Dommste wat je kan zeggen is IBM
Domste wat je kunt zeggen is "dommste".
In ieder geval... een collega van mij had ook een Maxtor, en die was ook binnen een half jaar kapot. Nu is dat nog geen reden om Maxtor vaarwel te zeggen (ik heb een tijdje geleden nog eentje uit de D740X serie gekocht), maar zelf heb ik een IBM 75GXP 30GB (uit de serie die op zijn minst twijfelachtig mag worden genoemd, volgens velen), en die doet het uitstekend. Dus ik vind het nogal kort door de bocht om maar meteen nooit meer IBM te kopen, omdat je altijd en bij elk merk maar moet afwachten hoe het loopt. Ook vind ik het bijvoorbeeld belangrijken om te weten dat als er problemen zijn, ik goed geholpen wordt en de schijf kan terugbrengen, in plaats van het kopen van de schijf die door iedereen wordt aangeraden, maar van een merk waar ik minder vertrouwen heb in de service.
Je hebt nooit de garantie dat 'ie het eeuwig volhoudt, enkel de garantie dat je 'm kunt terugbrengen als 'ie binnen afzienbare tijd de geest geeft. Dus behalve als je echt geen Maxtor meer wilt, is het geen reden om direct een andere te kopen. Zolang je geen problemen hebt met het retourneren...
(Misschien ligt het probleem wel bij jou, en niet de harde schijf... hoeft geen toeval te zijn dat je twee keer een probleem hebt.)
Mocht je toch beslissen een ander merk aan te schaffen, dan zou ik gewoon een beetje op Internet rondkijken en wat tests opzoeken, en dan beslissen welke je wilt kopen zonder een bepaald merk uit te sluiten. Gewoon de beste voor een prijs die je je kunt veroorloven kopen, en hopen dat je een goed model hebt dat een tijdje meegaat.