Da RuBBaH DuCK SKWaT - Ellen what did ye do ?- een test
Hoe bedoel je zonder router ?Op dinsdag 05 maart 2002 18:33 schreef Profidiam het volgende:
Kan je ook een VPN hebben via internet zonder router die het ondersteund (dus gewoon met 1 server + veel clients) ?
Als alleen de pc waar je de VPN op aanmaakt die ook moet gebruiken ja
ik zal even verduidelijken
ik wil een systeem maken waarmee vrienden via internet in mijn LAN zitten, kan dit via VPN ?
Ik wil dit dus dien via windows 2000 AS., daar mensen op laten inloggen via dit vpn. Nu las ik op veel plaatsen dat dit met routers kan (maar die moeten dit ondersteunen.) Dit wil ik dus niet, ik wil louter een windows 2000 server, waar mensen op inloggen en zo een vpn opbouwen.
Ik hoop dat dit de boel een beetje duidelijker maakt, want ik heb er zelf nog problemen mee. Misschien kan ieman dhier ff uitleggen waar ikv erkeerd/juist denk ?
ik wil een systeem maken waarmee vrienden via internet in mijn LAN zitten, kan dit via VPN ?
Ik wil dit dus dien via windows 2000 AS., daar mensen op laten inloggen via dit vpn. Nu las ik op veel plaatsen dat dit met routers kan (maar die moeten dit ondersteunen.) Dit wil ik dus niet, ik wil louter een windows 2000 server, waar mensen op inloggen en zo een vpn opbouwen.
Ik hoop dat dit de boel een beetje duidelijker maakt, want ik heb er zelf nog problemen mee. Misschien kan ieman dhier ff uitleggen waar ikv erkeerd/juist denk ?
JaOp dinsdag 05 maart 2002 19:39 schreef Profidiam het volgende:
ik zal even verduidelijken
Je kan die win2k AS server toch gewoon laten routen ? Je hoeft er niet noodzakelijk nog een router voor te plaatsen als dat je vraag was.Ik wil dit dus dien via windows 2000 AS., daar mensen op laten inloggen via dit vpn. Nu las ik op veel plaatsen dat dit met routers kan (maar die moeten dit ondersteunen.) Dit wil ik dus niet, ik wil louter een windows 2000 server, waar mensen op inloggen en zo een vpn opbouwen.
Die win2k AS moet wel routen want je clients moeten de data doorsturen naar je server die dan die moet doorsturen over de VPN en omgekeerd.
Je maakt gewoon een virtuele netwerkverbinding naar je vriend zijn server waar de andere kant van de VPN connectie zit. Die verbinding loopt wel via internet maar het lijkt net zoals je die gewoon lokale verbinding met hem hebt.
Je weet toch dat je een VPN langs 2 kanten moet opzetten dus jouw vriend moet dan ook doen ?
Nu duidelijker ?Ik hoop dat dit de boel een beetje duidelijker maakt, want ik heb er zelf nog problemen mee. Misschien kan ieman dhier ff uitleggen waar ikv erkeerd/juist denk ?
Let er wel even op dat als je gaat routen met die win2kas en je gebruikt nat, dat je je vpn opzet met PPTP, aangezien L2TP en NAT niet samen gaan
ok, het is me al heel wat duidelijker
dus:
Ik zal dus , zoals kroegtijger zei pptp gebruiken. Omdat ik NAT zeker nodig heb.
Kan die client gewoon windows2000 zijn ? moet die dan extra software hebben ? Of kan dit standaard met het OS ?
Bedankt voor de hulp, ik ga er meteen aan beginnen, en laat het wel weten of het gelukt is.
dus:
Er staat meestal aan beide zijden een router voor (NAT) omdat we bijna allemaal shared internet hebben.Je kan die win2k AS server toch gewoon laten routen ? Je hoeft er niet noodzakelijk nog een router voor te plaatsen als dat je vraag was.
Ik zal dus , zoals kroegtijger zei pptp gebruiken. Omdat ik NAT zeker nodig heb.
Kan die client gewoon windows2000 zijn ? moet die dan extra software hebben ? Of kan dit standaard met het OS ?
Bedankt voor de hulp, ik ga er meteen aan beginnen, en laat het wel weten of het gelukt is.
Win2k kan standaard gewoon naar je VPN server connecten.
Hiernog wat nuttige links:
http://www.oucs.ox.ac.uk/network/vpn/microsoft/win2k/index.xml.ID=Installation
>> voor opzetten VPN server onder win2k AS. Ik heb onder win2k prof. edition ook een VPN server gedraait, maar daar kon maar 1 persoon inloggen. WinXP kan er geloof ik al 3 hebben (niet de home edition). Wink2k AS kan een heleboel clients hebben.
http://www.anonymize.net/vpn-win98.html
>> voor opzetten vpn connectie onder win98.
http://www.real-time.com/Customer_Support/PPTP_Config/Windows_98_PPTP/windows_98_pptp.html
>> ook win98.
Gebruik je winroute? Let erop dat PPTP verkeer naar je EXTERNE ip adres moet gemapped worden, evenals een UDP poort als ik het met goed herinnner.
Hiernog wat nuttige links:
http://www.oucs.ox.ac.uk/network/vpn/microsoft/win2k/index.xml.ID=Installation
>> voor opzetten VPN server onder win2k AS. Ik heb onder win2k prof. edition ook een VPN server gedraait, maar daar kon maar 1 persoon inloggen. WinXP kan er geloof ik al 3 hebben (niet de home edition). Wink2k AS kan een heleboel clients hebben.
http://www.anonymize.net/vpn-win98.html
>> voor opzetten vpn connectie onder win98.
http://www.real-time.com/Customer_Support/PPTP_Config/Windows_98_PPTP/windows_98_pptp.html
>> ook win98.
Gebruik je winroute? Let erop dat PPTP verkeer naar je EXTERNE ip adres moet gemapped worden, evenals een UDP poort als ik het met goed herinnner.
Ok, Advanced server is geïnstalleerd, en met de tutorial die je daar aangaf heb ik routing and remoote access aangezet.
Nu ben ik op een ander probleem gestuit. Van zodra ik routeing en remote access aanzet, dan krijg ik geen ping replys meer. Hij dropt die pakketten dus (of routeert ze verkeerd).
Ik heb hem geconfigureerd als router (niet RAS), LAN routig only. Ik maak gebruik van DHCP voor die VPN.
Misschien kan iemand mij uitleggen waarom die pings er nie doorkomen (in beide richtingen trouwens niet). Als ik de static routes bekijk, dan laat hij alles door in en uitgaand.
Nu ben ik op een ander probleem gestuit. Van zodra ik routeing en remote access aanzet, dan krijg ik geen ping replys meer. Hij dropt die pakketten dus (of routeert ze verkeerd).
Ik heb hem geconfigureerd als router (niet RAS), LAN routig only. Ik maak gebruik van DHCP voor die VPN.
Misschien kan iemand mij uitleggen waarom die pings er nie doorkomen (in beide richtingen trouwens niet). Als ik de static routes bekijk, dan laat hij alles door in en uitgaand.
Die VPN is een RAS connectie dus WEL RAS installerenOp woensdag 06 maart 2002 23:25 schreef Profidiam het volgende:
ok, ras zet ik dus ook aan, maar van zodra ik dus RAS of routing aanzet, dan kan ik niet meer op het LAN via die PC, wat dus niet echt de bedoeling is, want dan kan ik er niet meer op inloggen.
Verwijderd
Dit is ook mijn probleem.
Ik heb windows 2000 Server, en ik kan via RRAS het routen aanzetten, maar zodra ik het vinkje bij Remote Acces Server aanzet, kan ik niet meer naar buiten pingen en van buiten ook mijn server niet meer pingen.
Mijn server met windows 2000 moet dus de Router zijn en de VPN server, maar bij VPN faalt het telkens. Ik heb in mijn server 2 netwerk kaarten, 1 naar mijn LAN en 1 naar mijn internet verbinding.
als iemand weet waardoor ik niet meer op internet kan komen na het inschakelen van de VPN-server (RAS) hoor ik het graag.
Ik heb windows 2000 Server, en ik kan via RRAS het routen aanzetten, maar zodra ik het vinkje bij Remote Acces Server aanzet, kan ik niet meer naar buiten pingen en van buiten ook mijn server niet meer pingen.
Mijn server met windows 2000 moet dus de Router zijn en de VPN server, maar bij VPN faalt het telkens. Ik heb in mijn server 2 netwerk kaarten, 1 naar mijn LAN en 1 naar mijn internet verbinding.
als iemand weet waardoor ik niet meer op internet kan komen na het inschakelen van de VPN-server (RAS) hoor ik het graag.
Pagina: 1