik Het is theoretisch mogelijk
maar zeer storings gevoelig etc..
Verwijderd
zeer acceptabele taal, daar sluit ik mij volledig bij aan.Op dinsdag 05 maart 2002 19:37 schreef wfvn het volgende:
[..]
nou hooooooop ik dat jet het met 2 aderig hebt over BNC.... zelfs 100 mbit kan 2 aderig (ook BNC)
owkeeeeeeeeeeee... maar is dus niet in uitvoering... in dat geval vind ik mezelf dus echt niet zo'nOp dinsdag 05 maart 2002 19:40 schreef Attilla het volgende:
[..]
nee ik heb het over utp
het KAN zeg ik dan bedoel ik Het is theoretisch mogelijk
maar zeer storings gevoelig etc..
(ben het overigens wel... zit in de genenbetweter
ow... shit... zie het nu pas...Op dinsdag 05 maart 2002 19:34 schreef Attilla het volgende:
[..]
usb lan bestaat wel. van sitecom en nog andere diverse merken.
lees nog eens goed....
andere simpele dingen dan ik heb genoemd zijn er niet zeg ik dus... niet dat die usb-lan-adapters er niet zijn!!!
Het is ook theoretisch niet mogelijk.
ISDN: 4 aders,
UTP: 4 aders.
So far so good, maar ISDN en UTP gebruiken verschillende aders op de connector. En die budget-ISDN-splitters splitten dus wat UTP betreft de verkeerde aders.
ISDN: 4 aders,
UTP: 4 aders.
So far so good, maar ISDN en UTP gebruiken verschillende aders op de connector. En die budget-ISDN-splitters splitten dus wat UTP betreft de verkeerde aders.
Houdoe
jammer. toch is het raar dat die kerel blijft volhouden dat die thuis z'n kabelverbinding split met een isdn-adapter...
isdn is totaal wat anders dan netwerk, niet alleen op adresparen (isdn is 3,4,5,6, netwerk is 1,2,3,6) maar een netwerk tussen meer dan 2 apperaten vereist gewoon een hub/switch, en andere oplossing is er gewoon niet...of je moet BNC kabels gebruiken, die kun je wel weer splitsen
Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x
Pagina: 1