Ik heb van mijn stage een pc gekregen een P2 233. Harstikke leuk natuurlijk, maar wat moet ik ermee. Na 2 seconden denken kwam ik op het idee om hem 24/7 aan te laten staan en lekker te laten downloaden via XS4ALL basic abo.
Dat gaat perfect!!
Win2K Prof geinstalleerd, Audio Galaxy, DAP, Morpheus en downloaden maar.
Maar na 1 dag kwam ik er al achter dat ik niet echt lekker kon slapen door al dat lawaai. Dus toen ff gesearch en toen kwam ik hier:
[topic=255236/1/25]
En [topic=255316/1/25]
Grappig. Alleen mij iets te groot.
Dus dan maar iets anders verzinnen.
Toen kwam ik op het idee om maar met MDF, zilverzand en noppenschuim te gebruiken.
Dus na wat zoekwerk en wat gevraagt hier en daar kwam ik op dit idee kwa zijwanden:
Dus er kwamen 2 kasten in mekaar daar tussen zand en in de binnen kant nog eens noppenschuim.
Zo gezegt zo uitgetekent en zo naar de gamma.
Daar aan gekomen alle spullen ff gezocht, en me pa had nog een zak 10 Kilo zilverzand.
Ik weet niet meer hoeveel ik kwijt was.
Want deze mod is al denk ik 6 maanden geleden gemaakt, maar door omstandigheden kwa software (MS) ging het niet helemaal.
Hier dus de begin foto:

Dit is de buitenste kast, de binnenste staat daar achter op de grond.

Noppenschuim snijden!!

Past

Alles ff intapen met dubbelzijdig plakband.

Zow, alles zit erin, nou het zand nog.

Ow ja shit de onderplaat.

Vullen ging nogal kut, daarom zo een ding gepakt, ging nog niet echt lekker, maar de 10 kilo zat erin, en toen hield ik nog een hele hoop ruimte leeg
Dus toen maar wat gewoon zand gepakt uit de bijkeuken, dat zand is voor cement te maken ofzo.
Er ging volgens mij iets van 1/4 zak in.

Zand zit erin. Next!!

Gaatje zagen, waarvoor zien jullie later wel

Zow voorplaat zit erop. Zand liep er gelukkig niet uit
Nu wat gaten in de achterkant gemaakt voor de koeling en de kabels.

Het zijn PVC verlengstukken aan de binnen kant heb ik nog eens noppenschuim gedaan, is hier niet te zien, want het zat er nog niet

Geverfd en al, daar was dus dat gaatje voor in het deurtje, daar zit een tempmetertje voor de kast.

Close up van het deurtje.

Deurtje open, en daar staat de HP.

Switch en getweakte ADSL modem.

Dit is dus de pc die erin staat is een P2 233. 128MB edo.
een HP vectra serie.
De voeding die onderin zit blies naar buiten. Heb hem dus naar binnen gezet.
Maar na 1 dag draaien werd hij in de kast 40 graden. dat was weer iets teveel van het goede.
Heb dus 2 extra fans geplaatst en die rechtsboven verwisselt met een andere die minder geluid maakte.
Die in het midden aan de bouten is een 12cm Fan uit een oude serverkast ofzo. Hij draait op 12 Volt de rest op de voeding na op 7Volt.
En je ziet het goed de fans zijn nog niet aangesloten.
Voordat die fans erin gingen maakt hij geen geluid. nu hoor je een heeeeel zachtjes gezoem. Maar het tikken van de klok komt er ruim bovenuit.
Alleen de kast is wat zwaar 40Kilo namelijk
en dan zit de pc er nog niet in 
De muis, toetsenbord en monitor zijn nog geverfd, maar die foto's komen later. Ga nu eerst naar mijn vriendin.
[edit]
Typo's
Dat gaat perfect!!
Win2K Prof geinstalleerd, Audio Galaxy, DAP, Morpheus en downloaden maar.
Maar na 1 dag kwam ik er al achter dat ik niet echt lekker kon slapen door al dat lawaai. Dus toen ff gesearch en toen kwam ik hier:
[topic=255236/1/25]
En [topic=255316/1/25]
Grappig. Alleen mij iets te groot.
Dus dan maar iets anders verzinnen.
Toen kwam ik op het idee om maar met MDF, zilverzand en noppenschuim te gebruiken.
Dus na wat zoekwerk en wat gevraagt hier en daar kwam ik op dit idee kwa zijwanden:
code:
1
2
| |MDF |zand|MDF|noppenschuim |12mm|20mm|8mm|a zoveel mm |
Dus er kwamen 2 kasten in mekaar daar tussen zand en in de binnen kant nog eens noppenschuim.
Zo gezegt zo uitgetekent en zo naar de gamma.
Daar aan gekomen alle spullen ff gezocht, en me pa had nog een zak 10 Kilo zilverzand.
Ik weet niet meer hoeveel ik kwijt was.
Want deze mod is al denk ik 6 maanden geleden gemaakt, maar door omstandigheden kwa software (MS) ging het niet helemaal.
Hier dus de begin foto:
Dit is de buitenste kast, de binnenste staat daar achter op de grond.
Noppenschuim snijden!!
Past
Alles ff intapen met dubbelzijdig plakband.
Zow, alles zit erin, nou het zand nog.
Ow ja shit de onderplaat.
Vullen ging nogal kut, daarom zo een ding gepakt, ging nog niet echt lekker, maar de 10 kilo zat erin, en toen hield ik nog een hele hoop ruimte leeg
Dus toen maar wat gewoon zand gepakt uit de bijkeuken, dat zand is voor cement te maken ofzo.
Er ging volgens mij iets van 1/4 zak in.
Zand zit erin. Next!!
Gaatje zagen, waarvoor zien jullie later wel
Zow voorplaat zit erop. Zand liep er gelukkig niet uit
Nu wat gaten in de achterkant gemaakt voor de koeling en de kabels.
Het zijn PVC verlengstukken aan de binnen kant heb ik nog eens noppenschuim gedaan, is hier niet te zien, want het zat er nog niet
Geverfd en al, daar was dus dat gaatje voor in het deurtje, daar zit een tempmetertje voor de kast.
Close up van het deurtje.
Deurtje open, en daar staat de HP.
Switch en getweakte ADSL modem.
Dit is dus de pc die erin staat is een P2 233. 128MB edo.
een HP vectra serie.
De voeding die onderin zit blies naar buiten. Heb hem dus naar binnen gezet.
Maar na 1 dag draaien werd hij in de kast 40 graden. dat was weer iets teveel van het goede.
Heb dus 2 extra fans geplaatst en die rechtsboven verwisselt met een andere die minder geluid maakte.
Die in het midden aan de bouten is een 12cm Fan uit een oude serverkast ofzo. Hij draait op 12 Volt de rest op de voeding na op 7Volt.
En je ziet het goed de fans zijn nog niet aangesloten.
Voordat die fans erin gingen maakt hij geen geluid. nu hoor je een heeeeel zachtjes gezoem. Maar het tikken van de klok komt er ruim bovenuit.
Alleen de kast is wat zwaar 40Kilo namelijk
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| Spec PC: Systeem: HP Vectra VL Processor: Intel Pentium 2 233 Moederbord: ?? Geen id ?? Voeding: Minebea Electronics (160 Watt) Geheugen: 128 MB EDO Videokaart: Matrox Graphics Millenium 2 (4MB) Add-on: Videokaart Creative VooDoo 2 12mb Netwerkkaart: 3Com 10/100Mbit Link Harddisk 1: Maxtor DiamondMax 20GB 7200 rpm Link Harddisk 2: Maxtor DiamondMax 20GB 7200 rpm Link CD-Rom: Aopen 36x (niet gemonteerd) Keyboard: Mitsumi Keyboard (KFK-EA4XA) Link Muis: Logitech scrollmuisje Monitor: Een 14 inch monitortje OS: Windows 2000 NL |
De muis, toetsenbord en monitor zijn nog geverfd, maar die foto's komen later. Ga nu eerst naar mijn vriendin.
[edit]
Typo's