Ik ben nu in het bezit van een a7a266 bord en die wou ik binnekort omruilen met een a7v266 met raid controller nu heb ik al een harde schijf van 80gb ata133 als ik er nog een bijkoop van hetzelfde type heb ik dan aan opslag ruimte 160gb of blijf ik 80 houden omdat door die raidcontroller 2 hardeschijven tegelijkwordt gebruikt,ik heb de search al gedaan maar nergens zoiets kunnen vinden(zal wel weer verkeerd zoeken)
Verwijderd
Met 2x 80gb schijfies levert het je dit op:
RAID 0 (Striping), snelheid met totale ruimte van 160gb
RAID 1 (Mirroring), fault tolerence met totale ruimte van 80gb (de andere is een kopie)
RAID 0 (Striping), snelheid met totale ruimte van 160gb
RAID 1 (Mirroring), fault tolerence met totale ruimte van 80gb (de andere is een kopie)
daar kan je voor kiezen, of je raid aanzet of niet
wat precies 0 en 1 is weet ik niet, maar de één in mirroring (tegen errors) en de ander is parallel (voor snelheid)
dan reageren 2 hd's als 1 (ik dacht bij beide 0 en 1, maar kan het mis hebben)
maar je kan ze ook gewoon naast elkaar laten draaien voor 160gb
edit:
was iemand me voor
wat precies 0 en 1 is weet ik niet, maar de één in mirroring (tegen errors) en de ander is parallel (voor snelheid)
dan reageren 2 hd's als 1 (ik dacht bij beide 0 en 1, maar kan het mis hebben)
maar je kan ze ook gewoon naast elkaar laten draaien voor 160gb
edit:
was iemand me voor
Dus als ik twee keer 80gb ata133 7200tpm heb en raid 0
heb ik dus wel de 160 gb tot mijn beschikking en draait m,n harde schijf gedeelte dus twee keer zo snel 2x7200=14400 .
Als ik bijvoorbeeld 600 mb download zal die 300 op de ene en 300 op de andere zetten.
Als ik iets verkeerd zeg niet meteen uitlachen want ik ben echt een newbie op raid gebied!
Als ik bijvoorbeeld 600 mb download zal die 300 op de ene en 300 op de andere zetten.
Als ik iets verkeerd zeg niet meteen uitlachen want ik ben echt een newbie op raid gebied!
Verwijderd
Raid 0: Combineert beide hard disken tot 1. Dat betekent dat ze werken als 1 disk. Vaak sneller en je houdt je IDE poorten vrij.
Raid 1: Deze slaat alles op wat op de ander ook komt (het is een exacte kopie). Gaat de 1 kapot dan pak je de ander uit je Raid en hang je die aan een IDE poort. ZO kan je verder computeren en ondertussen die ander omruilen.
Succes
Raid 1: Deze slaat alles op wat op de ander ook komt (het is een exacte kopie). Gaat de 1 kapot dan pak je de ander uit je Raid en hang je die aan een IDE poort. ZO kan je verder computeren en ondertussen die ander omruilen.
Succes
Raid 0: Combineert beide hard disken tot 1. Dat betekent dat ze werken als 1 disk. Vaak sneller en je houdt je IDE poorten vrij.
En het belangrijkste ik kan de 160 gb benutten?
En het belangrijkste ik kan de 160 gb benutten?
je moet ze helemaal formateren bij het instellen van raid.. dus of je er nu 20 van 8 maakt ze gaan er toch af na raid instellen
Pagina: 1