Toon posts:

2.9 volt?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey got-ers,

ik heb een vraag. als je op een k6-2 2.9 volt zet blijft tie het dan nog doen? met een orb koelblok en een grote fan en een stuk blik ertussen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

2.9V... :?

Denk het niet- dat is K6 (non-2 dus) voltage, met zeker 40% boven spec is het gewoon te riskant.

Wat voor mobo heb je? Veel mobo's hebben verborgen instellingen voor lagere voltages (en ik heb werkelijk nog NOOIT van een mobo gehoord die 2.9V wel en 2.8V niet aankan :z )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dataexpert 8561 rev 1.1 en in de handleiding staat dat het mobo 3.3, 3.45, normal cpu (single voltage), 2.9, 3.3 en 3.45~3.6 volt aankan.

Verwijderd

Topicstarter
is er dan echt niemand die dit weet? please help me jullie zijn mijn enige hoop :9~

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Ik heb een tijdje een K6-2 op 2,8v gehad (maandje of 3) en toen had ie zoiets van 'als jij iets wil uitrekenen, doe het dan zelf'.

Ging niet zo goed dus.

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie hoeveel volt "normal cpu (single voltage)" is

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Normal CPU- single voltage is dus Vcore gelijk aan Vio, dus 3.3V voor VRM, 3.45V voor VRE, beiden veel te hoog dus.

2.9V is idd het laagste wat je hiermee kan (tenzij iemand anders iets beters kan verzinnen- de manual is hier te halen. Beetje weinig voltage jumpers :'(

Verder is het niet zo'n goed idee om na 20 minuten al te schoppen- als we kunnen helpen gebeurt dat wel :Z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 19:25 schreef superbikkel het volgende:
Ik heb een tijdje een K6-2 op 2,8v gehad (maandje of 3) en toen had ie zoiets van 'als jij iets wil uitrekenen, doe het dan zelf'.

Ging niet zo goed dus.
maar ik heb wel een goed koelblok (orb)en een goede (groot & dikke)fan

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op woensdag 06 maart 2002 15:23 schreef matthijzzz het volgende:

[..]

maar ik heb wel een goed koelblok (orb)en een goede (groot & dikke)fan
Maak geen r*k uit,de interne hitte vanuit de core zal hem slopen capicce :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat een goede koelinstalatie niks uitmaakt. Maar kan ik de voltage dan niet op een andere manier tussen de 2.0 en de 2.5 volt krijgen? Alle goede opmerkingen zijn welkom.
Pagina: 1