Toon posts:

jetdirect printserver vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zo`n jetdirect type: J2591A kastje gekregen van een kennis en heb dat ding op mijn hub aangesloten met een gewone strait UTP kabel en mijn HP deskjet 720C printer weer op dat jetdirect kastje.

maar hoe krijg je zo`n ding nu aan de praat, ik heb geen drivers erbij en het word tot nu toe ook nog niet herkend in netwerkomgeving van mijn thuisnetwerkje ??

iemand tips, ik heb geen ervaring met zo`n kastje en via de search werd ik ook niet echt wijzer, ik krijg in ieder geval geen netwerkverbinding met de jetdirect en het activity lampje knippert ook helemaal niet.

moet ik misschien een crosskabel gebruiken ofzo ???

Verwijderd

Om dat ding aan de praat te krijgen druk je het knopje aan de achterkant in en dan komt er een config pagina uit(wel even aansluiten met een centronics parallelle kabel). je stopt er een utp kabel in en dan die kabel in je hub. op de uitdraai staat of er een dhcp adres of een vast ipadres op staat en dan kan je met telnet het boxje configureren.

• *Dutch-Force*
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06-2024

*Dutch-Force*

Civic CX

Dat kastje heeft een ip nummer toegewezen gekregen, misshien dat je dat nummer kan achterhalen.
Als je dat nummer in je Inet explorer typt dan krijg je de software van het kastje te zien. Kijk eens op de HP site ik geloof dat er ook een bepaalde knoppen combinatie was om hem te resetten als er iets fout is gegaan.

ComputerSpecs

Verwijderd

Resetten doe je door het test-knopje ingedrukt te houden terwijl je de stroom erop zet.

Als het goed is neemt ie dan een IP adres van een DHCP server aan.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dat test knopje gevonden aan de voorkant tussen 2 ledjes van power en activity. maar er gebeurt niets als ik dat indruk, of ingedrukt houd en stroom eraf haal en erin stop etc..

op mijn hub blijft ook een oranje lampje branden i.p.v. groen op de plaats waar die ingprikt is.

o ja en het is om precies te zijn een jetdirect ex plus J2591A.

iemand nog een idee ?

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
De HP 710/720 werkt niet (goed) met printerserver, dit zijn zgn. 'windowsprinters'. Dit topic is al eens meer besproken hier op GoT, gebruik de search maar eens.

Verwijderd

Topicstarter
laatst sprak ik iemand en die had ook van zijn hp720c een netwerkprinter gemaakt via jetdirect kastje.

maar hoe draai ik zo`n testpagina uit ?? als ik de printer aan ht jetdirectkastje heb hangen en stroom erop en ik druk op test of reset dan gebuert er niets.

ook word het kastje niet herkend in mijn netwerk. ik heb hem aan een hub hangen met als server win XP en internet gedeeld via ICS.
Pagina: 1