Toon posts:

center speaker werkt niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net een setje 5.1 boxen (philips a3.600) met een sounblaster audigy (oem) alleen werkt mijn center speaker niet bij het afspelen van mp3's en divx films. voor divx films heb ik de divx 5.0 codec. alleen bij de test van surround mixer (progje creative) doet de center speaker het wel. misschien is dit wel dom van mij maar ik dacht dat dicx 5.1 ondersteunt en mp3's op een 192 bitrate ook. als dit ondersteunt wordt waar kan het dan aan liggen?
alvast bedankt.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-06 09:52

Metten

ik hou het graag simpel

divx is meestal gewoon stereo en mp3 is altijd gewoon stereo
Je SB geeft die dus weer op 4 speakers en dus niet de centerspeaker...

Verwijderd

Speel eens een filmpje af en zet in de surround mixer van Creative de modus op Movie Mode On. Dan zou ie het moeten doen. Met muziek heb je idd geen center speaker.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 17:38 schreef Tweak-Metallica het volgende:
Speel eens een filmpje af en zet in de surround mixer van Creative de modus op Movie Mode On. Dan zou ie het moeten doen. Met muziek heb je idd geen center speaker.
bedoel je ac3 encode aanvinken bij 5.1 speaker settings? want dat heb ik namelijk al gedaan en met een film heb k dan nog steeds geen werkende centerspeaker. voor het afspelen van divx gebruik ik trouwens divx player 2.0 alpha of wma

Verwijderd

Nee, ik weet niet precies hoe dat zit bij de Audigy, maar bij de Live! kan je in die mixer een soort van profielen instellen voor verschillende luistersituaties. Daar kan je ook 'Watch Movie' kiezen, en dan wordt de center ook gebruikt...

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-08 22:13

tweakerbee

dus..?

Het geluid is IMHO dan niet beter oid. Als je een DVD gebruikt (en dus AC3) heb je wel 5.1 surround geluid. Is veel mooier. Huur eens een DVD'tje en hoor het verschil.

Er zijn ook DivX'en met AC3 geluid, maar die zijn ERG zeldzaam.

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

"ac3 encode" is voor SPIF-OUT naar Analoog 5.1 uit.
Dus wanneer je bij software insteld op SPDIF.

Om te testen kan je bijv. een VOB Dolby Digital trailer/demo ergens downloaden en afspelen met PowerDVD

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 17:53 schreef tweakerbee het volgende:
Het geluid is IMHO dan niet beter oid.
klopt, maar ik wilde hem laten zien dat z'n centerspeaker wel goed is, maar de software er gewoon geen gebruik van maakt :)

Verwijderd

Topicstarter
dus het werkt alleen bij dvd? (sommige zeldzame divx) en werkt het ook bij spellen zoals MOHAA of CS?

video cd ondersteunt die dan 5.1?

in iedergeval allemaal bedankt dat jullie me ff hielpen

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 19:07 schreef Meyotch het volgende:
dus het werkt alleen bij dvd? (sommige zeldzame divx) en werkt het ook bij spellen zoals MOHAA of CS?

video cd ondersteunt die dan 5.1?

in iedergeval allemaal bedankt dat jullie me ff hielpen
VCD is eigenlijk een soort van DivX, dus ook soms. In veel spellen zit ondersteuning voor AC3 en EAX. Dit moet je wel aanzetten in die spellen. 95% van de DVD's ondersteund idd 5.1 :) Graag gedaan

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Deze is al iets te vaak langsgekomen. Zeker niet deze gelezen :) ?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.