Toon posts:

Wat stoort een monitor?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een vraagje wat je nu wel en niet dicht op een monitor kan zetten. Mijn midisetspeakers (zogenaamd afgeschermd) mogen niet dichter dan een halve meter in de buurt komen, mijn bureaulamp met trafo geeft geen zichtbaar effect (maaaar...mischien wel op langere termijn?)

Wat is het effect van een sterke receiver direct naast je monitor, of bv een fax? Iemand hier ervaring mee?

Wat ik ook gezien heb dat als ik mijn speakers van midisetje onder houten bureaublad houd, er ook vervorming op treedt. Zou dit dan ook het geval zijn met een stevige subwoofer onder het bureau?

Mijn monitor heeft wel zoveel Eurootjes gekost dat ik liever niet ga experimenteren. (denk aan gevolgen langere termijn)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
Meestal kleurverandering :(, probeer maar is met een magneet (Niet tegen je monitor aan komen :) ). En zie wat er gebeurd.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Basbox is ook magneet..
dus : Ja

Verwijderd

Alles waar een (grote) magneet in zit moet je niet te dicht bij je monitor zetten... de kleuren worenden dan raar.... meestal en paars beeld! Duzs als jij die subwoofer er vlakbij hebt staan dan zal ik maar die maar eens een metertje bij je monitor wegzetten!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Zou ook lekker een beetje uitkijken met enthousiast proberen wat effect heeft en wat niet. Je kan permanentje schade aanrichten.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Topicstarter
Ook apparatuur waar geen magneet maar spoelen in zitten of iets dergelijks zou natuurlijk voor vervorming kunnen zorgen.

Zitten in bijvoorbeeld een versterker ook geen spoelen? Of kent een versterker ook een soort magnetische afscherming?

Iemand die toevallig zo'n ding in de buurt heeft staan van de monitor?

Verwijderd

Dat hangt er altijd een beetje vanaf... heb altijd een sterke Denon versterker en receiver naast mijn monitor gehad - hij heeft er nooit last van gehad. Probeer maar geen subwoofer naast je monitor te zetten - daar krijgt ie wel hoofdpijn van (lekkere kleuren op je beeld die er niet horen)...

Verwijderd

In versterkers zitten op zich geen echte magneten maar wel transformatoren en spoelen die ook een magnetisch veld opwekken en bijgevolg uw monitor kunnen storen :r

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Stereoapparatuur maakt op zich niet veel uit. Trafo van burolamp zou ik verder weg zetten.
Zelf heb ik een 1100W magnetron op nog geen meter afstand (tja, de keuken zit aan de andere kant van de kast waar hij in staat :( ). Dit geeft een wazig trillend beeld als die aan staat, maar dat staat hij al ruim 3 jaar en heeft geen zichtbare invloed.

An 11 is a 10 that swallows

Verwijderd

Topicstarter
Mischien niet helemaal juist in dit forum deze vraag er bij, maar een subwoofer naast een kast ipv een monitor zal ook wel niet al te goed zijn?
Pagina: 1