Toon posts:

[Maxtor] 2de kapot nu een IBM?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb voor de tweede keer in een half jaar een kapotte hard disk. Ik ben het met Maxtor nu een beetje zat en wil graag een IBM.

Is dit aan te raden want er was toch sprake van een foute serie. Het gaat om een 40 gig schrijf van 7200 toeren :)

Bedankt alvast :)

Verwijderd

daar was wel spraka van ja,
maar dan een vraag voor jou.. heb jij je pc wel geaard???
dit zorgde voor mij dat mijn sys een heel stuk stabieler liep.
tevens is het ook handig de power connector die naar je HD gaat te controleren of deze nog wel goed contact maakt.

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-08 13:25
Op dinsdag 05 maart 2002 17:23 schreef Tuxus het volgende:
Hallo Tweakers,

Ik heb voor de tweede keer in een half jaar een kapotte hard disk. Ik ben het met Maxtor nu een beetje zat en wil graag een IBM.

Is dit aan te raden want er was toch sprake van een foute serie. Het gaat om een 40 gig schrijf van 7200 toeren :)

Bedankt alvast :)
|:(
Dommste wat je kan zeggen is IBM

Reality beats fiction by far!

• henk jansen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06-2024
en die maxtor is toch in de garantie, dus omruilen voor een nieuwe. nu zijn er andere 40GB 7200 als een half jaar terug. nu zitten er allerlei quantum chips op e.d. deze schijven vind ik een stuk beter als de vorige.

• henk jansen
Op dinsdag 05 maart 2002 17:27 schreef E-MANs het volgende:

[..]

beetje flamen hè, beetje flauw. als je slechte ervaringen hebt met ibm geef dan ook aan waarom. kunnen we er allemaal misschien iets van leren. want zelf ben ik tevreden over m'n 20gb ibmetje en zou wel willen weten wat er misschien mis aan kan zijn

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 17:25 schreef jorentref het volgende:
daar was wel spraka van ja,
maar dan een vraag voor jou.. heb jij je pc wel geaard???
dit zorgde voor mij dat mijn sys een heel stuk stabieler liep.
tevens is het ook handig de power connector die naar je HD gaat te controleren of deze nog wel goed contact maakt.
Compu zit op een geaard stopcontact en op een speciaale
stekkerdoos.
Op dinsdag 05 maart 2002 17:27 schreef E-MANs het volgende:

[..]

Verklaar je nader :)
Op dinsdag 05 maart 2002 17:28 schreef henkjansen het volgende:
en die maxtor is toch in de garantie, dus omruilen voor een nieuwe. nu zijn er andere 40GB 7200 als een half jaar terug. nu zitten er allerlei quantum chips op e.d. deze schijven vind ik een stuk beter als de vorige.
Ik heb toch liever een betrouwbare schijf. Ik heb Maxtor al een tweede kans gegeven maar hij ging weer kapot. Met IBM heb ik goede ervaringen dus vandaar mijn keuze :)

Verwijderd

Domste wat je kunt zeggen IBM?! Heb zelf een IBM DTLA-307030 in mn systeem zitten, en er nog nooit problemen mee gehad - stabiel, snel - perfecte hdd :)

• Peertje NL
Op dinsdag 05 maart 2002 17:30 schreef henkjansen het volgende:

[..]

beetje flamen hè, beetje flauw. als je slechte ervaringen hebt met ibm geef dan ook aan waarom. kunnen we er allemaal misschien iets van leren. want zelf ben ik tevreden over m'n 20gb ibmetje en zou wel willen weten wat er misschien mis aan kan zijn
Ja ik heb in mijn andere comp nog steeds een IBM 10gb hangen.
MAAR ik heb wel 6!!! 75GXP versleten.

Verwijderd

Heb zelf ook 2 IBM's 1 van 40 en 1 van 60. Werkt perfect, stil, snel en stabiel.. :9~

• Sebasstk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 21:35
hmm ook al koop je een ibm of maxtor... raad 1 ding aan. Altijd goed koelen... vergroot de levens duur

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

Verwijderd

Topicstarter
Deze werd maar 40 graden :)

• henk jansen
Op dinsdag 05 maart 2002 17:32 schreef E-MANs het volgende:

[..]

Ja ik heb in mijn andere comp nog steeds een IBM 10gb hangen.
MAAR ik heb wel 6!!! 75GXP versleten.
dan kun je toch beter zeggen: "neem niet de 75GXP want daar heb ik er al 6 van versleten" nu geef je tenminste informatie.. maar 6 is wel veel hoor.. kwamen deze disks niet als slechtste uit de test van storage review?

• henk jansen
Op dinsdag 05 maart 2002 17:35 schreef hmtwm het volgende:
hmm ook al koop je een ibm of maxtor... raad 1 ding aan. Altijd goed koelen... vergroot de levens duur
daar heb je gelijk in.. maar hoelang wil je ermee doen dan.. ik koel ze thuis niet en heb ook nog twee 1GB schijfjes liggen die ik nie weggooi vordaat ze dood zijn. dus ik blijf er nu mee zitten :)

Verwijderd

Domste wat je kunt zeggen is "dommste". ;)

In ieder geval... een collega van mij had ook een Maxtor, en die was ook binnen een half jaar kapot. Nu is dat nog geen reden om Maxtor vaarwel te zeggen (ik heb een tijdje geleden nog eentje uit de D740X serie gekocht), maar zelf heb ik een IBM 75GXP 30GB (uit de serie die op zijn minst twijfelachtig mag worden genoemd, volgens velen), en die doet het uitstekend. Dus ik vind het nogal kort door de bocht om maar meteen nooit meer IBM te kopen, omdat je altijd en bij elk merk maar moet afwachten hoe het loopt. Ook vind ik het bijvoorbeeld belangrijken om te weten dat als er problemen zijn, ik goed geholpen wordt en de schijf kan terugbrengen, in plaats van het kopen van de schijf die door iedereen wordt aangeraden, maar van een merk waar ik minder vertrouwen heb in de service.

Je hebt nooit de garantie dat 'ie het eeuwig volhoudt, enkel de garantie dat je 'm kunt terugbrengen als 'ie binnen afzienbare tijd de geest geeft. Dus behalve als je echt geen Maxtor meer wilt, is het geen reden om direct een andere te kopen. Zolang je geen problemen hebt met het retourneren... :)

(Misschien ligt het probleem wel bij jou, en niet de harde schijf... hoeft geen toeval te zijn dat je twee keer een probleem hebt.)

Mocht je toch beslissen een ander merk aan te schaffen, dan zou ik gewoon een beetje op Internet rondkijken en wat tests opzoeken, en dan beslissen welke je wilt kopen zonder een bepaald merk uit te sluiten. Gewoon de beste voor een prijs die je je kunt veroorloven kopen, en hopen dat je een goed model hebt dat een tijdje meegaat.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:03
Op dinsdag 05 maart 2002 17:30 schreef henkjansen het volgende:

[..]

Das niet waar. Ik ben bij Perfect-Systems geweest met iemand die een nieuwe HDD nodig gehad. Zij raden een IBM af. Er komen veel kapotte HDD's van IBM weer terug.

Ze zeiden dat je beter die Maxtor 40GB 7200 RPM met ATA133 kon nemen.

• Peertje NL
Op dinsdag 05 maart 2002 17:36 schreef henkjansen het volgende:

[..]

dan kun je toch beter zeggen: "neem niet de 75GXP want daar heb ik er al 6 van versleten" nu geef je tenminste informatie.. maar 6 is wel veel hoor.. kwamen deze disks niet als slechtste uit de test van storage review?
was een beetje een flame antwoord sorry.
ze zijn,
super snel
super stil
super HEET
super snel kapot, ook met koeling

Verwijderd

Topicstarter
Maxtor 1: Wilde niet meer booten
Maxtor 2: Heel slome performance (na format C: en nieuwe xp installatie)

• henk jansen
Op dinsdag 05 maart 2002 17:39 schreef maartenb het volgende:

[..]

Das niet waar. Ik ben bij Perfect-Systems geweest met iemand die een nieuwe HDD nodig gehad. Zij raden een IBM af. Er komen veel kapotte HDD's van IBM weer terug.

Ze zeiden dat je beter die Maxtor 40GB 7200 RPM met ATA133 kon nemen.
dat kan ook wel kloppen maar als ze bij perfect systems nou toevallig een 75GXP serie verkocht hebben waar 90% van terug kwam hoeven ze nog niet alles meteen over een kam te scheren ;)

Verwijderd

Ik heb zelf 4 maxtor harddisks in m'n systeem hangen. Allemaal aan een Promise U66 kaartje en strak boven
elkaar gemonteerd.

Verder 1x een extra 8cm x8cm fan om het zaakje koel te houden (die zit voor het HD rack gemonteerd.)

Ze varieëren van 1x 17 , 2x 40 tot 1x 80Gb.
De oudste is nu 2 jaar, de nieuwste een paar weken.
Tot nu toe nog niet eentje stuk gehad of vaag.
Dus denk gewoon dat je stomme pech hebt.

Wordt de harddisk mischien te warm?
Ik kan me wel voorstellen dat je nu wat anders wilt maar
persoonlijk zou ik het toch nog eens proberen :-)

Verwijderd

Topicstarter
De temperaturen van beide diskjes.

Maxtor:

Afbeeldingslocatie: http://www.atteveld.cistron.nl/temp.jpg

IBM:

Afbeeldingslocatie: http://www.atteveld.cistron.nl/temp1.jpg

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Progje kende ik niet, ga ik ook ff downen :)

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik heb een beetje hetzelfde probleem.
Ik heb nu een 40gb IBM 60GXP, maar die is stukkende. Nou moet ik hem dus gaan ruilen, en dat kan een IBM, Maxtor of WD worden.
IBM wil ik zowiezo niet meer, ook niet de 120GXP serie. Maxtor D740X vind ik persoonlijk ook niet echt geweldig dus blijft WD over voor mij :)
Nou zat ik er vandaag nog es over na te denken, maar een 5400rpm 60gb maxtor is toch ook wel erg aantrekkelijk. Lekker stil, ietsie langzamer, maar wel groter.

Denk dat ik voor die laatste ga :)

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 08:46
ik ben wel te spreken over maxtor heb nu 2 schijven in raid (2 keer 20) en verder heb ik nog 2 schijfjes waaronder een 40 gig schijfje. Ik heb er nog nooit problemen met gehad.
Pagina: 1