Toon posts:

chello -router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers en netwerkers

Ik heb een dlink701 router/gateway... en chello cable internet. Probeer een server open te gooien maar zelfs met een dns2go programma van www.deerfield.com komp niemand erin. Verhaal loopt wel lokaal. dus dat is het probleem niet. Op een of andere manier klopt er iets niet maar wat precies?? Iets tussen de kabel modem en de router misschien?

Als je een idee hebt please let me know. Het zou zo grappig zijn wat sitejes van vrienden te hosten op dit bakkie.
beetje mysql php enzo erbij iedereen blij ;)

Alvast bedankt

nathan

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">Graag niet meer je naam onderaan elke post zetten.
Zie hier waarom niet.</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Begroeting onder posts & replies
Heb je wel een portmap aangemaakt op je router voor jouw webserver ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-11-2025
Als je Chello hebt een daar een router aan zet doet hij het toch zowieso niet? Ik meende dat dat bij Chello niet werkt omdat ie dan een ander MAC adres ziet en automatisch niks meer doet totdat ie het oude MAC adres weer ziet...

Out of order...

• Burpje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-05 17:09
Je kan aan chello ook gewoon het MAC-adress van je router door geven, dat is voor chello ook niet meer dan een netwerkkaart. Maar de suggestie daarvoor is de juiste, maak een poortmapping aan op je router dat als er een aanvraag naar jou ip adres komt op bv poort 80 dan moet jou router dat naar een intern ip-adres doorzetten (en naar een eventueel ander poortnummer) suc6.

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[forum=24] >> [forum=19]

Ik denk dat je hier het antwoord op je vraag wel kunt vinden:
[topic=184484]

Verwijderd

Topicstarter
1: heb een virt server aangemaakt op de router die verwijst naar de machine waar mijn webserver op draait.
Heb ook ip's gecontroleerd en gechecked in httpd.conf.
ook zonder resultaat.
2: routers werken best alleen en dat schiet me te binnen was dat een geklooi totdat we een tecneut van chello aan de lijn kregen. Die zei: kan er niets aan doen. maar binnen een paar sec was ik online. Die truc is dus al gebeurd een keer denk ik dan.
Lokaal werkt het dus aan apache en interne routing ligt het niet..helaas ;)
Pagina: 1