TV-out selecteren in WinXP

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Frggl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:38
Ik heb een 8pin -> SCART kabel gekocht en aangesloten, maar windows lijkt de tv niet te detecteren. Ik kan de tv niet selecteren als output device. Met TVtool ziet 'ie 'm wel, maar krijg ik bij test geen beeld op tv.

Ik heb een GF3 Ti200 en Detonator 27.42, en een redelijk oude tv :?

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 21:57
zit er een switchje op het verloopje???? zo ja omzetten

Verwijderd

[topic=312254/1/50]

Je TV zal waarschijnlijk geen S-Video ondersteunen, eerst converterkabeltje gebruiken. :)

• Frggl
Hmm na het lezen van de FAQ snap ik 't nog niet helemaal .. ik heb alleen een scart en een antenne-ingang op m'n tv (jaja luxe). Moet ik dan een kabel kopen van s-video -> composite (die 3 plugs voor video/audio) en daar weer een converter naar scart opzetten? Das toch precies hetzelfde als de rechtstreekse s-video -> scart kabel die ik nu heb :?

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Wat ik heb begrepen is dat er een bepaalde weerstand aanwezig moet zijn, voordat ie de TV optie gaat weergeven.

Als ik 't stekkertje niet heb aangesloten op m'n tv is de optie grijs, maar zodra ie eraan zit kan ik 'm wel kiezen.

• Frggl
Bij mij werkt dat niet, hij lijkt de verbinding wel niet te herkennen ..

Verwijderd

Op dinsdag 05 maart 2002 17:36 schreef Frggl het volgende:
Moet ik dan een kabel kopen van s-video -> composite (die 3 plugs voor video/audio) en daar weer een converter naar scart opzetten?
Meestal zit bij de videokaart een klein converterkabeltje (10cm lang oid) van S-Video naar composite signaal. Daar hang je een composite kabel van je gewenste lengte aan, en die stop je in een SCART-blok.

En nee, dat is niet hetzelfde, omdat het signaal geconverteerd is naar composite en het komt ook als composite binnen bij je tv. Als je een S-Video kabel gebruikt en die hang je in een SCART-blok, komt het signaal als S-Video aan. En als je tv dat niet fijn vindt... :o

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op dinsdag 05 maart 2002 18:19 schreef Frggl het volgende:
Bij mij werkt dat niet, hij lijkt de verbinding wel niet te herkennen ..
Opnieuw opstarten met de tv aangesloten, en hij moet ook AAN staan :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

[topic=312254/1/50]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.