Toon posts:

Zoekmachine iframe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik het volgende scriptje om als mensen een pagina aanroepen deze netjes wordt geopend in m'n iframe maar hij laat dan standaard de indexpagina zien, weet iemand wat ik hier aan moet veranderen.

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--
if (top == self) self.location.href = "index.html";
// -->
</SCRIPT>

De pagina die hij moet laten zien in het iframe krijgt men niet te zien nu.

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08-09 11:50

Basszje

Reisvaap!]

1) omschrijf een duidelijk waar je dit script runt.
2) ipv self kan je ook eens de naam van de Iframe proberen, kijken of het dan wel werkt
3) Kan het niet aan de cache oid liggen dat ie niet refreshed ?

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Tsja, met JS kan je een hoop doen maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

2 pages:
=======================================================
dit is je main page:

<a href="link.html" target="iframe">Klik Hier</iframe>
Dit is je iFrame tag in die main page

<IFRAME NAME="iframe" SRC="intro.html" FRAMEBORDER="No" WIDTH="500" HEIGHT="500" Scrolling="auto">

En there you go. Geen JS, gewoon DHTML, en werkt in IEDERE browser.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Je probeert een pagina te leechen, of niet.... daar staat een framebreaker in (de code die je poste om dit soort dingen te voorkomen, toch....)

Ik weet niet of je dit kan voorkomen, misschien kun je
code:
1
<noscript><iframe.....iframe></noscript>

proberen, maar ik denk het niet....

Verwijderd

Topicstarter
Hij opend niet de goeie pagina omdat ik m'n indexpagina aangeef welke pagina er geopend moet worden in het desbetreffende iframe.

<iframe src="hoofdpagina.html" width="100%" height="350" frameborder="0" name="midden"></iframe>

Maar in dit betreffende iframe moeten ook de pagina's geopend worden die bijvoorbeeld via een zoekmachine worden gevonden.

Bijvoorbeeld pagina 1 of pagina 10, maar nu opend hij altijd de hoofdpagina.html iemand een idee hoe ik dit moet oplossen.

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

mja ik heb een tijdje geleden wel 'ns in een topic gepost hoe ik dat opgelost had.
Tis een beetje een lang verhaal anders zou ik het weer doen ;)
Mar de basis moet je zoeken in het doorsturen van een variabele vanuit elke pagina.

pseudo:

als de top-pagina de self-pagina is, open dan de index.htm met als variabele de naam van je pagina (index.htm?mijncavia)

In de frameset lees je met een scriptje de variable uit die is megestuurd en die laat je dynamisch de source van je frame vullen:
code:
1
2
3
4
var whichPage = location.search.substring(1,location.search.length);
    if(whichPage == ''){whichPage = 'home';}

document.write("<frame name='content' src='" + whichPage + ".htm' marginwidth='0' marginheight='0' scrolling='auto' frameborder='0'>")

zelf ff uitwerken, ik moet naar moeder-de-vrouw; ff happie eten ;)

www.jurgroessen.nl

Pagina: 1