Het beeld in mun monitor loopt scheef af

Pagina: 1
Acties:

• Symphony-X
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 12:19
Het betreft een oude 14" monitor, die nog prima werkt -apart van het aflopende beeld dan..

Het beeld loopt, overdreven gezegd, van linksonder naar rechtsboven scheef. Dus de onderkant van het beeld linksonderin ligt dieper dan rechtsonderin.. ehm.. duidelijk hoop ik..?

Is hier iets aan te doen? Kun je het beeld met een programmaatje misschien laten hellen (tilten), zodat het weer in vehouding is? Is het beeld weer recht te trekken?

alvast bedankt voor de reakties B-)

" Play the violent strings of my symphony "

Verwijderd

sla d'r eens een keer tegenaan, dat hielp bij mijn oude monitor ook :)

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Toen mijn monitor zelf een keer scheef stond, begon het beeld ook ineens scheef te staan zodat ik toch uiteindelijk weer waterpas beeld had :).

Misschien met wat magneten klooien ofzo?

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Dit is met stelschroefjes binnen in de monitor wel af te stellen, maar als je hier geen ervaring mee hebt zou ik het aan iemand over laten die dat wel heeft. :9~

Verwijderd

Ik heb ook nog zo'n oud ding, maar daar zit op de voorkant (achter het klepje, voor contrast enzo) een soort stelschroef. Als je daar aan draait dan krijg je je beeld weer recht.
Wie weet zit dat ook op dat ding van jou

• Symphony-X
Op woensdag 06 maart 2002 09:23 schreef DragonDryver het volgende:
Ik heb ook nog zo'n oud ding, maar daar zit op de voorkant (achter het klepje, voor contrast enzo) een soort stelschroef. Als je daar aan draait dan krijg je je beeld weer recht.
Wie weet zit dat ook op dat ding van jou
nou deze monitor heeft al wel een OSD, maar geen optie om het beeld te tilten..

Met magneten klooi ik liever niet, ik zal em wel es open maken.

=> is er geen softwarematige oplossing?

Verwijderd

Mijn oude 14" (met extreme rode tint in het beeld) heeft ook zoiets. Het beeld wordt van links naar rechts wat smaller. Hier is natuurlijk wel wat aan te doen, maar dan moet je de juiste combinatie vinden bij het afstellen van een stuk of 20 potmetertjes. Veel succes dus, denk dat je het beter zo kan laten.

Magneten moet je al helemaal vergeten als je een beetje je kleuren wilt behouden.

Software kan natuurlijk wel, maar wordt omslachtig. Volgens mij kan je beter accepteren dat je beeld een beetje scheef is.

• Zero Tolerance
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

Zero Tolerance

Danoontje POWERRRRR !!!!

Hoe oud is die monitor ??????

...::: You`re just jealous `cause the little voices are talking to me :::...

• Symphony-X
Op woensdag 06 maart 2002 14:11 schreef le4nder het volgende:
Hoe oud is die monitor ??????
wat doet dat ertoe? Ik vraag of er een stukkie software ergens te downen is waardoor het probleem verholpen kan worden.

Verwijderd

Ik kan er kort over zijn:
Hier is geen software voor.

Verwijderd

Heb je misschien een box of ander electronisch apparaat naast je monitor staan?

Ik had naast mijn tv een box en aan die kant van het beeld werd de kleur erg paars. :r
En mijn telefoon laat mijn monitor ook wel eens gek doen. Blijkbaar ook teveel straling...... }:O

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 18:18
Op dinsdag 05 maart 2002 19:50 schreef Digital-DNA het volgende:
Misschien met wat magneten klooien ofzo?
Haha, LOL! :D

Maar goed, hier is geen software voor vrees ik, als er geen knopjes op de monitor zelf zijn, dan ben ik bang dat je ermee moet leven. Ik krijg mijn beeld trouwens ook niet 100% recht bij mijn Iiyama Vision Master Pro 413 :(
Pagina: 1