Radeon 8500 oem wil niet werken :'(

Pagina: 1
Acties:

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik heb vandaag de langverwachte radeon 8500 binnen gekregen. Nu installeerde ik natuurlijk de standaard drivers op cd en hopla... hij scheen te werken.

Dus ik start de pc op ik wil mijn wachtwoord invullen.. en hopsa krijg in XP een blauw scherm met daarom eenmelding dat ati2vdag ofzoiets een fout heeft gegenereerd. nou ja dan download ik toch de nieuwste ? dat gedaan vanaf ati's website zegt die driver doodleuk... your graphiccard is not compatible with this set of drivers.. of nou ja iets in die strekking.. Dus nu ben ik het spoor bijster. Wie kan me hiermee helpen en als ik hem niet aan de praat krijg ik heb dan garantie?

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
  • Nu online
Ik heb hem nu aan de praat maar als ik de pc dan na de installatie van drivers opnieuw opstart krijg ik op mijn monitor te zien dat de frequentie verkeerd staat ingesteld.

Hoe los ik dat nou weer op want in veilige modus kan ik dat niet aanpassen :(

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Heb je de drivers van de vorige videokaart er wel uitgegooid?

Probeer eens eerst weer de standaard pci videokaart te installeren en installeer na het opnieuw opstarten van de pc de nieuwe videokaart drivers.

• Webgnome
  • Nu online
already done.. Nu heb ik hem verder aan de praat hij geeft nu beeld maar bij windows opstarten blijft hij hangen bij het inlogscherm.. Ik hoop niet dat ik hem terug moet sturen want dan zit ik hier met een TNT 2 te koekeloeren. :(

Strava | AP | IP | AW

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Welk OS draai je ?? XP .........zoja.
Start op met F8 dan in vga mode, niet veilige mode dus.
klik op beeldscherm eigenschappen,instellingen, geavanceerd, adapter, eigenschappen, stuurprograma bijwerken, ik wil zelf kiesen (geavanceerd)
en dan naar map bladeren waar ATIIXPAG.INF staat.
Moet lukken zo.

• Webgnome
  • Nu online
done.. hij blijft nu hangen me een blauw scherm waar hij mij verteld dat ati2dvag.dll er de oorzaak van is.. infite loop ofzoiets.. komt iemand dat bekend voor?

Strava | AP | IP | AW

• hetnet
Yep staat er wat verkeerd in je mobo bios.
video bios shadowing moet uit, video cacheable ook uit.
En fast writes moet ook uit.
Hoop dat je daar wat aan hebt...

• hetnet
Staan soms ook nog je DMA op je hd's aan ??
Die moesten bij mij ook uit, raar maar waar.

• yGiDoRp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 18:37

yGiDoRp

Sawasdee

Op dinsdag 05 maart 2002 20:05 schreef webkabouter het volgende:
done.. hij blijft nu hangen me een blauw scherm waar hij mij verteld dat ati2dvag.dll er de oorzaak van is.. infite loop ofzoiets.. komt iemand dat bekend voor?
Komt me zeer bekend voor. Met sommige driver versies heb ik het ook.

Probeer een andere driver.

Stay far away from the TV and turn the lights on when watching this program. Mixcloud | Facebook | SHOT

• Webgnome
  • Nu online
bij welke driver heb jij , ik neem aan dat je dezelfde kaart hebt, geen problemen meer?

Strava | AP | IP | AW

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Ik zou inderdaad ff je TNT er weer inknikkeren, backuo van je programma's maken, nieuwe drivers downloaden, tnt eruit trekken en OOK de reg keys van nVidia verwijderen, of liever heel XP eraf keilen en de 8500 erin

de infinite loop problem is een slechte bekende van vele XP'ers maar nieuwere drivers helpen bij velen, voor de nieuwste drivers zou ik naar www.rage3d.com gaan.

Breek je nek voorzichtig

• Webgnome
  • Nu online
ja windows xp eraf flikkeren omdat je videokaart het niet doet... dat ga ik dus echt niet doen.. verder heb ik namelijk geen enkel probleem met XP alleen ja dat dan :(

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
  • Nu online
nou ja. ik heb hem er maar uitgehaald en ik stuur hem terug aangetekend.

Zijn er eigenlijk andere opties om er zeker van te zijn dat je je geld terugkrijgt?

Strava | AP | IP | AW

• hetnet
Aha dus jij heb ff kaart bestelt om te proberen ?
En nu denk jij, omdat je niks proberen wil, je geld terug krijgt.
Der moet wel degelijk wat aan de hand zijn met die kaart, wil jij je geld terug krijgen.
En hoe gaan hun die kaart weer verkopen ? doos is al open. (zou je zo'n kaart willen)

Heb zelf sinds donderdag ook nieuwe kaart, en heb hem nu pas aan de goed aan de gang, voor zover de drivers goed zijn dan.
Met drivers 6043, en leeg kaal XP erop, nouja kaal, en div test progies natuurlijk.

Een advies instaleer XP opnieuw en dan alleen de driver liefst de nieuwste.
Ga dat uit porberen, met test progies, als dan nog niet goed is, pas dan heb je een rede, om je geld terug te krijgen.

Wat je wel kunt proberen, dat je niet tevreden bent over deze kaart en dat je een Nvidia wilt, omruilen dus.
Denk dat dat geen probleem zal zijn.

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Configureer eerst je systeem ff goed, ik heb echt nooit problemen gehad met mijn radeon8500, echt NOOIT.

Doe je tnt2 erin. Uninstall alle drivers, alle tweak programma's. Laat er dus niets opstaan wat gericht is op Nvidia kaarten. Gooi dan de TNT2 weg uit je systeem configuratie.

Oh en download dan de 6043 driver set, kun je vinden op www.rage3d.com

Computer uit.

Zet fast-write uit en de andere dingen die al genoemd zijn. Radeon kaart erin en booten. Als hij zegt dat ie de kaart gevonden heeft, niet zelf laten zoeken, maar zelf ff de 6043 drivers installeren.

Als dit niet lukt, tja wat doe je dan op tweakers ;)

• Webgnome
  • Nu online
Op woensdag 06 maart 2002 11:18 schreef hetnet het volgende:
Aha dus jij heb ff kaart bestelt om te proberen ?
En nu denk jij, omdat je niks proberen wil, je geld terug krijgt.
Der moet wel degelijk wat aan de hand zijn met die kaart, wil jij je geld terug krijgen.
En hoe gaan hun die kaart weer verkopen ? doos is al open. (zou je zo'n kaart willen)

Heb zelf sinds donderdag ook nieuwe kaart, en heb hem nu pas aan de goed aan de gang, voor zover de drivers goed zijn dan.
Met drivers 6043, en leeg kaal XP erop, nouja kaal, en div test progies natuurlijk.

Een advies instaleer XP opnieuw en dan alleen de driver liefst de nieuwste.
Ga dat uit porberen, met test progies, als dan nog niet goed is, pas dan heb je een rede, om je geld terug te krijgen.

Wat je wel kunt proberen, dat je niet tevreden bent over deze kaart en dat je een Nvidia wilt, omruilen dus.
Denk dat dat geen probleem zal zijn.
tuurlijk heb ik hem niet gekocht om te proberen.. dat doe je toch niet met 300 euro?

Strava | AP | IP | AW

• Webgnome
  • Nu online
het is trouwens een powerd by radeon van xpertvision maakt dat wat uit>?

Strava | AP | IP | AW

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Nee hoor de drivers moeten gewoon werken ...... ik had ook vette probs ff reinstall Xp gedaan en klaar :)

Turn it off and on again.

• hetnet
Op woensdag 06 maart 2002 21:00 schreef webkabouter het volgende:
het is trouwens een powerd by radeon van xpertvision maakt dat wat uit>?
Nee hoor, maakt niks uit.
Zou alleen wat dwars, kunnen zitten in XP, iets van je TNT chip.
Een schone installatie, en je weet het >:) of heb je um al terug gestuurt ?

• hetnet
Op woensdag 06 maart 2002 20:53 schreef webkabouter het volgende:

[..]

tuurlijk heb ik hem niet gekocht om te proberen.. dat doe je toch niet met 300 euro?
Als je een kaart koopt via internet, das kopen, das niet uit proberen, en terug sturen.
Moet je wel goede reden hebben om terug te sturen, en niet van wil niks uit proberen, dus terug sturen.
Wil je niet risico lopen, dan moet je met kast onder je arm, naar pc winkel gaan en in laten bouwen.
Werkt ie dan niet, heeft die winkel een probleem.
Hebben hun een op doos die niet te verkopen valt.
Want iets wat open is geweest, hoef ik echt niet.

• Webgnome
  • Nu online
ik heb een goede reden en volgens de man van de technische afdeling was het geen probleem. Zonet nog windows xp opnieuw geinstalleerd maar geen enkel ander nieuw resultaat.

Ik kan me volgens de verkoper trouwens beroepen op de retourgarantie van alternate.. let's hope that it will work anders dan spaar ik voor een nieuw computer systeem waar ik deze dan inzet (hopende dat het dan wel werkt)

Strava | AP | IP | AW

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 18:21
format c: /q/u/c fixt alles >:)

• hetnet
Ben je ook nog in bios aan spitten geweest ?
kijk als het echt niet werkt, moet het ook kunnen dat een kaart terug gaat.
Wat heb je voor moederbord, processor, geheugen ???
Welk bios ? award, ami, en nog een paar.
Dat is misschien ook wel handig, voor mensen die dit lezen.
Die je eventuweel, zouden willen helpen.

• Webgnome
  • Nu online
jup bios heb ik geupdate met de nieuwste versie.

Mijn config:

MSI K7 Pro
AMD 750 Mhz erop
256 MB SDram
Bios Ami 1.8

En het moet bijna wel een driver fout zijn omdat hij als hij het al doet na een aantal seconden een fout veroorzaakt met daarin de melding dat er een bestand (av2dvag.dll) een infite loop veroorzaakt.. maar ja driver updates (zoals op dat blauw scherm word aangeraden) helpen niet echt.

Strava | AP | IP | AW

• hetnet
Denk dat je instellingen gewoon verkeerd staan in je bios.
Der is een lijst van hoe het moet staan, link weet ik ff niet.
Staat alles al uit wat ik al eerder zei ?
Misschien dat iemand anders die link weet.

• Webgnome
  • Nu online
ik heb hem al teruggestuurd

Strava | AP | IP | AW

• hetnet
Toch wel jammer, dat je hem niet aan de praat hebt gehad.
Nu weet je nog niks, of komt er nu een andere kaart ?

• hiostu
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 13:13
Op woensdag 06 maart 2002 23:37 schreef Un4GiveN het volgende:
format c: /q/u/c fixt alles >:)
MMmm windows XP staat bij mij op de E: geinstalleerd. Helpt dit dan ook :? :? :? :? :?

just kiddin'

• Webgnome
  • Nu online
voorlopig komt er geen andere.. ik heb wel al een oplossing gevonden nou ja ik bedoel een verklaring. Een vriend van mij heeft namelijk dit probleem ook gehad (kwam ie gister mee aanzeilen) en vertelde mij dat volgens ATI de kaart niet xp compatible is (hadden ze gezegd in een mailtje)

Wat er nu voor kaart komt is nog niet bekend. eerst afwachten of ik mijn geld terug krijg (volgens de helpdesk wel..) Ik denk dat het beter is om voor een heel nieuw systeempje te gaan sparen (ik bedoel dus mobo,proc,memory en videokaart) dan weet je bijna zeker dat het geen probleem is van de hardware. Ik bedoel outdated hardware.

Strava | AP | IP | AW

• hetnet
Beetje vreemd, want bijna iedereen hier op tweakers draait XP.

Daar zit wat in, ik wou ook gewoon gaan sparen, maar dat duurde mij te lang.
Ik heb het als vooruitlopend op gedaan.
Pagina: 1