IBM IC35L060AVVA07-0 gekregen!

Pagina: 1
Acties:
  • 266 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik was dus 3 weken geleden de klos! Mijn lieve lieve DTLA-307045 was zijn platters aan het bijslijpen met de leeskoppen. Ik natuurlijk weer vet balen, 10 GB aan mp3 kwijt, email's, etc... Ik was woest woest woest, o wat was ik woest.

Toen heb ik op stage toch nog wat schooldocumenten kunnen redden dus ik was toch nog een beetje gered. Daarna heb ik maar is de Drive Fitness Test gedraaid en via de DFT een "licht" formatje uitgevoerd. De harde schijf leek het weer te doen, maar bij de installatie van Windows XP Pro was het weer raak, weer gesleep etcetera.

Ik stuurde dus een week of 2,5 week geleden mijn harde schijf op naar IBM. Ik me thuis dus behelpen met in totaal 6 GB aan harde schijfruimte.

Enfin, een uur geleden belt er een ventje van UPS aan mijn deur, en die geeft me keurig een doosje afkomstig van IBM. Dus ik was enorm benieuw, en eenmaal opengemaakt lees ik dus het volgende op het anti-statische zakje:

FEB-2002
MODEL: IBM IC35L060AVVA07-0
CAPACITY: 61.4GB

En ik riep even heel hard: YES!

Ik heb dus een lekker 61.4GB schijfje gekregen terwijl ik "slechts" een (nog geen jaar oud) 46.1GB schijfje terug stuurde. Nu maar hopen dat deze harde schijf het wel minimaal een jaar vol kan houden...

<edit>de groeten staan (dom van me) ook al onder mijn icon!</edit>

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:57

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik ben nu ook aan het wachten op de vervanger van m'n kapotte IBM 40 GB schijf... Let's see if I'm lucky.. :)

Hier staat tekst

• fredkroket
  • Niet online
Het is wel zo: stuur je 7200 rpm, krijg je 7200 rpm terug. Stuur je 5400 rpm, krijg je 5400 rpm terug. Maar gelukkig doen ze over de grootte niet moeilijk :).

• micebec
  • Laatst online: 26-01 14:49
Dat heb ik ook gehad.

Het is nu wel bijna een half jaar geleden, maar ook mijn 45 gig HD was kapot. Ik stuurde het op en kreeg +- twee weken later een 60 GB HD thuis. En hij doet het nog steeds.

De service is zeker niet slecht bij IBM. Nu de HD's nog.

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 10:11
Het is wel klote als je een RAID systeem hebt van 2 x 40gb en er gaat 1 stuk en je krijgt er een 60gb voor :)

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 05 maart 2002 18:34 schreef fredkroket het volgende:
Groeten,

Fred Kroket
Leuk dat je dit met ons deelt Fred, maar lees je voordat je gaat posten wel even de faq over het plaatsen van je naam en groeten onder een bericht?

Hmm.... ik had 't natuurlijk ook kunnen zien aan de sig onder je user icon. :z

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:03

markvt

Peppi Cola

leuk voor je jeroen, maarja IBM he, altijd maar beter willen en dan toch eruit geblazen worden door mijn "slechte" quantum he >:)

Anyways, beter voor je dat je nu een 60GB hebt gekregen.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:59
Hmm mijn 307030 heeft ook zn beste tijd gehad (2 jaar)... Gelukkig geen data kwijt, maar ben wel erg benieuwd wat ik krijg (moet nog opgestuurd worden).

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
Op dinsdag 05 maart 2002 18:49 schreef The_wave het volgende:
Het is wel klote als je een RAID systeem hebt van 2 x 40gb en er gaat 1 stuk en je krijgt er een 60gb voor :)
en wat is daar dan precies zo klote aan?

Okay je kunt die 20GB extra niet gebruiken. of misschien kan zelfs dat wel dat weet ik niet zeker. maar het werkt toch wel gewoon?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Jawel werkt gewoon idd, je mist alleen 20GB (maar daar had je in de eerste plaats toch niet voor betaald ;) ).

PC Specs

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-03 13:50
kan iemand even uitleggen hoe dat RMA gedoe werkt ?

ik heb hier een IBM 307030 en die kraakt van alle kanten :( zal het niet lang uithouden vrees ik..

maar op de site van ibm lees ik over esd verpakkingen enzo, maar is dat verplicht ?? want dat heb ik namelijk niet. en waar moet ik het naar opsturen ? en wat moet er nogmeer gebeuren ??

dus als iemand even zou willen uitleggen.. anders ga ik ff een nieuw topic openen :)

• micebec
  • Laatst online: 26-01 14:49
Op dinsdag 05 maart 2002 22:13 schreef The System het volgende:
kan iemand even uitleggen hoe dat RMA gedoe werkt ?

ik heb hier een IBM 307030 en die kraakt van alle kanten :( zal het niet lang uithouden vrees ik..

maar op de site van ibm lees ik over esd verpakkingen enzo, maar is dat verplicht ?? want dat heb ik namelijk niet. en waar moet ik het naar opsturen ? en wat moet er nogmeer gebeuren ??

dus als iemand even zou willen uitleggen.. anders ga ik ff een nieuw topic openen :)
Ik ben naar de computerwinkel gegaan (waar ik mijn computer had gekocht) en heb om zo'n esd doosje gevraagd en kreeg hem voor niets (stond wel SEAGATE in het groot), vervolgens heb ik hem in een kartonnen doosje met een soort van kussentjes gestopt en opgestuurd. Kijk ook maar eens op http://www.storage.ibm.com/warranty/index.htm

Als het goed is, staat daar ook het adres vermeld.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zou Seagate ook zo aardig zijn?

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-04 21:32
Ik heb 1 45 giegje via Gistron teruggestuurd, dit duurde bijna 3 maanden. Uiteindelijk kreeg ik weer een 45 gieg terug.

Andere 45 gieg (die dingen vallen hier met bosjes tegelijk :)) had ik direct naar IBM gestuurd. Na wat probleempjes met de RMA (hun fout) kreeg ik vandaag ook een 61 gieg binnen.

Nou vraag ik me toch af, zou Gistron mij een 45 gieg hebben gegeven en zelf de 61 gieg gehouden hebbe? :'(

Maar het mooiste komt nog! We hadden nu dus wat giegjes over, dus ik heb die schijf in mijn bak gezet ipv mijn oude 10 gig Western Digital schijf uit 1998. En wat denk je? Nou is die WD gecrashed!!!!!! :'( Ik had ze beiden als master in mijn machien gehangen om gegevens over te zetten, maar hij maakt continu een klikkend geluid.

IK WORDT GEK VAN DIE HARDDISKS! >:)

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 28-03 01:23
Op dinsdag 05 maart 2002 22:38 schreef micebec het volgende:

[..]

Ik ben naar de computerwinkel gegaan (waar ik mijn computer had gekocht) en heb om zo'n esd doosje gevraagd en kreeg hem voor niets (stond wel SEAGATE in het groot), vervolgens heb ik hem in een kartonnen doosje met een soort van kussentjes gestopt en opgestuurd. Kijk ook maar eens op http://www.storage.ibm.com/warranty/index.htm

Als het goed is, staat daar ook het adres vermeld.
Tuurlijk krijg je die Seagate plastic hoesjes voor niks, die zitten gewoon om die HD's heen als ze bij een winkel geleverd worden, zou wel lullig zijn als je er voor moet gaan betalen :P

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik kreeg ipv een 20 een 30, daarna ging die ook verrot kreeg ik een 40 :)

maar ja, had liever de data behouden :(

• Brooky
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:54
Ik kreeg vorige week een 7200 rpm ipv een 5400 rpm terug....was ik ook wel blij mee!

• fredkroket
  • Niet online
Ik heb hem er nog niet een ingestopt, te druk met school... >:)

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Kheb 4 maanden geleden een DTLA 307030 opgestuurd, kreeg dezelfde schijf gerepareerd terug.

Een 60GXP kreeg compleet nieuwe schijf terug (zelfde gb en rpm.

Service van IBM is dus echt wel ok, jhad ze binnen 2 weken terug en dat helemaal voor gratis ;)

Ps. ik vertrouw die schijfjes alleen niet meer :)
Draaien nu als swappables en heb 2 maxtor d740X 40GB 7200 als master en slave :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• fredkroket
  • Niet online
Ik zeg 1 ding: Mijn schooldocument worden vanaf nu toch bewaard op cd of diskette en de eerste de beste keer dat die schijf naar begint te doen, stuur ik hem op en verkoop ik hem!

Maar ik weet nog niet hoe hij gaat bevallen... :). Nogsteeds geen tijd...

Verwijderd

Jeroen toch. Bij mij zijn net 2 IBM 60GXP 40GB gecrashed. Heb net opgebeld en krijg nu 2x de 120GXP. Celebrate. Als je eerst 45GB had mogen ze je niet eens een andere geven als de 60GB. De enige andere die ze kunnen geven is de 40GB (kleiner dan je vorige) of de 80GB of nog groter. Je hebt geluk. Zie je op school

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op donderdag 07 maart 2002 11:37 schreef pangodes het volgende:
Jeroen toch. Bij mij zijn net 2 IBM 60GXP 40GB gecrashed. Heb net opgebeld en krijg nu 2x de 120GXP. Celebrate. Als je eerst 45GB had mogen ze je niet eens een andere geven als de 60GB. De enige andere die ze kunnen geven is de 40GB (kleiner dan je vorige) of de 80GB of nog groter. Je hebt geluk. Zie je op school
2 Nog wel.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Levert je PSU misschien niet genoeg vermogen? Als twee HDDs tegelijk crashen is een externe oorzaak waarschijnlijker dan een interne oorzaak.

• fredkroket
  • Niet online
Bart toch. Jij hebt ook altijd "mazzel" he. Flinke stage vergoeding en dan ook nog 2 120 GXP's, echt weer iets voor jou he. Nou ik zie u over een week of 3 wel weer op het ZVC (niet hetzelfde als AZC!) ;).

• MegaJurk
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Wat is dit? Een reunie van een schoolklasje ofzo?

Verwijderd

uhh, moet je maar blij mee zijn :{
exact hetzelfde hiero: voor een 45GB 75GXP een 60GB 60GXP terug gekregen.
maar tis net zo'n klote schijf... met als enigste verschil dat het nog vagere problemen zijn zodat ik 'm ook niet terug kan sturen met de kans dat hij het dan net weer ff goed doet en ik 'm gewoon weer terug krijg.

Ik gooi 'm der binnenkort uit.
ik gebruik m'n 5400rpm maxtor wel als OS schijf.
En die IBM dan maar als backup ofzo, iets nuttigers kan ik er ook niet voor verzinnen.

• Jelmer
  • Laatst online: 20:59
Op maandag 15 april 2002 21:02 schreef MegaJurk het volgende:
Wat is dit? Een reunie van een schoolklasje ofzo?
lekker nuttige kick... :{

ff ter info, ik heb voor mn 307030 een serviceable used part gekregen (zelfde model) :{
Pagina: 1