• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
(hoop dat dit het goeie forum is :p)

<font color=red>Mod break: Een discussie is niet erg, maar geen url's hoe we het doen A.U.B. </font>

het werkt voor de modellen:
2100, 3100 and 4100 Motorola Modems

het is alleen maar software gedoe, dus je hoeft niet je modem open te schroeven ofzo...

het werkt schijnbaar bij alle ISP's (dus ook @home en chello enzo) iemand die ik ken heeft em al geuncapped tot 4MB/s down en 768 KB/s up... terwijl het normaal 200kb down en 15 kb up was....

ik heb het zelf nog niet geprobeerd trouwens, ik ga dit denk ik ook niet doen, want als @home het ontdekt ben ik volgens mij best de lul :p

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 22:10
:r Het is behoorlijk lullig om dit te doen omdat de andere mensen in jouw wijk dan een slechtere verbinding krijgen :(

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hehe, ik hoop dat het werkt en dat hij daarna naar TC wordt gemoven. :)
Maarja, het zal wel weer niet werken.

/edit: Ik heb niet eens een Motorola modem. |:(

🌞🍃

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik ben hier een tijdje mee bezig geweest en ik denk dat de meeste al stuk lopen po het verkrijgen van de config bestanden. Het zijn er namelijk 2 waarvan 1 de echte is. Dan moet je het nog laten uploaden naar je modem en dat is nog moeilijker. Nog niet gelukt maar ik heb nog wel een paar ideeen over hoe het zou moeten. Het is namelijk niet zo makkelijk als op die pagina wordt beschreven!!!!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 18:49 schreef DRaakje het volgende:
ik ben hier een tijdje mee bezig geweest en ik denk dat de meeste al stuk lopen po het verkrijgen van de config bestanden. Het zijn er namelijk 2 waarvan 1 de echte is. Dan moet je het nog laten uploaden naar je modem en dat is nog moeilijker. Nog niet gelukt maar ik heb nog wel een paar ideeen over hoe het zou moeten. Het is namelijk niet zo makkelijk als op die pagina wordt beschreven!!!!
* kamerplant weet genoeg

hoax

🌞🍃

• DRaakje
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 18:50 schreef DataBeest het volgende:

[..]

* DRaakje weet genoeg

hoax
blijkbaar niet...

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29
Op dinsdag 05 maart 2002 18:41 schreef CroitiX het volgende:
het werkt schijnbaar bij alle ISP's (dus ook @home en chello enzo)
Alleen SOMMIGE chello-plaatsen hebben dit modem, @home gebruikt alleen Com21 :)

pc, 'k geloof er geen zak van :P 8-)

• DRaakje
  • Niet online
het werkt, en waarschijnlijk zal het ook werken met de mensen die zo een moviebox hebben waarmee je ook kon uncappen!!

Verwijderd

Op woensdag 06 maart 2002 20:46 schreef DRaakje het volgende:
het werkt, en waarschijnlijk zal het ook werken met de mensen die zo een moviebox hebben waarmee je ook kon uncappen!!
Bron?

• DRaakje
  • Niet online
mezelf :D
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1894465085
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=2009208710

• Pc123
Hopelijk doen ze er snel wat aan bij upc :( Er zijn altijd mensen die er weer misbruik van moeten maken zodat de verbinding van anderen trager wordt :r :r :r

• Rukapul
  • Nu online
Op woensdag 06 maart 2002 23:28 schreef DRaakje het volgende:
mezelf :D
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik gebruik dit nu al 4 dagen en heb zelf net nog even m'n config file aangepast en in het modem gepompt. Ik heb gewoon een setup hier gemaakt zodat ik niet heel lastig IP nummers hoef te wijzigen. Een extra NIC en hubje maakt het supermakkelijk ;)

Jij haalt trouwens een hogere upload snelheid dan ik (ca 110 kB/s).

Die config files zijn niet zo'n probleem trouwens. Je download de oude en past hem dan met een tooltje aan. Ik heb nog gebikkeld met linux daarvoor :P Maar nu heb ik al Windows ports van dat tooltje ter download zien staan.

Ik heb dit overigens al aan UPC doorgegeven voor het geval Motorola ze niet had geinformeerd. Die heeft nl. al een nieuwe firmware gereed.

• DRaakje
  • Niet online
waarschijnlijk kunnen ze er bij chello niks aan doen, het probleem zit in de modem zelf... i

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:29
Op woensdag 06 maart 2002 23:47 schreef DRaakje het volgende:
waarschijnlijk kunnen ze er bij chello niks aan doen, het probleem zit in de modem zelf... i
al die modems vervangen voor Com21...is sowieso een betere keuze lijkt me....

Overgins, als je zo'n upload genereerd, zal het voor de andere gebruikers in je wijk vrijwel onmogelijk zijn om nog een beetje te kunnen internetten...Chello zal hier zeker snel achterkomen, en met wat pech, je afsluiten......

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:20
Hoe moet je dit nou doen, dat begrijp ik nou niet uit dit topic???

• Pc123
Dat staat hier idd niet en het is ook niet de bedoeling dat iemand dat gaat posten. Ik hoop dat Chello al nieuwe firmware in de modems heeft gezet.

Verwijderd

Op zaterdag 13 april 2002 21:51 schreef robbertkrebbers het volgende:
Hoe moet je dit nou doen, dat begrijp ik nou niet uit dit topic???
Je kunt bij mij kijken.... :7
Forum > Helpdesk > 2e pagina > Uncap Motorola *-)

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-02 15:30

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Het maakt geen ruk uit of Chello er een nieuwe firmware inzet of nite, want die lees je uit en vervang je door een gealterneerde.

Het enige wat Chello kan doen is vaker singaaltjes sturen naar de modem om uit te lezen of hij wel normaal staat ingesteld en de misbruikers straffen.

Ik heb dus gisteren zo'n ding gekregen en toen de monteur zag dat mn default pagina tweakers.net was gaf hij een aantal stille hints dat het mogelijk was en dat ik maar ff met google moest zoeken. Lekkere boel als de monteur daar al over begint :+

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1