Grote bestanden met divx encoden?

Pagina: 1
Acties:

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Topicstarter
Ik heb een capturekaart, en nu wil ik realtime naar divx encoden (moet kunnen met mn 1700+ d8 ik). Nu kom ik er alleen niet helemaal uit, ik heb virtualdub geinstalleerd, en ik kan wel een codec kiezen enzo, maar het lijkt wel alsof dat nix uitmaakt voor de bestandsgrootte? Hij pakt gewoon altijd ongeveer 5mb/s, afhankelijk van geluidscompressie en fps, maar dus niet afhankelijk van codec, of divx-opties. Het maakt gewoon helemaal nix uit of ik 910 bit/s, 100 of 6000 gebruik :?

Iemand enig idee wat ik fout doe?

Met mn duron heb ik wel de goede instellingen te pakken weten te krijgen, maar die dropt een heleboel frames natuurlijk...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:39
Welke resolutie wil je gaan realtimen?

volle resolutie PAL (768x568) moet je gaan denken aan een clawhammer cpu voordat dat lukt. (of een 2.5 Ghz thunderbird)

Ik gebruikte divx4 2 pass (expirimenterende met divx5) omdat het mischien wel tijd kost, maar het is eenmalig en snachts doe je toch niks anders.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 17:16 schreef nitenite het volgende:
Welke resolutie wil je gaan realtimen?

volle resolutie PAL (768x568) moet je gaan denken aan een clawhammer cpu voordat dat lukt. (of een 2.5 Ghz thunderbird)

Ik gebruikte divx4 2 pass (expirimenterende met divx5) omdat het mischien wel tijd kost, maar het is eenmalig en snachts doe je toch niks anders.
Ik dacht aan het bescheiden formaat van 320x240, met 25fps. Mn duron kon ongeveer 10fps capturen in dat formaat, als ik audio niet compress.

Het probleem is ook niet dat mn CPU het niet aankan, maar dat ie het niet eens probeert! ik heb het idee dat ie uncompressed aan het capturen is nl.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:39
Net geprobeerd en het werkt bij mij gewoon, capturend vanaf me hauppauge wintv

met een 900mhz cpu drop ik iets van 2-3 fps en ik had na 2 minuten een file van 9mb (600bps divx3 slow)
met divx5 dropte ik iets meer, maar die staat op quality itt speed)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Op dinsdag 05 maart 2002 17:37 schreef nitenite het volgende:
Net geprobeerd en het werkt bij mij gewoon, capturend vanaf me hauppauge wintv

met een 900mhz cpu drop ik iets van 2-3 fps en ik had na 2 minuten een file van 9mb (600bps divx3 slow)
met divx5 dropte ik iets meer, maar die staat op quality itt speed)
Ik heb dus na 2 seconden al die grootte :?

WAT DOE IK FOUT DAN???

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
help?

Verwijderd

Waar kijk je naar de datarate/bestandsgrootte ? Als je met F5 gaat capturen, zit je in de compatability mode, en die kan niet zien wat er na de compressie overblijt. Hij kan dan dus niet zien wat de echte datarate is.

Daarvoor moet je met F6 capturen...

Ook moet je de compressor apart instellen voor die 2 modes.
DivX instellen bij "Video"-"Compression" en dan met F5 capturen levert je een niet gecomprimeerde video op. Hetzelfde met "Video"-"Compression(compatabilty)" en dan met F6 capturen, da gaat ook niet best.

;)

• smokalot

smokalot

titel onder

Topicstarter
Op woensdag 06 maart 2002 03:09 schreef Hooi het volgende:
Waar kijk je naar de datarate/bestandsgrootte ? Als je met F5 gaat capturen, zit je in de compatability mode, en die kan niet zien wat er na de compressie overblijt. Hij kan dan dus niet zien wat de echte datarate is.

Daarvoor moet je met F6 capturen...

Ook moet je de compressor apart instellen voor die 2 modes.
DivX instellen bij "Video"-"Compression" en dan met F5 capturen levert je een niet gecomprimeerde video op. Hetzelfde met "Video"-"Compression(compatabilty)" en dan met F6 capturen, da gaat ook niet best.

;)
Maakt niet uit of ik capture in compatibiliteitsmodus of niet.

Pagina: 1