Toon posts:

Wat zal ik doen???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers :P

Ik zit te denken om mijn systeem te upgraden, maar dat moet natuurlijk niet veel gaan kosten... ik heb momenteel dit:

Intel Celeron 700Mhz
128 MB Ram
Diamond Viper 770 32MB Videokaart (TNT2)
20.4 GIG Maxtor

Mijn moederbord ondersteund processors tot en met 700 mhz, dus ben ik van plan een intel pentium 700 mhz te kopen, want die heeft een bussnelheid van 133 ipv 66 :r...
en ik denk 256 MB RAM erbij en een nieuwe videokaart...
maar welke videokaart raden jullie mij aan??? (hoeft niet super te zijn, als ik er maar spellen als project igi etc. mee kan spelen.)

En verder, welke besturingssysteem raden jullie me aan? (ik heb nu win2k pro erop)

Alvast thnx,

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De P3 700 heeft een 100 MHz bus hoor :)

Meer geheugen is altijd lekker, zeker met Windows 2000/XP. Als videokaart kan je denken aan een GF2 Ti of een ATI R7500 ofzo. Hele leuke kaarten voor relatief weinig geld :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 18:37 schreef Scart het volgende:
Ik zit te denken om mijn systeem te upgraden, maar dat moet natuurlijk niet veel gaan kosten... ik heb momenteel dit:

Intel Celeron 700Mhz
128 MB Ram
Diamond Viper 770 32MB Videokaart (TNT2)
20.4 GIG Maxtor

Mijn moederbord ondersteund processors tot en met 700 mhz, dus ben ik van plan een intel pentium 700 mhz te kopen, want die heeft een bussnelheid van 133 ipv 66 :r...
en ik denk 256 MB RAM erbij en een nieuwe videokaart...
maar welke videokaart raden jullie mij aan??? (hoeft niet super te zijn, als ik er maar spellen als project igi etc. mee kan spelen.)

En verder, welke besturingssysteem raden jullie me aan? (ik heb nu win2k pro erop)
Ik zou iig niet voor de proc gaan - die pentium is echt niet zoveel sneller dan de Celeron (trust me - heb er ervaring mee)...
idd is veel geheugen natuurlijk altijd makkelijk - doen dus. De videokaart kan ik je helaas geen advies over geven, daar heb ik weer geen ervaring mee... niet zo op de hoogte van die dinguh...

Besturingssysteem: ligt eraan wat je zelf wilt... hou je van veel bullshit als Movie Maker, IE, MSN messenger en nog meer van die uitgebreide #@&$*(... ga dan voor XP. Heb je liever een goed systeem zonder al te veel shit eromheen, blijf dan bij 2k, of ga voor ME...

Verwijderd

Tjah ligt eraan wat je met je PC doet he en hoeveel geld je eraan uit mag geven.
Maar als je veel games speelt zou ik gaan voor iets meer geheugen (256mb ram) en een nieuwe videokaart (Geforce2 ti of Ati Radeon 7500).
Als je gewoon soms een spelletje speelt en veel internet mp3's en (of) zware) apllicaties draait zou ik een nieuw moederbord (Asus A7V133 of MSItje) kopen met een nieuwe Processor (Amd 1,333) loopt zeer lekker en met die tnt2 kan je project igi heel lekker spelen (zelfs Return to castle wolfenstein kan er dan nog op draaien).
Met dit laatste systeem zou ik WinXp draaien met het eerste systeem windows 2000

Verwijderd

Ik zou niet gaan doorbreien op dit mobo. Spaar dan nog maar een maandje en koop gelijk iets meer. Bijv:

-ECS K7S5A, 79€
-AMD Duron 1200, 95€
-Standaard koeler, 20€
-256 MB PC133, 69€ (je kan er later DDR instoppen)

totaal: 263€ :)

Die V770 is een topkaart :) Heb ik zelf ook gehad, en die kan je dan over een paar maandjes dan vervangen...

Edit: En ga Windows2000 draaien, beste OS van MS :)

Verwijderd

hij draait nu Win2k pro zegt tie net :?

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

[topic=386224/1/25]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 19:38 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Die V770 is een topkaart :) Heb ik zelf ook gehad, en die kan je dan over een paar maandjes dan vervangen...
ehm waarom haperen de spellen hier dan nog:?

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 21:56
Doordat je maar 128 MB geheugen hebt :).

Verwijderd

Topicstarter
hmmz ik vind jouw idee wel goed over die nieuwe mobo maareh dan neem ik wel meteen 1 bankie van 256 DDRAM PC266 = 96 euro

enneh dan verkoop ik dus:

- Chaintech 6VIA4 MOBO
- Intel Celeron 700Mhz
- Koelertje, zat in de verpakking van de celeron...
- 128 MB RAM PC133

wat zou ik daar voor terug krijgen denk je???
Pagina: 1