Toon posts:

Nieuwe speakers voor 90,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo forummers,

Ik weet dat het een vraag is die haast onmogelijk te beantwoorden is, maar toch wil ik om advies vragen mbt de aankoop van een nieuwe speakerset.

De speakers worden niet op een geluidskaart aangesloten. Het geluid zit op het moederbord.

Mijn eisen zijn:
- Liever niet meer dan 200 gulden (90 euro)
- Er moet een lekker vette bas inzitten. Ik luister vooral naar Dance/Trance, maar ook rock, zoals Dire Straits enzo.
- Het volume (en het liefst ook de bas) moeten makkelijk vanaf achter de PC te regelen met een draaiknop of afstandsbediening ofzo. Dus dat ik niet de volume regelaar van Windows hoef te gebruiken en ook niet onder het bureau moet kruipen omdat de regelaar op de subwoofer zit ofzo.

De boxen hoeven niet aan het eind van het dorp hoorbaar te zijn. Ik wil de muziek soms redelijk hard kunnen zetten, maar niet megahard.

Kunnen jullie mij advsieren?

Alvast bedankt.

• MATANDO
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-03 23:41
Als ik het zo zie dat heb je bijna niks uit te geven en wil je heel veel.

Enige wat ik me met dit budget kan verzinnen is een Trust speakerset, en ff winamp downloaden.

vinifinder.nl

Verwijderd

Ik zou een Creative of misschien een Labtec setje kopen met een subwoofer en 2 satelites. 4.1 of 5.1 gebruik je toch niet, dus dat is zonde :)

Deze bijvoorbeeld: http://tweakers.net/pricewatch/18196 79€. Hou je nog 21€ over om bier te kopen B-)

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 08:28
fps1600 ofzo toch kun je beter een andere geluidskaart halen met 6 kanaals ondersteuning

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 22:52

pistole

Frutter

een 2.1 of 4.1 setje van Altec Lansing vind ik zelf erg lekker klinken, tegen redelijke prijs

(mijn 2.1 was iets van 160 piek, mijn nieuwe 4.1 129 euro ofzo)

Ik frut, dus ik epibreer

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Voor dit geld koop je enkel een hoop rotzooi, ga lekker sparen ofzo...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de adviezen. Ik denk dat ik bij Dynabyte eens voor zo'n Labtec ga kijken.

Ik had nog een vraagje. Kan je zomaar alle boxen op mijn PC aansluiten. Er zit namelijk sound onboard, dus op het moederbord. Maakt dit uit?

Verwijderd

nej

je kan wel max2 speakers ansluiten,dus geen 4 ofzo

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-08 22:52

pistole

Frutter

Op dinsdag 05 maart 2002 19:08 schreef hervaz het volgende:
Voor dit geld koop je enkel een hoop rotzooi, ga lekker sparen ofzo...
niet om iets uit te lokken hoor, maar wat is jouw definitie van "rotzooi"?

Okee, als ik muziek ga luisteren zit ik liever niet achter de computer, maar in de huiskamer met mijn boxen met marmeren voet.

Als ik achter de pc een muziekje wil draaien dan presteren die A.L. speakertjes prima... Het is maar net waar je je grenzen (mbt kosten) en wensen (mbt kwaliteit) stelt

Ik frut, dus ik epibreer

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Labtec APX4620 is wel een lekker 2.1 speakerset. En prijs ligt rond de 90 euro dacht. Vooral de sub is SUPERgroot, hijs dan ook zeker waard als je veel muziek luisterd.

Verwijderd

ik zit juist achter m'n pc als ik goed geluid wil horen.
maar ik heb dan ook een lekkere 5.1

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 19:09 schreef Lucas_Bredan het volgende:
Kan je zomaar alle boxen op mijn PC aansluiten. Er zit namelijk sound onboard, dus op het moederbord. Maakt dit uit?
Ja, het maakt uit. Je kan max 2 speakers op je mobo aansluiten, en dit moeten PC-speakers zijn, geen gewone HiFi speakers. Daar heb je nog een aparte versterker voor nodig. In PC-speakers zit al een versterkertje ingebouwd :) Het beste wat je idd kan doen is gewoon even rond gaan kijken. Misschien is er ergens een aanbieding, en vind je een vrij goed sletje setje voor weinig... :+

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Topic titel wat duidelijker gemaakt.

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Ik zou de FPS 1600 nemen (ik heb ze ook en het bevalt mij echt perfect) :)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

Verwijderd

Topicstarter
Mke bedankt!

Ik zat zelf te kijken naar de Labtec pulse 424. Dat schijnt een goed setje te zijn en bovendien vanaf het satellietje te regelen. Zou dat een goede keuze zijn? Past die op mijn PC?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Bekijk ook ff mijn review, is misschien ook wel nuttig. Onder andere de AX4620 staat erin.

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 19:38 schreef Jag het volgende:
Bekijk ook ff mijn review, is misschien ook wel nuttig. Onder andere de AX4620 staat erin.
Cool, je woont in Bunnik :D Das op cold na de meest dichtbije Tweaker :)

Edit: Hmm, 750e post :)

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 19:44 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Cool, je woont in Bunnik :D Das op cold na de meest dichtbije Tweaker :)

Edit: Hmm, 750e post :)
Hier een Wijk bij Duurstedenaar, tis iets verder maar nog steeds fietsbaar :P

Kzat eigenlijk beetje met zelfde vraag.

Khep nu namelijk al een versterker staan met 5 boxen er aan en die geeft lekker geluid, probleem alleen, die 5 boxen kan ik gewoon niet goed neerzetten om er profijt van te hebben dus eigenlijk staan alleen de 2 grote stereo boxen aan en liggen die andere 3 stof te verzamelen, drom gaat die versterker naar de TV toe, waar ik wel 5 boxen kan plaatsen zodat ik er ook echt wat aan heb.

Maar d'r moet dus wel een setje boxen aan de pc hangen want als ik daar achter zit wil ik wel mp3z luisteren.

Alleen khep 0,0 verstand van boxen en geluid.
Net als Lucas_Bredan heb ik ook wat eisen, et moet nie te duur zijn, want dan kan ik net zo goed die versterker laten staan, maar et moet wel aan te horen zijn, nu luister ik in tegenstelling tot Lucas_Bredan geen Dance maar voornamelijk Metal.

Kzat zelf te denken aan die Antec Lansing ATP-3 Set, maar ik heb dus geen idee of dat wat is.

Die setjes van Labtec zien er allemaal erg stevig uit en die van Logitec erg mooi vormgegeven alleen het geluid kan ik alleen naar raden.

Iemand iets aan te raden? (ik wil dus maar maximaal 3 speakers en geen 5.1 sets oid)

edit:

hmzz, ff die review lezen :)
Pagina: 1