Poortmappen met Speed Touch én Smoothwall

Pagina: 1
Acties:

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 10:53
Ik ben nu al de hele middag bezig geweest en heel wat sites afgestruind maar ik krijg het maar niet voor elkaar mijn webserver van buiten te benaderen! :(

Ik heb Mxstream met een Alcatel (semipro) Speed Touch --> Smoothwall server --> HUB --> enkele PC's waaronder webserver

Op het (tweaked) Alcatel modem heb ik alle inkomende pakketje gemapped naar de Smoothwall volgens:http://www.bruring.com/adsl/article.php?sid=6.

Daarna heb ik op mijn Smoothwall bij port forwarding port 80 naar mijn webservers IP doorverwezen en bij external service access ook poort 80 opgegeven.
Maar ik kan nog steeds niet van buiten op mijn webserver komen, wat doe ik fout :?

Zou iemand dit het wel gelukt is, stap voor stap kunnen uitleggen hoe hij het gedaan heeft?

Alle hulp is trouwens welkom, alvast bedankt! :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Waarom 1 routers achter elkaar :? Zie het wel vaker zoiets voorbij komen. Tweak dan gewoon je Modem terug naar default, dan heb je 1 router en scheelt denk ik al een hoop problemen :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Ik heb hetzelfde probleem, iemand een solution?
Overgens Msn Messenger wil ondanks de module ook nog niet. Moet nog wat qua port-forwarding instellen... maar wat...?

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

• djack
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-11-2024
Twee maal NAT achter elkander is niet echt aan te raden hoor, gewoon nen tip ....

Because Great minds Think alike

• Zyphrax
Ik zou de eerste keer NAT (xs4all ip <=> 10.0.0.x) kunnen voorkomen door SIP spoofing of hoe dat ook alweer heet. Die tweak methode. Ik weet alleen niet of Smoothwall daar mee kan leven.

Verwijderd

Zyphrax schreef op 27 oktober 2002 @ 11:38:
Ik zou de eerste keer NAT (xs4all ip <=> 10.0.0.x) kunnen voorkomen door SIP spoofing of hoe dat ook alweer heet. Die tweak methode. Ik weet alleen niet of Smoothwall daar mee kan leven.
Daar heeft smoothwall het idd buitengewoon lastig mee :P, althans dat is mijn ervaring. Alle poorten van de tweaked modem dus doorlussen naar de smoothwall is de enige optie. Daar instellen dat poort 80 toegelaten wordt en tevens naar het juiste ip gestuurd wordt (ip van de webserver) dan uiteraard controleren dat de webserver ook werkelijk op poort 80 luisterd en niet toevallig op poort 8080 ofzo.

Overigens kun je ook de smoothwall-fork IPCop _/-\o_ downloaden en gebruiken, dan hoef je je modem niet te tweaken en zit je ook niet met een dubbel NAT.

• Zyphrax
Waarom heb je dat probleem niet meer met IPCop, hoe lossen zei dat op?
Waar kan ik IPCop vinden?

Alles doorlussen op het modem kan met Defserver toch?

Thanx voor de tip

Verwijderd

Met IPCop heb je geen dubbel NAT, dus hoef je ook geen defserver commando te gebruiken. Ik heb een tijdje gedraaid met de firewall van de speedtouch en die was vrij regelmatig zijn instellingen kwijt.

IPCop heeft gewoon PPTP support ingebakken zodat je op de normale wijze contact met internet kunt maken.

http://www.ipcop.org/ voor de link.

• Zyphrax
Je modem moet je dan dus eigenlijk weer un-tweaken. Zodat er weer een gewone verbinding mee opgezet wordt en dat IPCop ervoor zorgt dat de connectie met Xs4all blijft?
Ik hoop dat hij dat zelf in de gaten houd :S

Verwijderd

yep, IPCop zorgt voor de verbinding. Als je gaat zoeken op de website van IPCop zijn er allerlei opties om te zorgen voor een automatische reboot als de connectie wegvalt op basis van een 'ping' script. Verder kun je gewoon aangeven dat het een persistent connection moet zijn.
Pagina: 1